fruenge Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Jeg fikk så vondt av sønnen min som kom hjem etter samvær hos pappa og fortalte at når han snakket om konfirmasjon m han så sa far klart i fra at det blir to selskaper, for han ville ikke komme i det jeg skulle ha. Jeg har aldri sagt at jeg skal arrangere selskap. Jeg kontaktet han og informerte om at sønnen vår ønsket et selskap m begge familiene. Og spurte om hva vi kunne gjøre for å få dette til. Foreslo at vi skulle få time hos familievernkontoret med han, meg og våres mødre. Slik at vi får møttes før selskapet og laget noen "kjøreregler" for dagen. Dette for at det ikke skumme bli klein. Han svarte med at han ikke kom og ingen fra han ville delta i selskapet. Til og med denne dagen klarer han ikke å sette seg selv til side og bare gjøre slik barnet sitt ønsker. Jeg er så sint😤😤😤 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 14 minutter siden, fruenge skrev: Jeg fikk så vondt av sønnen min som kom hjem etter samvær hos pappa og fortalte at når han snakket om konfirmasjon m han så sa far klart i fra at det blir to selskaper, for han ville ikke komme i det jeg skulle ha. Jeg har aldri sagt at jeg skal arrangere selskap. Jeg kontaktet han og informerte om at sønnen vår ønsket et selskap m begge familiene. Og spurte om hva vi kunne gjøre for å få dette til. Foreslo at vi skulle få time hos familievernkontoret med han, meg og våres mødre. Slik at vi får møttes før selskapet og laget noen "kjøreregler" for dagen. Dette for at det ikke skumme bli klein. Han svarte med at han ikke kom og ingen fra han ville delta i selskapet. Til og med denne dagen klarer han ikke å sette seg selv til side og bare gjøre slik barnet sitt ønsker. Jeg er så sint😤😤😤 Uff... Jeg kjenner meg så godt igjen i dette. For noen år siden var det jeg som konfirmerte meg og med to skilte foreldre som hater hverandre så ble ikke akkurat dette lett. Det endte med at moren min holdt selskap med sin egen familie, og pappaen min avlyste alt 1 mnd før selskapet hos han og med hele hans familie. Fikk ingen gave fra han eller fra noen i hans familie. 3 år etterpå spør farmoren min meg i et bursdagsselskap høyt om jeg hadde konfirmert meg, selvom hun visste godt at jeg ikke fikk selskap hos pappaen min likevel. Grunnen til dette har jeg aldri fått vite... Skal sies at mine 2 eldste brødre fikk både konfirmasjon og gaver verdt flere titals tusen. Vi har så klart ikke kontakt dagen i dag. Og barnebarnet hans som snart kommer til verden vet han ikke om og ikke kommer de til å treffes heller kjipt hvordan noen forandres etter en skilsmisse! Anonymkode: 5ba71...38b 5
fruenge Skrevet 15. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff... Jeg kjenner meg så godt igjen i dette. For noen år siden var det jeg som konfirmerte meg og med to skilte foreldre som hater hverandre så ble ikke akkurat dette lett. Det endte med at moren min holdt selskap med sin egen familie, og pappaen min avlyste alt 1 mnd før selskapet hos han og med hele hans familie. Fikk ingen gave fra han eller fra noen i hans familie. 3 år etterpå spør farmoren min meg i et bursdagsselskap høyt om jeg hadde konfirmert meg, selvom hun visste godt at jeg ikke fikk selskap hos pappaen min likevel. Grunnen til dette har jeg aldri fått vite... Skal sies at mine 2 eldste brødre fikk både konfirmasjon og gaver verdt flere titals tusen. Vi har så klart ikke kontakt dagen i dag. Og barnebarnet hans som snart kommer til verden vet han ikke om og ikke kommer de til å treffes heller kjipt hvordan noen forandres etter en skilsmisse! Anonymkode: 5ba71...38b Så trist å høre. Her har barna kontskt m far, det var mye kontakt, men nå er det en gang i mnd og dette er noe han har måtte gå med på for å si det mitt enkelt. Mye av grunnen til at de ikke vil komme ligger her. De er forbannet på meg for at jeg har omsorg og han bare samvær. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, fruenge skrev: Så trist å høre. Her har barna kontskt m far, det var mye kontakt, men nå er det en gang i mnd og dette er noe han har måtte gå med på for å si det mitt enkelt. Mye av grunnen til at de ikke vil komme ligger her. De er forbannet på meg for at jeg har omsorg og han bare samvær. Er ofte slik det starter. Dessverre. Var slik det startet med mine foreldre, men problemet ble at det tilslutt gikk utover barna (kun meg da. Siden far begynte å hate meg. Pga han og mamma kranglet) Du burde kanskje avtale et møte med deg, moren din og moren til barnefar. Også prøve å få med far på det etter praten med moren hans... Forstår at det er sårt for barnet :/ Anonymkode: 5ba71...38b
fruenge Skrevet 15. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ofte slik det starter. Dessverre. Var slik det startet med mine foreldre, men problemet ble at det tilslutt gikk utover barna (kun meg da. Siden far begynte å hate meg. Pga han og mamma kranglet) Du burde kanskje avtale et møte med deg, moren din og moren til barnefar. Også prøve å få med far på det etter praten med moren hans... Forstår at det er sårt for barnet :/ Anonymkode: 5ba71...38b Desverre så gjør moren hans bare som han sier. Hun vil aldr møte meg som har gått fra sønnen hennes 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 38 minutter siden, fruenge skrev: Jeg fikk så vondt av sønnen min som kom hjem etter samvær hos pappa og fortalte at når han snakket om konfirmasjon m han så sa far klart i fra at det blir to selskaper, for han ville ikke komme i det jeg skulle ha. Jeg har aldri sagt at jeg skal arrangere selskap. Jeg kontaktet han og informerte om at sønnen vår ønsket et selskap m begge familiene. Og spurte om hva vi kunne gjøre for å få dette til. Foreslo at vi skulle få time hos familievernkontoret med han, meg og våres mødre. Slik at vi får møttes før selskapet og laget noen "kjøreregler" for dagen. Dette for at det ikke skumme bli klein. Han svarte med at han ikke kom og ingen fra han ville delta i selskapet. Til og med denne dagen klarer han ikke å sette seg selv til side og bare gjøre slik barnet sitt ønsker. Jeg er så sint😤😤😤 Dette er helt unødvendig å lage bråk av. Samle hele slekten, klarer ikke mor og far å bli enige om å møtes i all fordragelighet på den store dagen til ungdommen, så får dere dele dere. En går til middag og den andre går til kaffen. Det er undommens dag, familien skal feire undommen og de voksne får se å oppføre seg voksent. Anonymkode: 0d7cd...6c4 2
fruenge Skrevet 15. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2017 (endret) Vi er enige der, men mener du at siden han da ikke klarer å oppføre seg så skal vi avslutte selskapet vi arrangere og konfirmanten går tilpappa for kaffeselskap? Far har allerede sagt at han arrangerer selskap en annen dag, så jeg tenkte ikke å legge meg borte i det. Endret 15. august 2017 av fruenge 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 4 minutter siden, fruenge skrev: Desverre så gjør moren hans bare som han sier. Hun vil aldr møte meg som har gått fra sønnen hennes Merkelig oppførsel. Ikke sant, for sønnen hennes har vel "aldri gjort noe galt"... Her vet jeg rett og slett ikke hva du bør gjøre TS. Kanskje bare forklare sønnen din at dette så klart ikke er pga han, og kanskje bare må bite i det sure eplet. For med slike mennesker som din eks og han mor, kan det bli rimelig vanskelig å få de med på 1 konfirmasjon sammen med deg og din familie... lykke til! Håper det ordner seg for dere Anonymkode: 5ba71...38b
fruenge Skrevet 15. august 2017 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Merkelig oppførsel. Ikke sant, for sønnen hennes har vel "aldri gjort noe galt"... Her vet jeg rett og slett ikke hva du bør gjøre TS. Kanskje bare forklare sønnen din at dette så klart ikke er pga han, og kanskje bare må bite i det sure eplet. For med slike mennesker som din eks og han mor, kan det bli rimelig vanskelig å få de med på 1 konfirmasjon sammen med deg og din familie... lykke til! Håper det ordner seg for dere Anonymkode: 5ba71...38b Ja, det var det som sønnen og jeg snakket litt om i dag. Som han sa jeg ville heller ha to selskap i stede for at det blir kleint.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 Har sønnen din snakket med faren? Han kan jo si iira at det ikke blir to selskaper, han nekter å komme i selskapet om faren arrangerer det kun for sin side? Ikke mye vits for far å arrangere konfirmasjon om konfirmanten selv uteblir. Anonymkode: 4cfed...a28 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 Og så påstås det at for kristne er kjærlighet og tilgivelse det viktige... Anonymkode: 44814...628 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 Jeg hadde to selskap til min konfirmasjon, og for å være ærlig er jeg veldig glad for det. Tror ikke det hadde blitt hyggelig med felles selskap, det hadde vært så mange underliggende konflikter og vanskelige følelser at det faktisk ville blitt en belastning for meg. Så det er ikke gitt at alle ungdommer synes det er forferdelig å ikke "samle familien" til den store dagen. Selvsagt er det fint å gjøre det hvis stemningen ligger til rette for det, men hvis konfliktnivået er høyt eller noen er veldig mistilpass er det ikke noe poeng i å late som det er hyggelig. My two cents. Anonymkode: c3907...46f
Sola* Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 Jeg tenker at man må se an hvordan forholdet mellom foreldrene er, blir det en dag hvor foreldrene ikke klarer å oppføre seg og bare krangler er det beste for barnet å ha to selskap! Men det beste er om man kan ta seg sammen og lage en fin dag for barnet!! Mine foreldre var sammen når jeg var konfirmant, men skilt når min søster var konfirmant. Men begge var tilstedet hele dagen, og selskapet ble holdt hjemme hos min far med hele familien og faddere. Men så har dem et greit forhold og kan ha en samtale når dem er i selskap etc. Min tante sine 2 barn hadde 2 selskap, 1 med mor og hennes familie og 1 med far og hans familie. Grunnen var at foreldrene ikke går overens og den ene er kun ute etter å lage kvalme og krangle..
