Gå til innhold

Brød blir rått i oppbevaring i plastpose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bakt skappelbrødet 2 omganger nå. Første gangen putter jeg det i en brød pose for oppbevaring men 2 dager etter var det rått og deigete fra midten av brødet og ut. Tenkte at jeg hadde stekt det for lite så prøvde igjen nå, denne gangen nederst i ovnen og ekstra steketid, men samme problemet nå. Det var på grensen til brunt utapå og virket absolutt ikke som det var for lite stekt da det kom ut av ovnen. Spiste deilig nystekt brød og puttet det i en brødpose. Men idag, to dager etterpå er det rått i midten og ut igjen. Lukter skikkelig gjæra av posen. Hva skjer? Kan ikke huske å hatt dette problemet tidligere og har bakt mye brød. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, lady90 skrev:

Hva skjer?

Du har brødet i en pose. Derfor.

Anonymkode: 389b0...9df

• Liker 2
Skrevet

Brød har det best i papirposer.

• Liker 1
Skrevet

Brød i poser blir vassent.

Oppbevar brød ferdig oppkuttet i fryseboksen. Varm i pannen før spisering.

Skrevet

Du må la brødet hvile under en kjøkkenklut helt til det er kaldt nok til å legge i en pose. Nei det blir ikke tørt siden du har kopphåndduken over.

Anonymkode: f9e5e...e54

• Liker 3
Skrevet

Det var tørt før jeg la det i pose. Og vi oppbevarer alke butikkjøpte brød i brødposer uten at de blir råe av den grunn. Synes det er rart at dette blir rått. Tror ikke det er stekt for lite nemlig 

Skrevet
På 15.8.2017 den 22.22, lady90 skrev:

Det var tørt før jeg la det i pose. Og vi oppbevarer alke butikkjøpte brød i brødposer uten at de blir råe av den grunn. Synes det er rart at dette blir rått. Tror ikke det er stekt for lite nemlig 

Mener du kaldt? Det er i alle fall det som er viktig: Brødet må avkjøles helt før det legges i plastpose, ikke føles lunkent når du tar på det.

Anonymkode: 77823...85d

• Liker 3
Skrevet

Veldig viktig at det er helt kaldt før du legger det i posen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...