Gå til innhold

Bilfirma vil ha underskrift på skadeforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt splitter ny bil og byttet inn min i bilfirmaet. Fikk takst på bilen, skrev kontrakt, og skulle hente min nye bil noen mnd senere. 

Da jeg kom fikk jeg overta min nye bil, og leverte fra min gamle. Nytt eierskap ble registrert, alt betalt, og alt i orden. Da jeg kom hjem ble jeg ringt opp av selgeren som sa at det var steinsprut på det ene sidevinduet på min innbytter bil. Da sa jeg som sant var at den steinspruten var der allerede fra før de hadde satt takst på den. Han sa at det hadde ikke blitt notert i papirene, men at han stolte på meg. Så spurte han om jeg kunne skrive under min skadeforsikring på steinsprut. Han sa det ikke ville ha noe betydning for meg, men at det var en fordel for ham.

Er dette helt greit?

Jeg føler ikke for å skrive under noe nå for en bil jeg ikke eier mer. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 1848c...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt tvilsomt ut. 

Sjekk først med forsikringsselskapet. 

Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Høres litt tvilsomt ut. 

Sjekk først med forsikringsselskapet. 

Takk for svar. Det kan jeg gjøre. Men jeg har sagt at jeg ikke vil skrive under på det, men nå følte jeg meg kanskje litt kjip.

Gøy med ny bil. Men dette var litt nedtur.

Kan jo undersøke det, men har egentlig ikke så lyst til å gå igang med det. Det er faktisk ikke mitt problem.

Er det ikke utrolig rart at verkstedet ikke oppdaget eller glemte å notere steinsprut skaden? En glipp kan jo skje. Men det er vel nesten  umulig å ikke notere seg det når de skal sette takst på bilen, ville jeg tro.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det kan jeg gjøre. Men jeg har sagt at jeg ikke vil skrive under på det, men nå følte jeg meg kanskje litt kjip.

Gøy med ny bil. Men dette var litt nedtur.

Kan jo undersøke det, men har egentlig ikke så lyst til å gå igang med det. Det er faktisk ikke mitt problem.

Er det ikke utrolig rart at verkstedet ikke oppdaget eller glemte å notere steinsprut skaden? En glipp kan jo skje. Men det er vel nesten  umulig å ikke notere seg det når de skal sette takst på bilen, ville jeg tro.

Ja, om de overså dette er det noe de bør ta internt. 

Jeg lurer på om de vil prøve å skifte glasset på din forsikring. Vet ikke, jeg bare spekulerer. 

Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spurte han om jeg kunne skrive under min skadeforsikring på steinsprut. Han sa det ikke ville ha noe betydning for meg, men at det var en fordel for ham.

Er dette helt greit?

Med din underskrift antar jeg de vil prøve å få skaden dekket av ditt forsikringsselskap. Glasskade er et eget punkt i forsikringen som ikke medfører noe bonustap for deg. Normalt er det en egenandel på 2000 kroner, sjekk med dette firmaet at de dekker eventuell egenandel.

Endret av Horten Market
Skrevet
49 minutter siden, stan skrev:

Ja, om de overså dette er det noe de bør ta internt. 

Jeg lurer på om de vil prøve å skifte glasset på din forsikring. Vet ikke, jeg bare spekulerer. 

Ja, de tar det internt, så det er jo egentlig greit. Men han spurte om det var greit at jeg tok det på min forsikring, fordi det ikke gikk utover meg, men var en fordel for dem.

50 minutter siden, Horten Market skrev:

Med din underskrift antar jeg de vil prøve å få skaden dekket av ditt forsikringsselskap. Glasskade er et eget punkt i forsikringen som ikke medfører noe bonustap for deg. Normalt er det en egenandel på 2000 kroner, sjekk med dette firmaet at de dekker eventuell egenandel.

Ja, det var det han ville. 

Det var det han sa, ja. Så da burde jeg vel være behjelpelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...