Gå til innhold

Terrorister rekruteres fra andregenerasjonsinnvandrere


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla

Det vokser fram en ny trussel mot Europa. Vil vår verdensdel igjen rammes av en hatefull ideologi?

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/ar...ticle945586.ece

Terrortrusselen mot Europa vil i økende grad komme fra 2. generasjons innvandrere, i tillegg til legale og illegale immigranter, som lokkes inn i den radikale islamismens nettverk, mener terrorekspertene.

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/ar...ticle945587.ece

Terrorister får støtte i enkelte ekstreme miljøer i Norge, hevder Politiets sikkerhetstjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Litjmæ

Det er vel ikke direkte usannsynlig at Europa vil rammes av flere terrorhandlinger nei... Dessverre! Og det er kanskje ingen bombe at disse tilhengerne rekruteres blant innvandrere og immigranter heller, jihad er vel ikke et begrep som stammer fra kristendommen ..

What is your point?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jihad stammer ikke fra kristendommen, men kr.dommen har da lært oss om korstogene? Selv om de som regel blir beskrevet som noe veldig ærefullt og meningsfyllt... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Det er egentlig en interessant sammenlignelse! Men jeg tror ikke dagens Europa kan sammenlignes så veldig med middelalderens sånn sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en interessant sammenlignelse! Men jeg tror ikke dagens Europa kan sammenlignes så veldig med middelalderens sånn sett...

Ikke Jihad heller ;) Jihad før var det samme som korstog i middelalderen.. Budskapet er vel ufroandret, men metodene er noe endret.. Det samme gjelder Europas "korstog" nå til dags.. Vi bruker andre metoder enn sverd og skjold, bomber og granater..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litjmæ

Joda, så er det enkelte ting som går i riktig retning og andre helt feil... Men da er vi plutselig ute på et annet jorde igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa med tanke på at nazismen er et vestlig fenomèn så..... ;)

men jeg tror fortsatt at vi i vesten ikke er noe bedre enn de i østen.. vi kjemper slagene på forskjellige måter, that's all..

teknologi kalles det visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Vi er ikke noe bedre enn dem, de er ikke noe bedre enn oss. Alle "ideologier" som bygger på "Jeg er bedre enn deg derfor skal du dø"... ja... jeg tror ikke jeg trenger å si mer om hva jeg mener om det jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Nazisme og islamisme eller ekstrem fundamentalistisk islam om du vil. Islam er jo en politisk ideologi i stor grad og de er de ekstreme innenfor denne politiske ideologien. Disse gruppene har etablert seg i mange land i Europa og rekruterer andregenerasjons innvandrerungdom. Særlig i England Frankrike og også Danmark. Det er en trussel man ikke bør undervurdere eller ignorere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nazisme og islamisme eller ekstrem fundamentalistisk islam om du vil. Islam er jo en politisk ideologi i stor grad og de er de ekstreme innenfor denne politiske ideologien. Disse gruppene har etablert seg i mange land i Europa og rekruterer andregenerasjons innvandrerungdom. Særlig i England Frankrike og også Danmark. Det er  en trussel man ikke bør undervurdere eller ignorere.

Det samme må da sies om ekstreme fundametalistiske KRISTNE organisasjoner/sekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Nei de kristne sektene har ikke samme voldelige tendenser.

Hva jeg konkret vil gjøre? Overvåke dem og skape bevissthet, demonstrere mot dem, ikke la dem få ytre sin hatefulle ideologi uimotsagt. Stoppe ikke vestlig innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valhalla

Her fra de mer åpne elskverdige europeiske grupperinger. Her England

http://www.jihadwatch.org/archives/001725.php

A few choice quotes from Abu Hamza al-Masri, the British radical Muslim leader. He seems to be calling for suicide attacks in Britain.

"We ask Allah to make us mujahideen (holy warriors). We ask Allah to make us shaheed. Our immediate duty now is to correct our own homeland. So let us open our eyes, let us not go for jihad which is far away from our countries.

"Although it is good it is not as good as you do in your own door. You don't have to travel thousands and thousands of miles to become a shaheed - you can be shaheed right on your own doorstep. May Allah open our eyes for what's good for us - so we don't waste our Muslim blood far away."

.....

"The real weapons of mass destruction are the desire for martyrdom. Millions of you are ready to be shaheed. Half a million martyrdom shaheed is enough for Muslims to control the whole of earth forever. In the end of the day, Islam must control earth, whether we like it or not."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Og Danmark

http://www.hizb-ut-tahrir.org/dansk/home/

Hizb ut-Tahrirs mål er at genoprette det islamiske liv og bære den islamiske da’wah til verden. Dette mål går ud på at få muslimerne tilbage til at leve et islamisk liv i Dar Al-Islam og i et islamisk samfund, hvori alle livets anliggender styres ifølge de islamiske love, og hvori livsperspektivet er al-halal (det legale) og al-haram (det illegale) i skyggen af en islamisk stat, som er Al-Khilafah-staten, hvori muslimerne udpeger en khaleefah (statsoverhoved), som de giver ba’yah (løfte) om at høre og adlyde, mod at han styrer med Allahs Bog (Qur’anen) og sendebudets Sunnah, samt at bære Islam, som et budskab til verden gennem da’wah og jihad.

Partiet har også til hensigt at oprejse Ummah med den sande oprejsning via oplysende tænkning og stræber efter at bringe dens magt og ære tilbage, således at den islamiske Ummah river initiativerne fra andre stater, nationer og folk, og igen bliver stat nummer et i verden, som den tidligere havde været, og politicerer denne ifølge Islams love.

Partiet har også til hensigt at retlede menneskeheden, samt at lede Ummah i kamp med kufr (hedenskaben), dens systemer og tanker, indtil Islam overdækker jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de kristne sektene har ikke samme voldelige tendenser.

Hva jeg konkret vil gjøre? Overvåke dem og skape bevissthet, demonstrere mot dem, ikke la dem få ytre sin hatefulle ideologi uimotsagt. Stoppe ikke vestlig innvandring.

Må det være lik voldelighet for å være skadelig og farlig for samfunnet? Neppe. Ting er ikke svart og hvitt skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ser ikke disse sektene som noen direkte trussel. De islamske ekstreme gruppene derimot jobber på en helt annen måte og ønsker islamsk politisk kontroll på lengre sikt. Du kan vel ikke seriøst sammenligne de to gruppene? Eneste fellesnevner er at de begge har en ørkenreligion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...