Gå til innhold

Hva anser du som 'småbarn'?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anser du som 'småbarn', svigerinnen min klager hele tiden på hvor hardt livet som småbarnsforelde er, hennes yngste er 8...

Anonymkode: 47a4b...8b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid tenkt på småbarn som barn under skolealder.

• Liker 8
Skrevet

"Småbarn" er for meg babyer og barn i barnehagealder. Når de begynner på skolen, er de ikke småbarn lenger.

• Liker 2
Skrevet

Har ingen fast definert grense, men ett eller annet sted ved 4-5 års alder går småbarna over til å bli barn i mitt hode. Skolebarn er i alle fall ikke småbarn 😉 

Anonymkode: 65949...6e3

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke 0-3 da? :ac:

8 år er ihvertfall ikke småbarn:fnise:

Anonymkode: 73663...73d

• Liker 1
Skrevet

Under skolealder.

Skrevet

Umiddelbart tenkte jeg opp til 4år. 1-3år er virkelig en utfordrende periode der språk og forståelse gjør ting ekstra vanskelig. Fra 4år er slike ting mye lettere, og de sover gjerne bedre på natten osv. Men etter å ha resonnert litt mer kan vel småbarnsbegrepet strekke seg til 1.klassealder. 

• Liker 1
Skrevet

Under 3 år.

Anonymkode: 3e50f...a69

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker under fire år. Kan strekke meg til seks, men ikke åtte!

• Liker 2
Skrevet

Usikker på hvor jeg synes grensen går, men det er i alle fall før skolealder.

Større barn krever også en del, så jeg kan skjønne at hun synes det er slitsomt med skolebarn som skal ha oppfølging i forhold til lekser, fritidsaktiviteter etc. Og så blir de tenåringer, kanskje i opposisjon, du må slippe dem av syne/gi slipp på en del kontroll, også slitsomt.

Du får trøste henne med at barnebarn nok er de minst slitsomme barna. De kan overlates til foreldrene hvis det blir for mye. :-)

Skrevet

til 3-4 år kanskje? Kan strekke meg til 5. På skolen er de bare barn.

Skrevet

Opp til skolealder

Anonymkode: 6a52f...19c

Skrevet

3-4 år, sånn ca. Jeg jobber i barnehage, og der er definisjonen at de er småbarn til det året de fyller tre år for da går de over på storbarnsavdeling.

Jeg har en niåring, og det er i alle fall ikke småbarn.

Anonymkode: 5faac...888

• Liker 1
Skrevet

0-1: baby

1-3: toddler

4-6: småbarn

7-12: barn/store barn

13-15: større barn

16-19: ungdom

Sånn er det i mitt hode

Skrevet

Frem til skolestart.

Skrevet

Så lenge de går på barneskolen 

Anonymkode: 19f6b...429

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Bhg barn er småbarn. Hva er slitsomt med en 8 åring?

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva anser du som 'småbarn', svigerinnen min klager hele tiden på hvor hardt livet som småbarnsforelde er, hennes yngste er 8...

Anonymkode: 47a4b...8b2

Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

0-1: baby

1-3: toddler

4-6: småbarn

7-12: barn/store barn

13-15: større barn

16-19: ungdom

Sånn er det i mitt hode

Toddler er jo engelsk, og er i mitt hode nærmest synonymt med småbarn. Det norske "småbarn" kan kanskje omfatte en litt høyere alder enn toddler, dvs at småbarn for meg er opp til 4-5 år, mens toddler er opp til 3 år. Men det er jo absolutt overlappende kategorier.

Anonymkode: d912b...568

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Toddler er jo engelsk, og er i mitt hode nærmest synonymt med småbarn. Det norske "småbarn" kan kanskje omfatte en litt høyere alder enn toddler, dvs at småbarn for meg er opp til 4-5 år, mens toddler er opp til 3 år. Men det er jo absolutt overlappende kategorier.

Anonymkode: d912b...568

Jeg syns liksom småbarn dekker en større gruppe og er mer diffus. Vi skulle hatt et norsk ord for toddler

Skrevet

Småbarn: 1-3 år

Små barn: 3-6 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...