Gå til innhold

Trekke gjeksel..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjør det vondt å trekke tenner? Må man ha bedøvelse? Får man antibiotika etterpå.? Hva koster det? 

Anonymkode: 7909d...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør vondt, men du får bedøvelse. Prisen kommer litt an på hvor mye bedøvelse du får fx. Tannlegen din skal ha priser oppslått i resepsjonen. Sjekk der.

• Liker 1
Skrevet

Ok! Men gjør det vondt etter på? Syr de igjen hullet? Kan man spise dagen etter? Må man få sykemelding? 

Skrevet

Har aldri trukket skjønner du. Men har en vond visdomstann. 

Skrevet

Takk for svar, forresten. 😀

Skrevet

Kan man trekke uten bedøvelse, eller er det like vondt som å føde?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan man trekke uten bedøvelse, eller er det like vondt som å føde?

Nei, det gjør ikke så vondt som å føde..... 

Anonymkode: 45461...f55

Skrevet

Det er ikke like vondt som å føde, og ja, jeg vil anbefale deg å ta bedøvelse.

Det går så bra så. :tommelsmil:

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Aldrisur skrev:

Det er ikke like vondt som å føde, og ja, jeg vil anbefale deg å ta bedøvelse.

Det går så bra så. :tommelsmil:

Ok! Tusen takk. 😀

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok! Tusen takk. 😀

Jeg skal trekke jeksel på onsdag, så vi får sende noen varme tanker til hverandre. :klem1:

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri trukket skjønner du. Men har en vond visdomstann. 

Hadde mye mer smerter etter jeg trakk en visdomstann enn etter en vanlig jeksel. Bedøvelse må du ha, helt klart.

Anonymkode: 76f13...6fd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har knust og fjernet mine fire visdomstenner. Fikk en dott med antibiotika i hvert krater. Du må ikke mase til deg antibiotika bare på gøy, er det ikke behov så får du ikke.

Gjorde ikke vondt btw, og fikk bedøvelse. Tror ikke noen tannlege trekker noe uten bedøvelse.

Anonymkode: 6cbfb...f10

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok! Men gjør det vondt etter på? Syr de igjen hullet? Kan man spise dagen etter? Må man få sykemelding? 

Normalt trekker hullet seg sammen og gror av seg selv. Jeg trakk en visdomstann som bare skled ut ved første jekk med tanga, en annen som hadde en krokete rot og det ble langt mer lirking og mikking. Normalt blir man ikke sykemeldt, men jeg gjorde begge på slutten av dagen så jeg slapp å gå tilbake på jobb.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det vondt å trekke tenner? Må man ha bedøvelse? Får man antibiotika etterpå.? Hva koster det? 

Selvfølgelig må du ha bedøvelse, det sier seg selv at det vil gjøre veldig vondt å trekke uten bedøvelse. 

Jeg har operert ut visdomstennene nede og trukket de oppe. De nede ble det også sydd etterpå, fikk da en antibiotika "klut" i de hullene, siden de var skjært opp. de tennene tok det over en time, hver, å fjerne. Hadde vondt etterpå, fikk Ibux og Paralgin Forte.

De oppe ble jekket lett ut, var gjort på 5 min. Hadde ikke vondt etterpå. Disse måtte gro igjen av seg selv. Tok vel ca 6-9mnd før de var helt grodd, samler seg mye matrester i starten. 

Nede kostet det 2600 pr tann. Oppe kostet det 900 pr tann.

Anonymkode: 7db08...b81

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig må du ha bedøvelse, det sier seg selv at det vil gjøre veldig vondt å trekke uten bedøvelse. 

Jeg har operert ut visdomstennene nede og trukket de oppe. De nede ble det også sydd etterpå, fikk da en antibiotika "klut" i de hullene, siden de var skjært opp. de tennene tok det over en time, hver, å fjerne. Hadde vondt etterpå, fikk Ibux og Paralgin Forte.

De oppe ble jekket lett ut, var gjort på 5 min. Hadde ikke vondt etterpå. Disse måtte gro igjen av seg selv. Tok vel ca 6-9mnd før de var helt grodd, samler seg mye matrester i starten. 

Nede kostet det 2600 pr tann. Oppe kostet det 900 pr tann.

Anonymkode: 7db08...b81

Oi! Jeg har bare fått en visdomstann ut, oppe. Og den pressen på nerven til tanna ved siden av. 6-9 mnd? Oi.. i munnen gror jo sår fortere enn noe annet sted på kroppen. Jeg er nøye med tannpuss, tanntråd, tannstikker, fluorskyll. Har aldri hatt hull. Er 29 år gammel. Voff! Så dyrt...?! 

Skrevet
40 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Normalt trekker hullet seg sammen og gror av seg selv. Jeg trakk en visdomstann som bare skled ut ved første jekk med tanga, en annen som hadde en krokete rot og det ble langt mer lirking og mikking. Normalt blir man ikke sykemeldt, men jeg gjorde begge på slutten av dagen så jeg slapp å gå tilbake på jobb.

Ok. Var det oppe eller nede? Har en oppe... 🙂

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har knust og fjernet mine fire visdomstenner. Fikk en dott med antibiotika i hvert krater. Du må ikke mase til deg antibiotika bare på gøy, er det ikke behov så får du ikke.

Gjorde ikke vondt btw, og fikk bedøvelse. Tror ikke noen tannlege trekker noe uten bedøvelse.

Anonymkode: 6cbfb...f10

Okay. Hvorfor måtte de knuses? Pga. Røttene? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Var det oppe eller nede? Har en oppe... 🙂

Oppe. De går for å være enklere.

Skrevet
50 minutter siden, Aldrisur skrev:

Jeg skal trekke jeksel på onsdag, så vi får sende noen varme tanker til hverandre. :klem1:

Ja, skal ønske deg lykke til. Håper det går fort over. Har du vondt? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, skal ønske deg lykke til. Håper det går fort over. Har du vondt? 

Tusen takk! :blomst:

Akkurat nå har jeg ikke vondt, det har gått litt sånn opp og ned det siste halvåret. Har tatt en pille når det sto på som verst. Var hos tannlegen i dag og da sa han: Du har en betennelse under visdomstanna så den må trekkes så snart som mulig! :sjokkbla:

Så, derfor på onsdag allerede, og det skal bli godt å bli kvitt den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...