Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det forseint å ta angrepille 12 timer seinere etter at man har hatt sex?? Aldri hørt om noe sånt

Anonymkode: 42528...f3a

Tror man må ta det første 24 timene etter. Er noe med hvor denne spermen svømmer og hvor raskt 😉

Anonymkode: eb312...4bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror man må ta det første 24 timene etter. Er noe med hvor denne spermen svømmer og hvor raskt 😉

På pakningsvedlegget så stod det: Ta så snart som mulig etter ubeskyttet sex, bør tas innen 72 timer. Stod ingenting om at du skulle ta pillen etter 24 timer ellet innen de første 24 timene. 

Skrevet

OPPDATERING: 

Snakket med helsesøster på skolen i dag, klarte ikke å fokusere, tenkte kun på om jeg var gravid eller ikke. Fortalte helsesøster alt sammen. Hun sa at muligheten for å være gravid er stor, nærmere 50/50. Hun forklarte det med at en angrepille ikke gjør noe "godt" for kroppen, om det allerede har skjedd en eggløsning og mensen jeg fikk skyldte ut forrige måneds egg. Så mest sannsynlig var jeg enten 50% gravid eller ikke, men dette vil vi finne ut av neste gang jeg skal ha mensen...og hvis mensen uteblir, så må jeg ta en test 

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hun kan ikke vite om hun ble gravid før neste mens. Tror du blander her. Evt så har du ikke lest nok på dette. 

Jo, i hennes tilfelle kan hun det, fordi folikkelutviklingen ikke går fort nok til at egget er utviklet nok før spermen er død. De som blir gravid under mensen har ikke blitt det etter å ha hatt sex 1. dag i mensen. Det går ikke fysisk an. Med det sagt: eksisterer ikke trygge perioder, fordi man ikke kan vite hva som er trygt før i ettertid, fordi kroppen kan gjøre uforventede krumspring. men ts er ikke gravid. Det trenger man ingen spåkule for å skjønne. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

OPPDATERING: 

Snakket med helsesøster på skolen i dag, klarte ikke å fokusere, tenkte kun på om jeg var gravid eller ikke. Fortalte helsesøster alt sammen. Hun sa at muligheten for å være gravid er stor, nærmere 50/50. Hun forklarte det med at en angrepille ikke gjør noe "godt" for kroppen, om det allerede har skjedd en eggløsning og mensen jeg fikk skyldte ut forrige måneds egg. Så mest sannsynlig var jeg enten 50% gravid eller ikke, men dette vil vi finne ut av neste gang jeg skal ha mensen...og hvis mensen uteblir, så må jeg ta en test 

Helsesøsteren din er en idiot, egget dør 24 timer etter eggløsning og er død som en sild rundt to uker før du fikk mensen og en har ikke 50%sjanse for å bli gravid ved eggløsning en gang. 

Anonymkode: 5c817...452

• Liker 2
Skrevet

Altså, et egg lever i 24 timer etter at det blir sluppet fra eggstokkene, og kan derfor kun befruktes i disse 24 timene. Sæd kan leve noen (ca 5) dager inni kvinnen. Derfor kan man bli gravid hvis man har sex fra 5 dager før til 1 dag etter eggløsning.

Iflg. "boka" har man syklus på 28 dager, der første dag i mensen er dag nummer 1. Eggløsning skjer 12-16 dager FØR neste menstruasjon. Man kan altså ikke egentlig regne seg fremover fra første mensdag til når neste eggløsning skal skje, fordi eggløsningen skjer FØR neste mensen, ikke ETTER den forrige (dårlig forklart...). Selv fant jeg ut at jeg har syklus på 42 dager og har derfor eggløsning på dag 28, ikke på dag 14 som er vanlig. Klarte ikke å bli gravid ved å ha sex på dag 10-15, naturlig nok... 

Problemet er naturligvis at man ikke kan være 100% sikker på nøyaktig når eggløsning skjer. Mange har ustabile sykluser og eggløsning kan skje når som helst. Unge kvinner har oftere ustabil syklus enn eldre kvinner, og det kan godt skje at man slipper to egg i samme syklus. Og man kan blø oftere eller sjeldnere, og ha mellomblødninger som ikke er mensen. Altså kan man ALDRI være trygg, selv ikke om man har sex mens man blør. Man kan ha neste eggløsning samtidig som man får mensen. 

Men dette er naturligvis veldig sjelden. Så nei, jeg tror ikke du er gravid. At helsesøster sier at det er 50% sjanse for at du gravid er bare sprøyt. Her står det at det er tilnærmet 0% sjanse på dag 1 av syklusen, og 9% rundt eggløsning: http://www.bli-gravid.no/sjansen-for-a-bli-gravid/ Og siden det virker som du har stabile sykluser og du både blør OG har tatt angrepille, er jo sjansen minimal. Tilnærmet 0%, vil jeg mene. Men helsesøster har rett i at en angrepille ikke er 100% sikker, for den har ingen effekt dersom eggløsning allerede har skjedd. http://www.lommelegen.no/artikkel/angrepille-nødprevensjon

Ta en test om ca to uker, det er eneste måten å finne ut av det på. Så tar du en ny test dersom du ikke får mensen som forventet neste gang.

Og så begynner du på prevensjon umiddelbart! Håper dette satte en støkk i deg slik at dere er mer forsiktige fremover.Har dere sex uten prevensjon, er det bare et tidsspørsmål før du sitter der med baby i magen.

• Liker 1
Skrevet

Du er gravid. Gratulerer

Anonymkode: 7d8fb...0ad

Skrevet

TS HER! 

OPPDATERING: 

Vondt i magen, kvalm og noe slim kommer ut fra underlivet.

skal ha mensen om to uker, om den kommer. 

Tror mest sannsynlig jeg er gravid. Hvordan gå frem med abort?

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS HER! 

OPPDATERING: 

Vondt i magen, kvalm og noe slim kommer ut fra underlivet.

skal ha mensen om to uker, om den kommer. 

Tror mest sannsynlig jeg er gravid. Hvordan gå frem med abort?

Herregud da, hvis du fikk mensen på mandag er du på dag 3-4 i syklusen din nå! Regner med du ikke har 18 dagers syklus! Ta en graviditetstest 11 september! om du ikke har fått mensen innen det. Men du har fått svar på at risikoen for at  du er gravid er ca 0% sjanse. Og bruk for all del prevensjon nå da det er tvilsomt at du er klar for å bli mor og det er nå du går inn i den delen av syklus der du kan bli gravid.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud da, hvis du fikk mensen på mandag er du på dag 3-4 i syklusen din nå! Regner med du ikke har 18 dagers syklus! Ta en graviditetstest 11 september! om du ikke har fått mensen innen det. Men du har fått svar på at risikoen for at  du er gravid er ca 0% sjanse. Og bruk for all del prevensjon nå da det er tvilsomt at du er klar for å bli mor og det er nå du går inn i den delen av syklus der du kan bli gravid.

Mensen er ferdig

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mensen er ferdig

Haha! Hvordan syklus har du liksom. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Hvordan syklus har du liksom. 

Min mensen varer veldig kort. Ikke alle får mensen samme dato i måneden eller har mensen på hele 7 dager. Folk er forskjellige. Jeg har ustabil mensen, den flytter på seg alltid. Noen ganger kan jeg F.eks ha mensen den 7.mai og neste mensen kan komme 15 eller 16.mai. Bløt mye dag 1 og 2, av og til dag tre å, men som regel er mensen ferdig på starten av dag 4. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mensen er ferdig

Det er helt uvesentlig hvor mange dager du har mensen. Det eneste som er interessant er hvilken dato den starter hver syklus. Helt ærlig virker det som du ikke kan noe som helst om din egen kropp, eller vet hvordan man lager barn eller hvordan man unngår å lage barn. Så sett deg ned å les litt om kvinnekropp ts.