Furstina Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 Konfirmationen är väl ett bra tillfälle att försöka lägga tvisterna åt sidan. Kan inte konfirmanden få i uppgift att planera ett sällskap? Kanske med ett syskon eller en annan familjemedlem som stöd. hur tänker ni er att det blir till framtida examen, bröllop, barnedåp och så vidare?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 Ungen får 2selskaper, 2dager med oppmerksomhet, 2dager med kaker.... ikke begynn å krangle å lage bråk. Gjør det beste for din sønn Anonymkode: 58197...79e
Outlander Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sønnen din snakket med faren? Han kan jo si iira at det ikke blir to selskaper, han nekter å komme i selskapet om faren arrangerer det kun for sin side? Ikke mye vits for far å arrangere konfirmasjon om konfirmanten selv uteblir. Anonymkode: 4cfed...a28 Lett for deg å si, men tror du virkelig det er lett for en 14 åring å ta standen mot faren sin? Du lever ikke i virkeligheten. TS- Bare bli enig om at du får da konfirmasjonsdagen for å feire med sønnen din og dritt totalt i de andre. Lager den beste festen noensinne for din sønn og hvis det var meg ville jeg ha oppmuntret han og snakket om det positive med å få to selskaper, og legge alle negative til side. Endret 15. august 2017 av Outlander 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 Konfirmanten bør holde sitt eget selskap, så får de som er voksne nok til det komme i selskapet om de vil. Å konfirmeres handler jo en del om nettopp dette med å bli voksen, og man lærer mye om etikk og hvordan en skal oppføre seg mot andre. Når dere voksne ikke klarer å gå foran med et godt eksempel synes jeg dere skal la være å gå i selskapet. Anonymkode: b0334...aa2 1
fruenge Skrevet 15. august 2017 Forfatter #18 Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ungen får 2selskaper, 2dager med oppmerksomhet, 2dager med kaker.... ikke begynn å krangle å lage bråk. Gjør det beste for din sønn Anonymkode: 58197...79e Jeg lager ikke bråk om dette, men min sønn er lei seg for han ønsket vi altså foreldrene, kunne arrangere dette sammen. Det var mitt ønske og, og jeg vet at jeg hadde klart å oppføre meg. Men det er eksen som ikke vil dette
fruenge Skrevet 15. august 2017 Forfatter #19 Skrevet 15. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konfirmanten bør holde sitt eget selskap, så får de som er voksne nok til det komme i selskapet om de vil. Å konfirmeres handler jo en del om nettopp dette med å bli voksen, og man lærer mye om etikk og hvordan en skal oppføre seg mot andre. Når dere voksne ikke klarer å gå foran med et godt eksempel synes jeg dere skal la være å gå i selskapet. Anonymkode: b0334...aa2 Jeg synes dette i utgangspunktet er en god ide, men for et barn som har tatt på seg mye ansvar allerede for at han ikke får bo mee hos far. Så er jeg ikke sikker på at dette er korrekt å gjøre da han fort kommer i en lojalitetsskvis. Kommer mamma så vil ikke pappa komme er han blitt fortalt
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #20 Skrevet 15. august 2017 Dette var leit TS.. Men ta å lag selskap du. Inviter de som du ønsker, inkludert far og hans familie. Og få de til å svare på rsvp i god tid i forkant. Det er sikkert mange som ønsker å komme selv om far sier at "de ikke vil" Anonymkode: d68c3...421 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå