Gå til innhold

Oppskrifter med amerikansk blanding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble blind av SALG-plakatene og hamstra med meg sikkert 5kg amerikansk blanding. Har hatt litt som tilbehør til mat, men finnes det noen gode oppskrifter der amerikansk blanding liksom står for hovedinnholdet i retten?

Anonymkode: 486c6...393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stekt ris med amerikansk blanding, litt kylling og 1 egg du kakker oppi og steker. 

Anonymkode: e4a7c...669

• Liker 2
Skrevet

Kanskje en gryterett?

Av og til spiser jeg bare grønnsaksblandinger med ferdig bernaisesaus fra Fjordland. Funker nok med amerikansk blanding også. 

Skrevet

I studenttia så lagde vi posepotetstappe med amerikanskblanding oppi pluss no pølsebiter... gikk ned det.

Skrevet

Amerikansk blanding er en helt enkel grønnsaksblanding som fungerer fint både som tilbehør og ingrediens i diverse gryteretter og ovnsretter. Selv kjøper jeg det ikke pga lite fryseplass, men her er noen helt utmerkede oppskrifter fra mamma. Alle kan selvfølgelig varieres i det uendelige, "man tager vad man haver".

Pølsegryte i ovn:
Lag hvit saus, kok makaroni, del pølser i terninger og tin en pakke frosne grønnsaker. Bland alt i en ildfast form, riv over litt ost og stek i ovnen til osten er gylden.

Tomatsuppe med kamuflerte grønnsaker:
Hakk 1-2 løk og litt hvitløk. Stek i en stor gryte til løken er blank. Tilsett to bokser tomater og en pakke frosne grønnsaker. Kok opp, pass på at grønnsakene er helt tint. Mos med stavmikser. Tilsett kokt makaroni. Server med hardkokte egg.

Tacogryte:
Hakk 1-2 løk og litt hvitløk i en stor gryte. Tilsett en pakke tacokrydder, en boks tomat, en halv pakke amerikansk blanding (eller en halv pakke andre grønnsaker og en liten boks mais). Stek kjøttdeig og tilsett. Kok opp, pass på at grønnsakene er gjennomvarme. Server med rømme, nachochips og revet ost.

Stekt ris:
Tin en pakke frosne grønsaker. Hakk en løk og litt hvitløk, stek i ei panne sammen med litt karri og litt ekstra gurkemeie. Tilsett grønnsakene, rester av kjøtt og rester av ris. Varm alt. Tilsett en skvett soyasaus. Bland i 1-2 egg dersom det er lite kjøttrester.

Anonymkode: e3d66...6b7

• Liker 2
Skrevet

Amerikansk salat👌🏻. 

Anonymkode: 370e4...a3d

• Liker 1
Skrevet

Terteskjell 

Anonymkode: c541a...c88

Skrevet

putt det i hvit saus med kylling i. Ellers stemmer jeg for pølsebiter og potetmospulver. Spiser det rett som det er når jeg trenger noe kjapt og godt.

Anonymkode: 53a0e...9ac

Skrevet

Jeg bruker sånne frosne grønnsaksblandinger i gryteretter og i risotto.

Hender også jeg bruker det sammen med laks og poteter bakt i ovnen. Da lar jeg potetbåtene steke en stund før jeg legger inn laksen og de frosne grønnsakene.

Anonymkode: 0d579...d88

• Liker 1
Skrevet

De gangene jeg lager lapskaus bruker jeg en pose amerikansk grønnsaksblanding og en pose lapskausblanding som basis (en liter vann og tre-fire biter Maggi klar kjøttbuljong kokes opp). Blander så i ekstra poteter, kjøtt/skinkebiter osv., det du måtte ønske.

Anonymkode: 3aa8f...e3d

Skrevet

"Mor på møte" hurtigmiddag fra barndommen ala det Forundret.. skriver over, men vi stekte kjøttdeig, varmet amerikansk blanding og bladet begge deler i potetmos, gjerne ferdigpose. Kjapp og grei middag, spises med ketchup. Et hakk mer gourmet om du putter det i en ovnsform, har på ost og hiver i ovnen til osten har smeltet. Ellers kan amerikansk blanding brukes som tilbehør til stort sett alt av kjøtt og fisk, så du klarer nok å spise det opp.

Anonymkode: df329...4c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...