Gå til innhold

Vanskelig periode med mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

I et halvt år nå har jeg hatt dårlig appetitt, eller den er mer rar. Mye av det jeg likte før, liker jeg ikke lenger. Jeg må spise det samme til frokost hver dag, uansett hvor lei jeg er eller om det ikke metter. Nå for tiden går det i yoghurt naturell med banan og en skje eplemos. 

Problemet kommer når jeg får lyst på en rett til middag, så lager jeg den og spiser til jeg blir mett... men så får jeg en merkelig avsky mot retten og ANGRER på at jeg lagde det, selvom det smakte godt?! Verste er at jeg da mister lysten på dette i flere mnd fremover og alt som ligner. F.eks om noe inneholder kjøttdeig går det flere uker før jeg takler kjøttdeig igjen ... 

Jeg begynner å gå tom for ideer, har en halv pakke med kjøttdeig igjen i kjøleskapet. 

Det finnes heldigvis ting jeg kan spise hver dag og det er overnevnte yoghurt, polarbrød med nutella, og dadler. 

Jeg likte godt før, men takler ikke lenger å spise:

Brød, ost, kjøtt, stekt egg, frokostblanding, makrell i tomat, smørost, ristet brød, fisk til middag (fisken går faktisk greit jeg må bare klare å få inn første biten for å komme igang ) 

Har aldri likt: ketchup, dressing, smør eller salt 

Altså... hvorfor?? Jeg har ikke spiseforstyrrelser eller noe sånt, jeg ammer og trenger å spise sunt og variert.. ikke så himla lett når jeg ikke liker noen ting lenger 

(Vurderer å kjøpe avocado...men innen den rekker å bli moden, har jeg vel mistet lysten på det og)

Anonymkode: fda87...065

Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Hehe, du ammer. Det forklarer mye for min del.

Jeg ble helt rar og sær på mat under svangerskap og i ammeperioden. Kan ikke trøste med annet enn at det mest sannsynlig vil gå seg tilbake når du slutter å amme. Hvor gammel er babyen?

Skrevet

Jeg har samme problem, og jeg ammer ikke. Har gått ned 10 kg nå, og veier mindre og mindre for hver gang jeg går på vekta, det begynner faktisk å bli litt ekkelt. Jeg aner ikke hva det kommer av, så jeg slenger meg på tråden her i tilfelle noen har noen idéer.

Anonymkode: 989a3...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...