Gå til innhold

Senebetennelse-tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg en kraftig senebetennelse foran på leggen. Jeg kan i praksis nesten ikke belaste foten uten å få vondt da å gå er den vondeste bevegelsen. Hvordan behandler jeg dette?

Anonymkode: 39d13...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter til det går over. Du kan bruke betennelsesdempende som Ibux, Naproxen eller Voltarol for å påskynde bedringsprosessen, og dempe smertene. Kontakt i så fall helst lege først. Eller spør på apoteket.

Skrevet
3 minutter siden, T-Rex skrev:

Venter til det går over. Du kan bruke betennelsesdempende som Ibux, Naproxen eller Voltarol for å påskynde bedringsprosessen, og dempe smertene. Kontakt i så fall helst lege først. Eller spør på apoteket.

Hvor lang tid tar det? (Jeg hater å være i ro). 

Skrevet

Minst en uke.

Skrevet
3 timer siden, T-Rex skrev:

Minst en uke.

ouch..ok

Skrevet

Naproxen og voltarol gel er det jeg bruker på armen. 

Anonymkode: b1eaf...4f3

Skrevet

Har du fått diagnose via lege eller spesialist på at det er senebetennelse? 

Anonymkode: 340c6...b67

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått diagnose via lege eller spesialist på at det er senebetennelse? 

Anonymkode: 340c6...b67

:klo: Hvordan mener du Ts skal skaffe seg dette? Alle leger jeg har vært innom spør "senebetennelse, sier du? Jah. La oss se det an. Vil du ha resept på x eller y eller sykemelding?"

Det er ikke en diagnose. Det er å ta min selvdiagnostisering for god fisk. Og bortkastede penger. Om jeg altså ikke behøver den sykemeldingen.. 

ts: det er hvile fra den utløsende aktivitet sammen med annen aktivitet som er normal behandling for senebetennelser. Dette er førstelinje. Etter at dette er forsøkt noen uker så gir en betennelsesdempende eller henviser til fysio. Om du er utolmodig så kan du gå til privat fysio for råd. Men uavhengig av metode så er en måneds tid eller to en helt normal og udramatisk prognose. 

Anonymkode: bab6f...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...