Gå til innhold

Vinduskarmens dagbok


Vinduskarmen

Anbefalte innlegg

Okei. Har vært så frem og tilbake på dette med å starte ei dagbok, men jeg synes det er litt fint å kunne ha et sted der jeg kan skrive litt i ny og ne. Ikke helt blogg, men ikke helt privat-håndskrevet-bokformat-dagbok heller. Veit ikke hvordan man liksom skal skrive ei slik åpningstråd? :vetikke::klo:

Er i hvert fall i tjueåra, bor i byen med samboer. Barnløse (enn så lenge :Hehe: jeg har vært verpesjuk de siste 5 (?) åra, samboer er på gliii) og vil skrive om det som måtte falle meg inn.


Såå, here we go. Får prøve litt da.

Endret av Vinduskarmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så blir jeg kjempestressa når jeg ser visninger på denne dagboka etter noen minutter, men pytt. Det er ikke som om jeg kommer til å dele hele livet mitt her heller.

__

Nok en sein dag, har hatt hjemmekontor. Sov litt for lenge, og hadde mye jobb å ta igjen da jeg våknet. Snudde døgnet litt i går etter et migreneanfall, så ble liggende våken å høre på lydbok. Dvs, jeg lager spillelister med folk som prater om Game of Thrones på YouTube. Pleier å fungere bra som sovemedisin når man er sånn passe trøtt. Kan anbefales altså, om man er som meg, og sliter med at tankene surrer og gjør at man ikke får sove på kvelden. I går ble jeg bare engasjert, og lå å lyttet i evigheter. Ops. Kommer til å måtte bøte for det imorra når jeg må opp tidlig.

Fordelen med hjemmekontor er jo at jeg får fordelt arbeidsdagen min helt fritt. Jobber så godt om kvelden, og kan bruke tiden midt på dagen til å få unnagjort husarbeid som jeg vanligvis ikke er motivert til å gjøre på kveldstid etter en lang arbeidsdag. Selve jobbinga har det gått seint med. Har prokrastinert altfor mye. Vaska gulvet, ommøblert stua, laget denne dagboka og drukket 7 kopper kaffe. Sosa rundt. Må skjerpe meg til kvelden, få unnagjort en god dose jobb, og svare på mail. Har sånn 10 ubesvarte mailer jeg virkelig må ta tak i. Utsetter ting til siste liten. Samboer er hjemme om en liten time, og jeg burde være såpass grei å ha begynt på middag i det minste. Vi prøver å spise så mye vegetarisk som mulig, så i dag blir det veggispai med salat attåt. 

Hadde en skikkelig ekkel opplevelse i dag, skrev et innlegg om det som anonym, "skriv som anonym" var visst haket av fra før, så da ble det slik. Oppdaget nemlig at risten over sluket på badet var flyttet. Når jeg vasker der pleier jeg å måtte lirke den opp med noe skarpt, så jeg ble dritstressa og "ROTTE!" var det første som slo meg. Bygården vi bor i er ganske gammel, eller, veldig gammel, og vi hadde rørlegger her i forrige uke som måtte fikse opp i sluk på både bad og kjøkken. Har lånt bort leiligheten endel i sommer, og gjestene våre var visst ikke så nøye med å tømme for matrester for skylling osv. Herreguuud, tenk om det var en rotte som flytta på rista? Jeg er helt sikkert overnervøs, men jeg kommer ikke til å tørre å dusje i kveld. Eller, jeg kommer i hvert fall til å dusje med sjukt høy musikk i et forsøk på å skremme bort eventuelle firbeinte kryp. Samboer mener jeg er gal, og at en rotte slettes ikke kan klare å dytte en hel rist. Kvinneguiden er ikke enig med han, og jeg har allerede fått et svar som sier "joa, det kan fint være en rotte." Fuck. Vanligvis ville jeg ringt faren min angående dette, men jeg forsøker å overbevise han om at forskudd på arv til å kjøpe seg inn i denne leiligheten er lurt (jeg stortrives her, men han er skeptisk til at gården er så gammel. Og jeg er ikke i en posisjon jobbmessig som gjør at jeg kan ta opp lån med det første) og da kan jeg ikke skrike om rotter i rørene. Tror jeg får ringe rørlegger-kompis å høre hva han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort en hel del jobb i dag, og til og med hatt middagsbesøk av mannens kusiner. Veldig hyggelig. De er en god del yngre enn oss, men det var hyggelig å høre om studietid og forventninger for fremtiden fra noen som ikke helt vet hva de vil, eller hva de har i vente.

