Gå til innhold

Det går i skjørt


Crazee

Kva synest du om skjørt som herreplagg?  

  1. 1. Kva synest du om skjørt som herreplagg?

    • Nei! Skjørt er dameplagg.
      18
    • Det er stilig. Ja til menn i skjørt!
      9
    • Heilt greitt andre brukar det, men eg hadde nekta typen min.
      3
    • Det er meg likegyldig.
      12
    • Er mann, og går i skjørt.
      1
    • Er mann, og ville gått i skjørt om det var akseptert.
      2


Anbefalte innlegg

Det er ikkje berre transvestittar som vil gå i skjørt. Fleire menn vil ha skjørtet tilbake i herregarderoben. Kva tankar har de om det?

Sjå elles

http://www.imff.net/ (International Mens Fashion Freedom Network)

http://www.hhplace.org/ (The HighHeel Meeting Place - alle kjønn :-))

http://freespace.virgin.net/firey.fox/freestyle.htm (Freestyle Fashion)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤_Fairytale_¤

Jeg forestiller meg det å se en mann i skjørt, og det gjør nesten så jeg brekker meg. Nei, æsj! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til imff.net då og sjå på bileta i galleria, så slepp du å forestille deg :-)

Synest det kan sjå skikkeleg stilig ut eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig hva som beveger seg der ute på kontinentene... men heldigvis er dette en "mote" som jeg forhåpentligvis aldri vil bli bekjent av....

Noen vil til og med si at menn har vært forfengelige tidligere i historien, som om det liksom skulle vært et argument, Victor Hugo forteller om Lord David Dirry-Moir som våget gå med sitt eget hår. Reaksjonen mot parykken var begynt. I 1824 våget Eugène Devèria å la sitt skjegg vokse, i 1702 våget Price Devereux å vise frem sitt naturlige hår, riktignok kunstferdig frisert.

Risikere sitt hår, det var nesten som å risikere sitt hode. Indignasjonen var voldsom, og allikevel var Price Devereux vicomte av Hereford og peer av England.

Han ble skjelt heder og ære fra, og det haddde han virkelig også fortjent. Mens man hylte som aller verst, viste lord David seg plutselig uten parykk. Den slags ting tydet på at samfunnet vaklet i sine grunnvoller. Lord David ble angrepet nesten enda værre enn vicomte Herefor.

Price Devereux hadde vært den første, David Dirry-Moir var nr. to. Det er av og til vanskeligere å være den annen enn den første. Det trenges mindre geni og mer mot.

Den første tar initiativet og vet ikke hvor farlig det er det han innlater seg på; den annen ser faren og kaster seg med åpne øyne ut i den. Denne fare, det ikke å børe parykk kastet David Dirry-Moir seg ut i. Senere begynte andre å efterligne disse revolusjonære; flere og flere ble så modige at de gikk med sitt eget hår; men pudderet kom jo til som en formidldende omstendighet.

La oss i forbigående fastlå et meget viktig punkt i historien og fortelle at den første som reiste motstanden mot parykken, det var en dronning, Kristina av Sverige; hun som gikk i mannsklær og som allerede i 1680 viste seg med sitt naturlige kastansjebrune hår.

Slik henger det sammen, å presse skjørt inn i menn er kvinnens ide, akkurat som parykken ble kastet pga en kvinne.

Waco

Trives best med mine egne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he Waco. Du begynner å komme virkelig LANGT ut på viddene. Tom for ideer kanskje?

:briller: Jeg vil heller presse mannen min ut av buksene enn inn i skjørt :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik henger det sammen' date=' å presse skjørt inn i menn er kvinnens ide, akkurat som parykken ble kastet pga en kvinne.[/quote']

Interessant idè, Waco - å presse skjørt inn i menn.... :ler::ler::ler:

Knis, fnis... sorry, bare måtte.. :wink:

Interessant historie, forresten, selv om jeg ikke helt skjønte konklusjonen.

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nathalie

Godt observert, Lionda!!! :hoho: Den likte jeg!!!

Jeg vil ALDRI se en mann jeg kjenner i skjørt, det er jo kvinneklær....

Hadde det vært kilt og vi hadde vært i Skottland, så, men nei... Synes dessuten kilt ser dumt ut og, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, absolutt ingen, trenger å presse meg inn i skjørt, for det gjør jeg så gjerne..!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikkje så alt for mange tiår sidan så var bukser kun eit herreplagg. Damer som måtte finna på å bruke bukser vart uglesett og hadde det vel eigentleg ei tøff tid. I dag er det ikkje så mange som vil kalla bukser for eit herreplagg lengre - og det er de vel glade for? Ikkje berre bukser, men dressar, slips, skjorter - typiske herreplagg - blir brukte enten i modifisert form eller direkte ut av herreavdelingen, utan at det vert sagt noko på det. Og glade skal me vera for det, men kvifor er det så mykje verre å gi menn den same fridomen damer nyt godt av?

Og - kva er det som gjer skjørt til kun dameplagg, forresten? Kva tid slutta det å vera herreplagg? (I Belgia tok faktisk skikken med å kle gutar (opp til 13 år) i kjolar heilt slutt først i 1965...)

Kilt vart nemnd som eit unnatak som kan brukast. Sarong og foustanela er to andre herreskjørt som er i dagleg bruk av menn (i Europa) så eg forstår ikkje denne motviljen mot menn i skjørt, eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og - kva er det som gjer skjørt til kun dameplagg, forresten? Kva tid slutta det å vera herreplagg? (I Belgia tok faktisk skikken med å kle gutar (opp til 13 år) i kjolar heilt slutt først i 1965...)

Dette er selve beviset for at tidene forandrer seg, det som var sukkersøtt i sekstifem er nå helt ute av mote.

Dersom du søker deg designeryrke og gjerne vil kle menn i skjørt, så foreslår jeg heller at du starter en ny trend. Verken jeg eller noen andre her på forumet ser det ut som, føler at vi må bevise noe ved å ikle oss denne femininplagget som av eneste årsak ble brukt av kvinner tidligere i historien er pga mangel på bind.

Etter opphevelsen av inngrodde kjønnsroller, viser historiens gang at samfunnet heller mot det maskuline trendhetsidealer, det være bevist at ungjenters bruk av bukser er stadig økende.

Kvinnen prøver å bli et blåpapir av mannen kan det virke som, en dag så jeg på tv-2 nyhetene to kvinner i FN's sikkerhetsråd som bukket! At det går an! Skal ikke piker neie?

Skjønner du hvor jeg vil hen?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes skjørt a la saronger kan være litt stilig på menn.. I hvertfall hvis de er litt røffe.. både skjørtene og mennene :wink: (utseendemessig vel og merke..)

Ellers synes jeg alle skulle få gå i det de trives med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte menn ser faktisk veldig bra ut i skjørt. men etter min mening er det bare et fåtall av dem.

Uansett så får vel folk kle seg som de selv lyster.

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på galleriene du la ut, men har sett menn i sarongskjørt ,som Vala nevner, og det kan være dritlekkert i riktig stil på riktig type. Miniskjørt og hårete legger har jeg mere vanskeligheter med å forestille meg som sexy, men du skal aldri si aldri :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen menn kler virkelig godt skjørt, manneskjørt vel og merke! (Dette gjelder når vi snakker om heterofile menn som ikke er transer, men som kler seg i skjørt som det moteplagget det holdt på å bli i fjor og i år...)(transer kan være vel så stilige i "dameskjørt", for stilen da gjennomføres.)

Har ingen problemer i det hele tatt med at menn kler seg i skjørt, kilt blir en slags "bunad" og er skikkelig stilig!! (men som med bunader, det passer seg best dersom man virkelig har noe bakgrunn for å bruke det!)

At skjørt er ett feminint plagg er litt svart/hvitt sagt i mine ører, man ser da mange typer skjørt som ikke er feminine! Mange fra andre land og kulturer går i "skjørt/kjoler" til daglig. Plaggene heter helt sikkert noe annet/spesielt, men det er jo like herlig skjørt/kjoler fordet!

at skjørt ble brukt av kvinnen kun pga mangel på bind.... eh.. jaha? mener nå å ha lest om meeeeget primitive former for "bind" som ble laget av lav og dyreskinn for herrans så lenge siden, men det er klart, de gikk sikkert kun i skjørt fordi det da var så praktisk at blodet rant rett ned langs beina... hm..

Gamle historier fra egypt og andre sydligere land, viser at menn brukte skjørt (og sminke etc etc), mener også å ha sett gamle gude bilder av "våre" norrøne guder avtegnet i skjørt (alla kilt)

Men saken er vel ikke egentlig hvor opprinnelsen kommer fra, men hva vi synes om det. jeg er ganske så likegyldig til hva andre mennesker velger å kle seg i, gidder ikke blande meg i det dersom det ikke er noe jeg har innmari lyst på selv da.. Om "typen min" hadde ønsket å gå i skjørt (manneskjørt), så hadde vel ikke det heller plagd meg tror jeg, dersom han likte det selv, og syntes det var fint.

De som ikke liker det, kan vel heller la være å gå med det? er det værre? og går det en forbi på gata i skjørt, kan man ikke heller se en annen vei da? er ikke så vanskelig det heller vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant, ja. Transer kan være dødslekre i miniskjørt o.l. Mye lekrere enn meg :( Men miniskjørt til vanlig skjorte og slips og skjeggstubber for eksempel må jeg nok se noen ganger før jeg kan venne meg til det. Hittil har jeg aldri sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg synes skjørt er for damer.

Greitt det - men kvifor?

Korleis er det i forhold til då damer byrja å bruke bukser (som var herreplagg) eller til og med "herreuniformen" dress. (Powerdressing vart det kalla. Massevis av positivt lada ord...)

Fann forresten ein litt meir detaljert spørjeundersøking, kun for damer: http://www.misterpoll.com/poll.mpl?id=1654573593

Den stiller (synest eg) ein del tankevekkande spørsmål.

Aline: At du meiner du har sett norrøne gudar avteikna i skjørt er slett ikkje umuleg. Meinar å ha sett det på vikingar eg (miniskjørt.) Og miniskjørt/minikjole, gjerne strømper òg, var jo typisk herremote i tidlegare dagar. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...