AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Jeg ønsker å bytte til en annen psykolog. Jeg går til behandling hos DPS. Noen som vet hvordan man går frem for å ordne dette? Jeg ønsker ikke å ta det opp med psykologen jeg går til nå hvis det finnes andre muligheter Anonymkode: b2529...417
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 Det er bare å enten få foreldrene dine til å ringe, eller si i fra til resepsjonen at du ønsker å bytte psykolog så vil en ny psykolog ta kontakt med deg. Ikke noe "slemt" å ta med nåværende psykolog heller, det gjorde jeg og det var ikke noe problem. Sa bare at jeg syntes det var viktig å ha en som jeg hadde bedre kjemi med og som gikk frem på litt andre måter, siden jeg var litt vanskelig til å få til å snakke, sa jeg. Psykologen sa det skjønner jeg, det skal vi ordne. Så tok det noen uker og jeg fikk ny Anonymkode: 58382...f18
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Den riktige veien er å ta det direkte med psykologen. Og det er nok det sekretærene i ekspedisjonen kommer til å si også. Hvis det absolutt ikke er mulig for deg, så tar de det mest sannsynlig videre til seksjonsleder. Men ikke vær redd for å ta det med psykologen din. Bare si at du ikke føler at kjemien er så bra. Hun har sikkert hørt det mange ganger før Anonymkode: bc62e...b06
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #4 Skrevet 16. august 2017 Forresten... I enkelte tilfeller har jeg hørt om pasienter som ikke har fått lov å bytte behandler. Fordi det har blitt oppfattet at pas bare er vanskelig og kranglete (idiotisk spør du meg!). Om du tar det direkte med psykologen din vil du i hvert fall ikke virke vanskelig, og da er det nok større sannsynlighet for at du får bytte. Anonymkode: bc62e...b06
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #5 Skrevet 16. august 2017 Byttet behandler selv, sa bare: jeg vil ha en annen behandler. Psykologen sa at dette var greit og jeg fikk ny behandler. Anonymkode: 56b33...022
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå