Gå til innhold

Hva slags sko til spinning?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg har overbevist meg selv om at jeg må variere treningen mer, og da vurderer jeg spinning (som jeg aldri har gitt en sjanse før). Men jeg mangler sko! (Bukse har jeg, siden jeg driver litt med terrengsykling i den lyse årstiden).

Hva slags sko skal jeg satse på hvis jeg bare vil spinne innimellom? Pris?

Hovedaktivitetene mine er løping og styrketrening, og til løpingen har jeg dyre Asics-sko som jeg helst ikke vil herpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker bare de vanlige aerobic-skoa mine jeg. Har ikke investert i spinningsko. Men det kommer jo an på hvor mye du skal spinne da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelsko anbefales virkelig. Hadde glemt den ene (!) sykkelskoen forrige uke, og måtte bruke joggesko. Det var ikke det samme..

Uheldigvis er det så godt som umulig å finne billige sykkelsko, de koster ca 700-1200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare brukt vanlige aerobic-sko til spinning. Men har fått spinningsko til bursdagen min nå, og det tar litt tid å venne seg til.

Jeg vet ikke om det er så veldig stor fordel med spinningsko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra for skoene å bruke dem til spinning, du ødelegger sålen over tid.

Jeg løper for det meste, og har helt nye løpesko jeg betalte 1700 for, så da hadde kanskje noen billige sykkelsko vært en idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal stikke til byen og titte litt. Erfaringsmessig vet jeg dessverre at utvalget i str 36 kan være ganske magert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg skal stikke til byen og titte litt. Erfaringsmessig vet jeg dessverre at utvalget i str 36 kan være ganske magert...

Diadora har :) Kan virkelig anbefale modellen Geko. Kostet vel 900 + 200 for klips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i nærheten av en xxl butikk burde du ta turen innom de. De har godt utvalg.

Der har de sykkelsko fra 399,- så må du jo ha cleats og de koster 169,- der.

Kjøpte et par sorte Shimano sko der før jul, kom totalt på 570,- med cleats. Kjempefornøyd med de ihvertfall.

På skoa de hadde på nett der til 499,- hadde de 36 ihvertfall. Tror de har ganske godt utvalg i størrelser.

Fant bare 4 modeller på nett, men vi var innom den butikken i Oslo sentrum og de hadde mange flere i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis man spinner sjelden, holder det med vanlige aerobic sko e.l.. Hvis man trener mye, hadde jeg invistert i skikkelig spinningsko!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen sko akkurat nå, men har bursdag ganske så snart, så har sagt fra at jeg ønsker meg gavekort på sportsbutikk... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Spinninginstruktør-kompisen min sier at spinningsko ikke er et must (han bruker det ikke selv engang), men at det kan være en fordel å bruke sko med litt stiv såle. Aerobicsko har visstnok for myk såle til at det fungerer bra. Spinner selv med aerobicsko og har vurdert spinningsko, men jeg spinner så sjelden at jeg føler det er litt bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DU som sykler så mye ute bør jo kjøpe deg skikkelige sykkelsko. Kjøper du SPD Cleats så kan du bruke de både til spinning og sykling. Helt annen måte å sykle på og mye mer effektivt - også treningsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trålte byens sportsbutikker etter spinningsko, men måtte i en sykkelbutikk for å finne. Og det er mye bedre å spinne med sykkelsko enn med vanlige joggesko.

Og ang. størrelse - jeg måtte opp to nummer i forhold til vanlige sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanlige joggesko. Har jo ikke prøvd spinnigsko, men jeg har ingen problemer med å bruke de vanlige skoa jeg ellers trener i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøpt spinningsko på Sportshuset. De er av merket Diadora. Kostet ca 900kr. Er kjempefornøyd med dem. Blir ikke det samme og sykle med vanlige joggesko...

Virkelig verdt pengene.. Men det er min mening da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg bruker helt vanlig joggesko og det fungerer fint! har fått helt dilla på spinning jeg:) endelig har jeg funnet en treningsform jeg liker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sykkelsko fra Diadora og er kjempefornøyd med dem. Syntes spinningen ble mye morsommere og mer effektiv med skikkelige sko, faktisk. De kan også brukes ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonymous
Jeg har også sykkelsko fra Diadora og er kjempefornøyd med dem. Syntes spinningen ble mye morsommere og mer effektiv med skikkelige sko, faktisk. De kan også brukes ute.

Akkurat som meg. Jeg kjøpte sko etter at jeg var drit lei av den ubehagelige følelsen jeg fikk under føttene av å sykle med aerobic-sko (og jeg fant ut at det ikke var så lurt for skoa sin del). Jeg var på sykkelsenteret i Bergen og de førte sko fra ca.400kr og oppover. Jeg kjøpte Diadora, som også kunne brukes ute for jeg tenker å investere i nye pedaler på sykkelen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...