AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Fikk satt inn hormonspiral for 4 mnd siden, jeg har kraftigere mens (blør mere en med P-piller) og sterke smerter i rygg og sidene har også fått mye hudormer. (Usikker på om det er fra dette, men være en noen gang) har også ubehan ved bruk av ob. Føler den faller litt ut. (Må brukes på trening) fikk anbefalt for da slapp jeg å tenke på pille og pga at menser blir nesten borte. Nå er jeg i ferd med å åmiste tålmodigheten pen med erfaring? skal jeg fortsette å ha tålmodighet, eller skal jeg ta den ut og begynne på P-piller igjen? Anonymkode: 27f14...fdf
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Jeg fikk innsatt ny etter fem år på min gamle. Har blødd i tre uker i etterkant. Sånn var det sist og. Uregelmessig første måneder for så å avta helt. Gi det litt tud. Kroppen trenger å venne seg til det endrede hormonnivået. Anonymkode: 92d0e...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Jeg har også dårlig erfaring med det. Ble veldig hormonell, full av kviser og blødde konstant i 6-7 måneder før det gikk over til kun lett menstruasjon en gang i måneden. Tok den ut etter to år, skal aldri ha det igjen. Anonymkode: 1be6c...814
Gjest morhjertegod Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Jeg har brukt hormonspiral etter at jeg fikk min første barn, de er ungdommer nå. Jeg har kun hatt sporblødninger nien uker etter innsett, etter det blir mensen borte. Jeg har ikke noen bivirkninger og føler det er beste valget for meg. Tror vi alle reagerer forskjellig, men gi det litt tid før du tar den ut, lykke til.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #5 Skrevet 16. august 2017 Jeg har hatt den i 18mnd og venter fortsatt på at mensen skal bli mindre. Hadde så lyst til å miste mensen, og gynekologen sa jeg måtte være tålmodig, men altså! Anonymkode: cb5f7...243
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #6 Skrevet 19. august 2017 Har min 3. Mirena nå og har ikke hatt mensen siden 2003. Må si det er fantastisk, særlig fordi jeg hadde veldig kraftige blødninger. Hadde ingen uregelmessige blødninger heller da jeg satte inn min første. Det som ikke er like fantastisk er at jeg mistenker den gjør meg nedstemt og håret har blitt merkbart tynnere disse årene. Så dette får bli min siste spiral. Anonymkode: 8917b...1f6
Høsta Skrevet 19. august 2017 #7 Skrevet 19. august 2017 Jeg har 100% positive erfaringer med hormonspiral. Jeg har ikke tidligere hatt kraftige menstrausjoner, men en del smerter. Mensen forsvinner i løpet av 4-5 måneder etter innsettingen (mye småblødninger før dette) og jeg har ingen plager etter dette før jeg begynner å spotte litt noen måneder før jeg har hatt spiralen inne i 5 år. Man må bare prøve seg fram!
Jolene Skrevet 19. august 2017 #8 Skrevet 19. august 2017 Er på min andre spiral nå, totalt brukt hormonspiral i nesten 9 år nå. Hadde kraftig og vond mens tidligere (den største oben måtte byttes etter 2 timer, mensen varte i 7 fulle dager, nattbind som ble blødd gjennom og måtte byttes i løpet av natten, og smerter så intense at jeg til tider gikk hjem fra skolen). Etter spiral? Ingen plager, kun litt spotting ved "mens". Kunne ikke vært mer fornøyd! Har heller ikke opplevd mer uren hud eller tynnere hår heller. Opplevde heller ikke kraftig mens i månedene etter at jeg fikk satt inn spiral, men kanskje litt uregelmessig mens, men dette avtok etter ca 3 måneder.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #9 Skrevet 20. august 2017 Satte inn min første nå I juni. Helvetes smerter I de første dagene samt lettere blødninger I ca 2 uker etterpå. Hatt 2 runder med mensen hvor de første dagene er med jævlige kramper. Skulle hatt mensen nå etter "tidsskjemaet" men forhåpentligvis er det slutt på mensen. Bruker bare bind da det er risiko for at spiralen kan bli dratt ut med tampong. Har opplevd enkelttilfeller med ubehag til daglig og under sex. Anonymkode: 145bd...cc0
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #10 Skrevet 20. august 2017 Jeg hadde hormonspiral i 1 år.. Blødde hver måned.. Men bare sånn "brunt" blod. Kunne forsvinne etter 2 dager å plutselig komme tilbake.. Veldig forvirrende. Jeg tok den i pga jeg slet med kraftige mensensmerter.. Kastet opp i 1 døgn når jeg fikk mensen osv.. For meg ble jeg kvitt kvalmen og oppkast, men hadde forsatt vondt.. Selv om jeg tok inn spiralen. Tok den ut nå for noen måneder siden pga vi prøver å bli gravide 😃 Anonymkode: 23187...8f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå