Gå til innhold

Hva anser du som 'småbarn'?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en bekjent som sier at hun har små unger. Den yngste går i 7.-klasse og den eldste går på videregående.. 

Selv tenker jeg småbarn som opp til skolealder. 

Anonymkode: 175bb...5ee

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker barnehagealder. 

Baby = opp til barnehagealder

Småbarn = barnehagebarn

Barn = opp til 12/13

Etter dette = ungdom. 

Det er etter mitt hode, ikke noen fasit. 

Skrevet

For meg er småbarn mellom 0 og 2 år 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Barn under skole alder, er småbarn. Et barn på 8 er et stort barn.

Skrevet

Småbar er barn som ikke mestrer ferdigheter som å snakke forståelig, gå på do selv og spise uten å søle på seg. Akkurat som et spedbarn er en baby som ikke kan løfte hodet. Noen barn er derfor småbarn til skolealder, andre er det til de er omtrent 2 år. Dersom et barn er et småbarn i 8 års alder ville nok skolen ha meldt sin bekymring..

Anonymkode: a9205...46f

Skrevet
1 time siden, Mrs.Purdey skrev:

Bhg barn er småbarn. Hva er slitsomt med en 8 åring?

Jeg vet ikke, syntes hun klager på de rareste ting. Hun mener for eksempel det er vanskelig og slitsomt å besøke besteforeldre som bor 5 timer unna med bil på grunn av 'småbarna' etc. Skjønner det ikke helt...

ts

Anonymkode: 47a4b...8b2

• Liker 1
Skrevet

I min verden er småbarn barn som enda ikke har begynt på skole. Altså fra baby og til 5-6år.

Skrevet
2 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Bhg barn er småbarn. Hva er slitsomt med en 8 åring?

Hvorfor skal det ikke kunne være slitsomt med en 8 åring? Det er jo fortsatt et barn.

Skrevet
1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Baby = opp til barnehagealder

Småbarn = barnehagebarn

Barn = opp til 12/13

Etter dette = ungdom. 

Enig, sånn er det for meg også.

Skrevet

Baby 0-1

dmårolling/toddler 1-3

småbarn 3-6

barn 6-9

stor barn 9-13

13-18 ungdom

Skrevet
17 minutter siden, Arkana skrev:

Enig, sånn er det for meg også.

Barneskolen og ungdomsskolen er sånn ca enige med oss :P

Gjest making.a.mess
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, syntes hun klager på de rareste ting. Hun mener for eksempel det er vanskelig og slitsomt å besøke besteforeldre som bor 5 timer unna med bil på grunn av 'småbarna' etc. Skjønner det ikke helt...

ts

5 timer unna er ganske langt. Jeg skjønner faktisk at det er slitsomt og ikke bare for 8 åringen. 5 timer kjøring gjør jeg hvis jeg skal være der en uke. Hadde ikke gjort det for en helg. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
29 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor skal det ikke kunne være slitsomt med en 8 åring? Det er jo fortsatt et barn.

Jo, men 8 åringer er ikke slitsomme på den måten småbarn er. Hun anså seg som småbarnsforelde. Det som evnt er slitsomt med en 8 åring er å sitte med lekser, kjøre til trening og venner. Man bør ha godt med egentid selv om man har en 8 åring i hus. 

Skrevet

Opp til skolealder. Men kan skjønne det er slitsomt. En 8 åring er nye hjemme og er fortsatt i alder hvor dem vil henge med foreldre. "Store" barn tenker jeg fra 10. Også noe midt i mellom fra 6-9 

Anonymkode: bab78...c98

Skrevet
11 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Jo, men 8 åringer er ikke slitsomme på den måten småbarn er. Hun anså seg som småbarnsforelde. Det som evnt er slitsomt med en 8 åring er å sitte med lekser, kjøre til trening og venner. Man bør ha godt med egentid selv om man har en 8 åring i hus. 

En åtteåring kan være utfordrende på annet vis og

Skrevet

Unger under fem år er småbarn etter min oppfatning. Etter det er de små barn fram til de er åtte. Niåringer og oppover er store barn, med mindre foreldre snakker om sine "store barn." De barna er rundt 14 og oppover, til de har rundet 20. Da er de noens voksne barn. Hvis jeg snakker om andres barn er de barn fra skolealder og oppover til de er 12. Etter det er de tenåringer. Alt over 15 er ungdommer. Men de er juridisk barn fram til de har blitt myndige. Jeg kan finne på å kalle en 16-17åring et barn i ren forstand, hvis de oppfører seg umodent.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opp til skolealder. Men kan skjønne det er slitsomt. En 8 åring er nye hjemme og er fortsatt i alder hvor dem vil henge med foreldre. "Store" barn tenker jeg fra 10. Også noe midt i mellom fra 6-9 

Anonymkode: bab78...c98

At de vil henge med foreldre er ikke det slitsomme. Det er det koselige. For de slutter med det fort nok og begynner å skamme seg over mor og far...

Men det å gi dem den oppfølgingen de alltid trenger kan være slitsomt. Ungene trenger like mye oppfølging og oppmerksomhet om de er begynt på skolen, som før. Det er bare at hva de trenger forandrer seg. Det går videre fra å trenge å bades og mates og ikke kunne være alene- til å observere at de kan sånne ting som å vaske hender til å dusje og legge seg selv, velge hensiktsmessige klær, følge opp når de skal gjøre lekser, føle opp at de driver med noe stimulerende aktivitet og at de sosialiseres. I tillegg er det følelsesmessige, som de stadig utvikler mere og mere komplekst- og å formidle verdier til dem. Sette de grensene de behøver. 

Å skulle følge opp barn i skolealder er ingen picknick. Snarere tvert imot. Det er derfra de lærer å bli voksne individer med alle ferdigheter de trenger.

Skrevet
12 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

5 timer unna er ganske langt. Jeg skjønner faktisk at det er slitsomt og ikke bare for 8 åringen. 5 timer kjøring gjør jeg hvis jeg skal være der en uke. Hadde ikke gjort det for en helg. 

Nei ikke for en helg, det gjør ikke vi heller ( vi bor samme sted). men i løpet av en sommer/juleferie etc. Burde det gå. Vi får fint til det med en baby og en 4 åring...

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...