Gå til innhold

psykriatri og fangetransport.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest urettferdig.

Jeg har personlig gått til behandling på en poliklinikk i noen år,og det som jeg reagerer sterkt på er den nedverdigheten fangene må tåle om de skal til psykologbehandling.

Så innmari mange ganger kommer politiet i full uniform,politibil for å kjøre og levere en fange.

Når vi som ellers sitter på venterommet og venter ser at det kommer en voksen mann fulgt inn av betjenter kan ikke føles så godt elelr oppmuntrende at det helelr gjør godt for sjela.

Det er ikke så veldig morsomt å se at en voksen mann sitter å ser i gulvet fordi han er flau og føler seg liten pga en slik behandling.

Greit nok at han trenger eskorte og følge siden han er innsatt ved et fengsel,men kan de ikke gjøre det mer skånsomt for vedkommende?

Må de komme i full uniform og en vanlig politibil??

Kan de ikke gjøre dette sivilt??

Og for ikke å snakke om når mødre til barn er syke, de klarer ikke mer og må innlegges,da kommer det også politimenn i full uniform med politibil og bringer den voksne mamman med seg.

Hva med å tenke litt på ungen,ryktene,naboene og selvfølelsen til den som er psykisk syk?

Denne historien om den syke moren hørte jeg tidligere idag og reagerte sterkt.

Mister man alt som heter krav på respekt når man blir syk eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik er det å være i fengsel. Det er stigmatiserende.

Politet er uniformert av en grunn. Fangen har følge av en grunn. Det er ikke alltid fengslene har nok folk til å kjøre, noen ganger må slike oppdrag tas innimellom andre vanlige politioppdrag. Da kan de ikke gå inn og skifte i mellomtiden.

Det samme gjelder når man skal tvangsinnlegge psyke. Da får man beskjed og drar av gårde, kan ikke da gå i garderoben og skifte først, da det er de som er på patrulje som får oppdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hørte på nyhetene at faktisk psykiatere og politikere vil gjøre noe med dette,for det er ikke meningen å nedverdige eller plage disse uheldige menneskene noe mer.

At det kan gjøres mer anonymt er jeg enig i.

At det trengs eskorte av fanger med politi er jeg også enig i.

Kunne liksågodt satt en hatt på fangene med blålys da jo.

Å gjøre det litt mer skånsomt for diss skader jo ikke.

Og grunnen til at de sitter i fengsel kan jo være så mangt,så ikke forhåndsdøm memmeskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber, hender det dukker opp politi som skal enten snakke med eller ha med seg noen.

Om de ringer på forhånd og spør om de kan komme, må vi be de spesielt om å ikke komme i uniform, ellers er det politibil (det er det vel uansett tenker jeg), uniform og mars avgårde.

Men tramper de bare inn i uniform og forlanger å få snakke med noen, kan vi ikke akkurat be de om å ta av seg uniformen heller.

Vi foretrekker helt klart at politiet ankommer i sivil, det skaper mindre nysgjerrige blikk og er mer behagelig for den som blir kalt ut av arbeidet og inn til samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...