Hvis det er så kort mellom menstruasjoner som du påstår er det ikke sikkert du kan få barn i det hele tatt og er noe du bør ta opp med lege om det er sant. Selv om det virker som du bare sier mye rart fordi du ikke vet noe som helst om din egen kropp. 

• Liker 1
Skrevet

Hei

Det er ekstremt liten sjanse for at du er gravid. Det finnes ingen helt sikre perioder, men like før og like etter mensen er de sikreste periodene. Det kan som sagt skje at en har eggløsning under menstruasjon, men det er veldig sjeldent. 

Siden du også har tatt nødprevensjon trenger du ikke å uroe deg. Som sagt så er det veldig liten sjanse for graviditet når man nettopp har fått mensen. Du har i tillegg tatt nødprevensjon for å være på den sikre side. 

Vennlig hilsen helesøster

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

OPPDATERING - TS

Nå har det gått 20 dager siden sist jeg oppdaterte dere her. Jeg skullr få mensen den 25, om man regner med at jeg skulle ha mensen akkurat en mnd siden sist menstruasjon, siden mensen min pleiet å flytte på seg, så skullr jeg ifølge en app jeh følger få mensen den 30.august igår altså. 

Jeg har opplevd at jeg reagerer en del på lukt. F.eks så blir jeg litt småkvalm av pepperlukt, jeg har en del hodepinne og hatt plutselig blitt veldig våt i skjeden og har noe hvit utflod. Føler litt mensen-smerter, ikke store smerter men små. Har også begynt å bæsje en del mer

Tross for at jeg hadde sex samme dag som jeg fikk mensen, og at jeg tok angrepille, så tror jeg faktisk at jeg er gravid. Tenker å teste meg på mandag eller tirsdag, så ta det derifra. 

Hva tenker dere? Er mensen på vei eller er jeg gravid? Man kan faktisk være jævlig uheldig.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OPPDATERING - TS

Nå har det gått 20 dager siden sist jeg oppdaterte dere her. Jeg skullr få mensen den 25, om man regner med at jeg skulle ha mensen akkurat en mnd siden sist menstruasjon, siden mensen min pleiet å flytte på seg, så skullr jeg ifølge en app jeh følger få mensen den 30.august igår altså. 

Jeg har opplevd at jeg reagerer en del på lukt. F.eks så blir jeg litt småkvalm av pepperlukt, jeg har en del hodepinne og hatt plutselig blitt veldig våt i skjeden og har noe hvit utflod. Føler litt mensen-smerter, ikke store smerter men små. Har også begynt å bæsje en del mer

Tross for at jeg hadde sex samme dag som jeg fikk mensen, og at jeg tok angrepille, så tror jeg faktisk at jeg er gravid. Tenker å teste meg på mandag eller tirsdag, så ta det derifra. 

Hva tenker dere? Er mensen på vei eller er jeg gravid? Man kan faktisk være jævlig uheldig.

Har ei venninne som hver måned ramser opp masse symptomer som deg men aldri tar test. Ta en test!! Vi er ikke synske

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ei venninne som hver måned ramser opp masse symptomer som deg men aldri tar test. Ta en test!! Vi er ikke synske

Skal ta test på mandsg, om mensen ikke kommer i helgen :)

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OPPDATERING - TS

1. Ditt første innlegg her var 14. august, det er 17 dager siden.

2. Sist du oppdaterte her var 17. august, det er 14 dager siden. 

3. Med tanke på at du ikke har noen som helst syklus, kan du ikke bruke utelatt mens som pekepinn på om du er gravid eller ikke. 

4. En angrepille kan virke inn på mensen, og forskyve syklus i den grad man har noen. 

5. Det er usannsynlig at du er gravid, men ingen av oss kan spå det, så bare en test vil gi deg svar. 

Anonymkode: b34f3...37c

• Liker 1
Skrevet

Når er det vanlig å få mensen etter inntak av angrepille? 

Skrevet

Don't feed the troll.

Anonymkode: f3826...48d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...