Ronaldo85 Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 (endret) . Endret 18. februar 2018 av stf
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Er ikke bekymringsfullt om det bare er for en uke eller to, men strekker det seg til samme forbruk ut over måneder så er det bekymringsfullt for helsa og psyken ja, da vil det kalles som alkoholisme. Anonymkode: 7ab9f...40e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Du er alkoholiker ts og bør søke hjelp tidligst råd. Anonymkode: 7b1c8...ecb
Ronaldo85 Skrevet 15. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er alkoholiker ts og bør søke hjelp tidligst råd. Anonymkode: 7b1c8...ecb 5
linsejesus Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 (endret) 7 timer siden, Steffieboy skrev: Har ikke tenkt over det før nå, men følte at det kanskje var litt drøyt, selv i ferie. Bare mandag og onsdag i forrige uke var jeg uten alkohol. Riktignok drakk jeg bare mengder på fredag og lørdag (5-6 halvlitere pr dag) mens de andre dagene ett par øl pr dag. Det blir jo 20 halvlitere fordelt på syv dager, og det er jo ikke bra. Men det er vel relativt moderat, er det ikke? Eller høres det bekymringsfullt ut? Med tanke på helsa kan du sikkert kutte ned litt, men om du står i fare for å bli avhengig handler om hvorfor du drikker og hvordan du føler deg om du av en eller annen grunn må la være. Selv pleier jeg å ta en pils om kvelden hvis det står i kjøleskapet, men jeg tipper halvparten av det jeg drikker er lettøl eller alkoholfritt. Det har begynt å dukke opp en del brukbare lett- og alkoholfritt øl i det siste, så du kan gå over til det og se om det gjør samme nytten. I så fall kan du ta det med ro. Endret 15. august 2017 av linsejesus
miore Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Jeg så overskriften og tenkte umiddelbart "...fadderperiode?" Kroppen skriker jo ikke akkurat av glede etter en slik øvelse, men så sant det ikke blir normen skal du nok stå'an av.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 Jeg drikker hver dag om jeg er på ferie, uansett om det er 7 eller 14 dager, men drikker sjelden mengder. Mange unge voksne drikker jo 2 uker i strekk på sydenferie. I fadderperioder drikker mange nesten hver dag i 2 uker, i russetiden drikker mange nesten 2-4 uker i strekk. Så som noen sier, om dette er en periode, for å så ha ett mer "normalt" forbruk etter, så er det ikke noe spesielt skummelt. Anonymkode: e42df...df4 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Jeg og kjæresten kan fint ta oss en øl hvis vi har det i hus, om det blir en eller 5 dager tenker vi ikke over Anonymkode: 39099...126 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Jeg drakk så mye øl hver dag i ferien (to uker) at jeg serr ble lei av øl for første gang i mitt liv tadeg en hvit periode nå etter ferien hvis du føler deg bekymret men det er ikke unormalt i mine øyne, over en kortere periode Anonymkode: 26ca1...9ad
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 Helseskadelig forbruk over tid, men det har neppe noen betydning på helsa hvis dette bare var en ferieuke eller to, om du ellers er i god form og om du ikke bruker medisiner som reagerer med alkohol. Anonymkode: a4671...828
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 Det er ganske enkelt å svare på: drikker du for å rømme eller døyve følelser? = høy sannsynlighet for å bli alkoholiker Drikker du fordi du nyter det, men trenger ikke bli full. Eller kanskje du bare følte for å drikke mange dager etter hverandre = null stress Anonymkode: af15e...eb6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 Det er ikke bekymringsfullt når det bare er over en kort periode Anonymkode: 83656...6e4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 Leveren tilgir deg fort om du kjører hvitt en periode framover. Jeg har også drukket en del i sommer, men nå er det tilbake til rutinene. Kan ikke kombinere drikkekvelder og jobb eller drikkekvelder og trening. Anonymkode: ac630...239
minister-mio Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 det hender ofte i sommerferien at jeg også tar en øl eller to hver dag i noen uker. Jeg ser ikke noe problem med det.
Kragebein Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kragebein, mod
Gjest Froning Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 20 timer siden, Steffieboy skrev: Har ikke tenkt over det før nå, men følte at det kanskje var litt drøyt, selv i ferie. Bare mandag og onsdag i forrige uke var jeg uten alkohol. Riktignok drakk jeg bare mengder på fredag og lørdag (5-6 halvlitere pr dag) mens de andre dagene ett par øl pr dag. Det blir jo 20 halvlitere fordelt på syv dager, og det er jo ikke bra. Men det er vel relativt moderat, er det ikke? Eller høres det bekymringsfullt ut? Ro ned. Bare pass på det ikke legger seg som en vane. Skål!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå