Gå til innhold

Å "telle sau" er trøtt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor kommer egentlig begrepet å "telle sau" fra?  

Hvorfor heter det ikke for eksempel å telle elefant, hundevalper ellet noe helt annet enn sau?    

Anonymkode: 79b34...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det handler jo om at man liksom skal ligge med lukkede øyne og se for seg en og en (identisk) sau som hopper over et gjerde helt til man sovner. Det er vel det mest kjente kjerringrådet for å få sovne i verden (i hvert fall i den vestlige verden), selv om det sjelden fungerer all verden.

Hvorfor det er akkurat sauer man valgte som dyret man skulle se for seg som en kur for insomnia vet jeg ikke. Men de er jo ganske like, uspennende og vanlige i vår del av verden, så det er vel ikke så unaturlig at det ble akkurat dem.

Anonymkode: 1fefc...d7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg slike man ser på barnetegninger, slike fluffy, søte, de gjør meg rolig for de er koselig. Hvis jeg har helt sykt problemer med å sove, lager de sånn "bæ"-lyd når de har hoppet og er i luften.. 

Anonymkode: 5acb1...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På ‎15‎.‎08‎.‎2017 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer egentlig begrepet å "telle sau" fra?  

Hvorfor heter det ikke for eksempel å telle elefant, hundevalper ellet noe helt annet enn sau?    

Anonymkode: 79b34...057

Vil anta at det er litt mer dagligdags å telle sauer her i landet enn å telle elefanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...