Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #1 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvor ofte vasker dere HELE stuegulvet? Synes selv det er et ork å flytte på tepper, lamper osv. så det blir som regel støvsuging og en våt klut over evt. flekker. Synes også det er vanskelig å få laminat gulvet fint med våtmopp. Og det er jo blytungt å gå over med tørr klut etterpå slik en visstnok skal gjøre når en mopper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. januar 2005 #2 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg ble veldig glad når jeg leste at vasking av gulv faktisk øker bakterieinnholdet på gulvet Støvsuger hver uke, men vasker gulvene etter behov..dvs, kanskje en gang i mnd. Fjerner eventuelle flekker på kjøkkenet med en klut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 14. januar 2005 #3 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvor ofte vasker dere HELE stuegulvet? En gang i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. januar 2005 #4 Del Skrevet 14. januar 2005 Vi vasker rundt stuebordet (hvor det blir en del spising) en gang i uka, vasker hele stuegulvet omtrent annenhver uke. Bruker våtmopp, og har laminat, ingen problem med å få det til å se pent ut. Bruker tørrmopp flere ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 14. januar 2005 #5 Del Skrevet 14. januar 2005 En gang i uka.. Bruker tørrmopp flere ganger i uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 17. januar 2005 #6 Del Skrevet 17. januar 2005 En til to ganger i uka.Men støvsuger hver dag. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #7 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg blir helt matt av hvor prektige alle er. Jeg lest meg gjennom innlegg om baderomsvask, skifte av sengtøy og her altså golvvask.Støvsuge hver dag? Har du ikke annet å gjøre? Vi er en familie på to voksne, 3 halvstore barn og katt (langhåret sådan). Jeg støvsuger en gang i uken, tar flekker ved behov, og tar gjerne litt ekstra rundt peisen/spisebordet med våtmopp eller håndstøvsuger ved behov. Full golvvask skjer et par ganger i året, dvs når jeg får gubben til å flytte møbler. Badet vasker den største av ungene en gang i uken, i tillegg tar jeg litt når jeg ser det trengs. Sengtøy skifter vi med 3-4 ukers intervall, alt ettersom. Har aldri vasket selve dynene/putene. Jeg tror ennå ingen har krepert av hverken støv eller skitt, tvertimot er vi jo i ferd med å ødelegge immunsystemet med alle disse (antibakterielle) vaskemidlene. Vi bruker sunn fornuft, og har unger som knapt har vært borte fra skole/barnehage pga. sykdom. Innbiller meg at de har blitt motstandsdyktige mot masse fordi jeg aldri har vært hysterisk mht. hygiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #8 Del Skrevet 20. januar 2005 Endelig fikk jeg det svaret som jeg har håpa på!! Jeg har også fått helt kav av å lese om disse superhusmødrene, og lurer på når i all verden dere får tid til å snakke med ungene og gubben og bruke tid på å leve litt som familie uten å stresse rundt med vaskefilla.. Vi har 3 små som alle er født med div. allergier. Men både astma, eksem osv. er nå nesten borte. Så det kan umulig være tilfelle at det er usunt å ha litt hybelkaniner i heimen... Jeg har akkurat samme vaskerutine som gjest så det var utrolig deilig å høre at andre har det likt uten at jeg synes vi er ekle av den grunn. Støvsuger nok litt oftere av den enkle grunn at barna er små, og er veldig nøye med klesvasken. Prøver også å ha det nokså ryddig, så jeg ser ikke vitsen med å vaske gulvet i stua en gang i uka! :-? Må også innrømme at jeg føler meg litt utilpass når jeg er på besøk hos småbarnsforeldre som har alt på G. Slapper mye bedre av hos folk det flyter litt hos... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 21. januar 2005 #9 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har også fått helt kav av å lese om disse superhusmødrene, og lurer på når i all verden dere får tid til å snakke med ungene og gubben og bruke tid på å leve litt som familie uten å stresse rundt med vaskefilla.. :o Så du tror at jeg er superhusmor, som ikke har tid til mann og barn bare fordi vi vasker stuegulvet en gang i uka?? Hvem sier at det er jeg som gjør det? Her i huset hjelper alle til . Og, det tar da ikke sååå lang tid å vaske et gulv da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. januar 2005 #10 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har ryddig hus og rene gulv en gang i uka. Graver fram huset på torsdags ettermiddag. Men jeg drar ikke fram sofaen hver uke nei..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 21. januar 2005 #11 Del Skrevet 21. januar 2005 Her var det vel ikke snakk og og sveipe over gulvet, der det ikke står eller ligger noe, men flytte alt for og vaske under. Det har jeg ikke noen fast rutine på, jeg gjør det når jeg får onnen over meg. Ellers vasker jeg resten av gulvet etter behov, men med to barn i huset, må det som regel tas en gang i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trill Skrevet 22. januar 2005 #12 Del Skrevet 22. januar 2005 Eg vaska en gang i veka. Då flytta eg sofa og stola, tar ut teppe og flytta på lampa å sånn. Men eg flytta ikkje tunge ting- som store seksjona og kommoda. En e vel ikkje noke super husmor fordiom? Det tar ikkje so lang tid å vaske. Dessuten e det veldig godt etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 22. januar 2005 #13 Del Skrevet 22. januar 2005 Dessuten e det veldig godt etterpå.. Den skriver jeg under på! Jeg tror hele familien nyter det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå