AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Stedatteren min er så frekk.. Hun kritiserer meg for alt.. For vekten, utseende, arr jeg har... Alt.. Hun er 13 år, og er ganske kontrollerende.. hun har problemer med å få tilsnakk fra faren og hun tar ikke ett nei for ett nei.. Og hun får alltid viljen sin.. Jeg vet at det er foreldrenes feil at hun er sånn.. men oppførselen hennes gjør jo at jeg ikke får til å like henne noe særlig... Moren hennes er av samme type, og på dette lille stedet vi bor på, så er det få som liker henne også. Jeg er redd hun skal bli som hun og jeg misstrives skikkelig i hennes nærvær.. føler at jeg må stå på tå hele tiden i mitt eget hjem.. Jeg har jo prøvd å sette henne på plass.. forklart henne at hun ikke skal snakke slik til meg, men det er fort glemt.. Jeg har snakket med faren om dette også, at han må strenge seg opp litt og ikke la henne sjefe rundt, men til ingen nytte.. nå vurderer jeg å kaste ut samboer og datteren.. For min egen skyld.. Jeg orker ikke å føle det sånn i mitt eget hjem!! Anonymkode: 945f8...10b 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Enten må du sette deg i respekt, eller så må du avslutte forholdet. Enkelt og greit. Anonymkode: 895fd...8c3 21
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enten må du sette deg i respekt, eller så må du avslutte forholdet. Enkelt og greit. Anonymkode: 895fd...8c3 jeg har prøvd det første, og nå vurderer jeg det andre.. det er jo bare så synd at de må flytte på seg eeenda en gang til.. Anonymkode: 945f8...10b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 For meg er det helt ubegripelig at folk velger å flytte sammen med en ny partner som har halvstore barn/tenåringer. Det er vanskelig nok å like sine egne barn på den alderen, men der har man jo tross alt kjærligheten i bunnen Andres barn, derimot... Anonymkode: 895fd...8c3 11
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 Hvorfor er det alltid stebarna som er frekke? Aldri egne barn? Er det på grunn av lavere toleranse ovenfor stebarn?
Gjest Sugemerke Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, Blair Waldorf skrev: Hvorfor er det alltid stebarna som er frekke? Aldri egne barn? Er det på grunn av lavere toleranse ovenfor stebarn? Fordi man velger å oppdra egne barn slik at man liker dem. Litt vanskelig å få gjort med et stebarn som snart er voksent.
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, Sugemerke skrev: Fordi man velger å oppdra egne barn slik at man liker dem. Litt vanskelig å få gjort med et stebarn som snart er voksent. Ok, bare lurte.
Outlander Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 Stebarn eller ikke er jenter i 13 års alders ganske hormonelle og frekke til vanlig. Dette kan du få glede av de neste 5-6 år fremover - da må du tenke om du gidder dessverre. Du er nok den letteste mål å ta ut sine aggresjonen på. 2
Gjest Sugemerke Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, Blair Waldorf skrev: Ok, bare lurte. Og når det er sagt, mine barn er ofte frekke, men siden jeg er moren deres må de faktisk bare høre etter når jeg snakker til dem. Stebarn kommer ofte i par med en tafatt far som på grunn av dårlig samvittighet velger å la slike kamper gå.
Try2 Skrevet 17. august 2017 #10 Skrevet 17. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enten må du sette deg i respekt, eller så må du avslutte forholdet. Enkelt og greit. Anonymkode: 895fd...8c3 Hallo! Er det ingen som har vært i puberteten her??? 1
I Grosny Skrevet 17. august 2017 #11 Skrevet 17. august 2017 8 minutter siden, Blair Waldorf skrev: Hvorfor er det alltid stebarna som er frekke? Aldri egne barn? Er det på grunn av lavere toleranse ovenfor stebarn? Neppe, det er trolig på grunn av sjalusi. 1
I Grosny Skrevet 17. august 2017 #12 Skrevet 17. august 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det helt ubegripelig at folk velger å flytte sammen med en ny partner som har halvstore barn/tenåringer. Det er vanskelig nok å like sine egne barn på den alderen, men der har man jo tross alt kjærligheten i bunnen Andres barn, derimot... Anonymkode: 895fd...8c3 Det kan jo gå bra, og det kan gå dårlig. Sjalusi er en vesentlig variabel, og som hovedregel bør man vente med å flytte sammen til man finner ut om forholdet til barna går bra.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #13 Skrevet 17. august 2017 9 minutter siden, Sugemerke skrev: Og når det er sagt, mine barn er ofte frekke, men siden jeg er moren deres må de faktisk bare høre etter når jeg snakker til dem. Stebarn kommer ofte i par med en tafatt far som på grunn av dårlig samvittighet velger å la slike kamper gå. Spikeren på hodet. Anonymkode: 895fd...8c3 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #14 Skrevet 17. august 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det helt ubegripelig at folk velger å flytte sammen med en ny partner som har halvstore barn/tenåringer. Det er vanskelig nok å like sine egne barn på den alderen, men der har man jo tross alt kjærligheten i bunnen Andres barn, derimot... Anonymkode: 895fd...8c3 Enig! Enkelte virker bare så needy: de må ha hund eller må bo med en annen. Hva med å heller søke om støttekontakt. Anonymkode: 3d30b...3f1 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. august 2017 #15 Skrevet 17. august 2017 14 minutter siden, Sugemerke skrev: Og når det er sagt, mine barn er ofte frekke, men siden jeg er moren deres må de faktisk bare høre etter når jeg snakker til dem. Stebarn kommer ofte i par med en tafatt far som på grunn av dårlig samvittighet velger å la slike kamper gå. Har ingen erfaring med egne eller ste barn, så jeg var bare nysgjerrig, ikke noe annet,
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #16 Skrevet 17. august 2017 Jeg hadde ikke godtatt at hverken mine egne unger eller stebarn var frekke. Enten hadde far fått ta fatt i det, eller flytte ut. Hjemme skal jeg kunne slappe av, ikke være redd for å få slengt dritt etter meg. Anonymkode: e7020...ffb 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #17 Skrevet 17. august 2017 2 timer siden, Blair Waldorf skrev: Hvorfor er det alltid stebarna som er frekke? Aldri egne barn? Er det på grunn av lavere toleranse ovenfor stebarn? Stebarn oppfører seg også ofte annerledes mot steforeldre enn egne. Det er ikke forsket så mye på det, men en hovedoppgave (som man finner på nettet ved å Google), tok for seg relasjonen og det er særlig mot stemor de reagerer (det er lettere å være stefar). Typisk eksempel var å nekte å spise maten som stemor laget. Ts, det er ikke bare foreldrenes feil - det er også hormoner inne i bildet. Kanskje ulykkelig på skolen, men venner, med gutter, eget utseende? Hva med å prøve en real prat, der du sier at du vet at det ikke er barebare å være 13 år, og noe rundt dette, at du synes hun er en flott jente og at ting som evt er på tverke vil ordne seg, men at hun må prøve å ikke la det gå ut over andre , som deg. Kanskje du skal ta henne med på shopping og kafe? Om du ser henne som en snart voksen og viser det, kan du kanskje vinne fortrolighet og bli noe annet enn dama til faren. Anonymkode: d0770...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #18 Skrevet 17. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig! Enkelte virker bare så needy: de må ha hund eller må bo med en annen. Hva med å heller søke om støttekontakt. Anonymkode: 3d30b...3f1 Eller bare forelsket. Da hjelper det ikke m støttekontakt. Anonymkode: d0770...3eb
Tanuki Skrevet 17. august 2017 #19 Skrevet 17. august 2017 2 timer siden, I Grosny skrev: Det kan jo gå bra, og det kan gå dårlig. Sjalusi er en vesentlig variabel, og som hovedregel bør man vente med å flytte sammen til man finner ut om forholdet til barna går bra. men det er vel vanskelig å vite hvordan forholdet til stebarn blir uten å bo sammen? 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #20 Skrevet 17. august 2017 Hvordan ordlegger du deg rundt henne da? Anonymkode: 6ea0b...951 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå