Gå til innhold

Ny tatovering, hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :-) 

Jeg bygde på en tatovering på hofta, på lørdag. 
Det er 2 år siden jeg tok en sist så jeg har glemt litt hvordan det er, og det er så mange som sier så forskjellig.
Jeg har hørt man ikke bør gå med noe trangt over tatoveringen de 2 første ukene, eller til det er kommet skorpe. 

Men det er litt vanskelig å unngå å gå med bukse/strømpebukse når man er på jobb. Hvertfall nå som det faktisk er kaldt ute og jeg ikke kan gå med sommer kjoler. Er det veldig dumt å gå med det i noen timer om dagen mens jeg er på jobb ? For hvis det er jeg veldig usikker på hva jeg faktisk skal gjøre.
Jeg har tatt plast over, men jeg kjenner tatoveringen klør/svir litt nå.

Setter veldig pris på svar! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg og har fått ny tatovering og har gjort en god del research angående dette da jeg har ca samme problem som deg. Jeg får til å gå en uke uten å dekke den til, men etter det må jeg dekke den til. Jeg har derfor lest at når man skal dekke den til må man vaske den og smøre først, så tape sånne store kompresser over og så skifte kompresser, vaske og smøre minimum hver 3-4 time. Du bør IKKE ha noe som gnager akkurat på tatoveringen som en stram bukselinning fordi det kan ødelegge tatoveringen. En strømpebukse eller en stoffbukse vil ikke gnage på samme måte som en jeans for eksempel. Den skal uansett i følge min artist være grodd innen 7 dager, så for min del er det ikke noe stress. Det er helt naturlig at tatoveringen klør og svir når den gror. 

Anonymkode: 62c43...3af

Skrevet

Det er ikke kvantefysikk. Smør ofte så tatoveringen ikke tørker ut og ha på løsere klær enn vanlig. Ikke pakk den inn, huden skal få puste og la de trangeste klærne ligge i skapet til det er grodd.

Jeg har forøvrig tatovert 1/4 av kroppen så har vært igjennom dette noen ganger og alle tatoveringene mine har grodd perfekt.

Om du må pakke inn så du ikke får fettflekker av kremen på klærne så pakk inn med noe løst og pass på at det er luftig. Selv tar jeg bare på meg en stygg t-shirt under for å beskytte klærne.

Anonymkode: 9e220...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...