Gikk nettopp en tur til butikken med mannen for å handle, og måtte bare gå igjen mens vi var der, for da sa magen ifra. Sliter med en svært irritabel tarm, som helt uventet slår til. Det begynner å ødelegge for meg i hverdagen. Jeg tør for eksempel ikke å spise ute, for det kan ta 5 minutter før jeg må løpe på do. Å skulle spise hos noen som har badet sitt nærme der vi spiser funker ikke. Å gjøre noe rett etter mat er uaktuelt, og jeg ender ofte med å bare spise et knekkebrød dersom vi skal bort til noen, eller kjøre langt. Jeg legger opp hverdagen etter magen, og det hemmer meg skikkelig. Jeg kan aldri være spontan, og fremstår som en særing som vil holde seg i 10 min radius av min egen leilighet.. Har vært hos div leger, men virker som om alle bare tolker det som en sånn klassisk "Ååå, jeg blir litt oppblåst av gluuuten." Har sjekket meg for cøliaki, og det har jeg ikke. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å få det litt enklere. Er så lei av dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg søkt en ny jobb. Urelevant for min bakgrunn, men det kjennes så utrygt å ikke ha en stabil inntekt. Et lite nederlag, det må jeg bare innrømme. Samboer er veldig glad for det. Han er en mye mer stressa type enn meg. Blir spennende å se om jeg får en positiv tilbakemelding på søknaden min. Jeg har lang erfaring fra tilsvarende jobb, så jeg bør i det minste bli innkalt til intervju.

Ellers erre helg! Jeg har gledet meg til dette siden forrige søndag, da mandagsfølelsen meldte sin ankomst allerede i tolvtida. Jeg har store planer om å bare ta livet med ro. Har kjøpt en kartong rødvin, stearinlys (!! jaa, jeg veit. vi er der allerede.) og funnet en fin krimserie å glane på. Svigers kommer en tur, og de har helt samme oppfatning av hva en deilig fredagskveld er. Jeg ommøblerte jo stua tidligere i uka, og nå er det så koselig å krype oppi sofaen. :mrgreen:

God helg :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen. En av toppsakene på VG i dag har vært rotter. Rotter på en McDonalds-restaurant. Klikket meg videre til saker om rotter i hus og hjem. Altså, nå er jeg overbevist om at vi hadde rottebesøk her tidligere. Uten å avsløre for mye om hvor jeg bor, så er det andre faktorer som gjør at det er naturlig at rottene nå trekker inn i boligene i området, og vekk fra "hovednettet". Vi bor i en førsteetasje i et eldre bygg, det var visst et klassisk sted de kan finne på å besøke. Har også sett flere biler fra skadedyr-firmaer parkert i nabolaget i det siste. Det er garantert ikke bare oss som har hatt uhyggelig besøk. Mannen skal ringe et selskap i dag, så får vi se om de ser noen tegn til besøk, eller har noen hete tips for å fjerne risiko. Det går kaldt nedover ryggen på meg bare jeg tenker på det. 

Sånn utenom rotter, så går no dagan. Jeg har gått opp litt i vekt, skulle dra på meg et par skinny jeans som alltid har sittet perfekt, og nå fikk jeg ikke igjen knappen uten makt! Jeg måtte legge meg ned på sengen for å få magen så flat at jeg kunne tvinge den igjen. Følte meg som en sprekkferdig hvalross med buksa på. Kan ikke skylde på vasking heller, for jeg har hatt den i fryseren for å slippe å ødelegge den i vask. Her må det andre virkemidler til. Har tydeligvis spist svært godt i sommer. Har blitt altfor mye rosévin, øl og feit grillmat i sola. Skjerpings. Nå blir det tredemølle, skritteller og et bedre kosthold. Prosjekt: "Få Vinduskarmen inn i buksene."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sjukt spennende mulighet på jobb, og jeg pisser i buksene. Har sjeldent vært så nervøs for noe i hele mitt liv. Altså, dette topper alle eksamener, foredrag, til og med tale i begravelse var mindre nervepirrende enn dette. Ber til høyere makter (som jeg ikke engang tror på) om at dette skal bli bra. Iiik. Glaaad. 

Og ikke bare det! Boligsituasjonen nærmer seg en avklaring, det blir nok en litt .. spesiell løsning, men virkelig en jeg kan trives med. Det "segmentet" vi ser i er ikke like hete som det man gjerne leser om i avisa, så jeg håper dette snart kan være et ferdig kapittel, og at jeg kan begynne å planlegge kjøkken, stue og bad :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...