Gå til innhold

Til metallfolka her inne;


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva er deres syn på pop musikk? Avskyr dere alt eller inrømmer dere at noe av det er OK? Selv hører jeg hovedsaklig på metall, men ørene mine blør ikke av pop musikk som f.eks Abel, Afzelius eller R.E.M. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vet det er endel metallfolk som avskyr pop musikk uansett vokal og tekst, bare fordi det ikke er hardt. Musikk kan jo være bra selv om det ikke er hardt mener jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører på mye rart som f.eks klassisk, Dire Straits/Mark Knopfler, jazz, blues... Så lenge jeg synes det er bra hører jeg på det. Det er ikke sånn at jeg automatisk avskyr alt av f.eks popmusikk bare fordi det er popmusikk. Ja, jeg vet at endel i metallmiljøet hater alt som ikke er metall. Men man må nesten få like det man vil selv. Jeg foretrekker metall, så absolutt, men kan høre på mye rart. Er også ting innen metall jeg synes høres helt for j*vli ut, så for min del går det nok begge veier.. :wink:

Det som er litt morsomt er at det er flere av de eldre og kjente metallartistene som hører på f.eks techno. Avdøde Valfar f.eks både hørte på og lagde techno musikk selv. Darkthrone's Fenriz hører, etter hva jeg har fått vite, mye på trance og techno. Sistnevnte er forresten en av de som startet begrepet black metall. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye metall her da' date= men goth. Det meste av pop-musikken skjærer i ørene, men noe er ok.

goth som i gothmetall? ;) eller du tenker kanskje mer på Kraftwerk-musikken du? O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Jeg har snudd ryggen til metall-miljøet (gå i kun svarte klær, sitte på pub`en og snakke om diverse band, konserter flere ganger i uka osv..;). Dog, metall er vel fortsatt den musikk-sjangeren jeg er mest bevandret i - hører på det daglig so to say.. Men har blitt mye mer åpen for andre typer musikk etter at jeg forlot miljøet. Jeg er fortsatt litt analfabet når det kommer til hva som befinenr seg på VG-lista (mange av artistene aner jeg ikke hvem er..), men hører på popmusikk fordèt, som f.eks. Sugarbabes :oops: Så lenge det innehar en viss kvalitet og det passer til humøret mitt der og da, så kan jeg egentlig høre på hva som helst - jeg diskriminerer ikke pga. sjangertilhørighet. Er veldig glad i 80-talls musikk, liker alle de gamle sviskene. Hører masse på A-ha og Depeche Mode. Klassisk musikk blir jeg stadig mer glad i. I disse dager har jeg også gjenoppdaget Madonna, var veldig tilhenger av henne som 12-13-åring :) Men jeg må altså ha min daglige dose metall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er metalelsker, men først og fremst musikkelsker. Har aldri vært noe del av noe miljø da jeg opplever slike miljø som veldig trangsynte - som du kanskje hinter om her. Personlig synes jeg det er stakkarslig å bare holde seg til en sjanger, du går nemlig glipp av så mange herlige opplevelser om du gjør det. Musikk er så mye og har så mange følelser og fasetter, og metall (og dets forskjellige subsjangere) berører bare en del av det musikalske spektere.

Men liker selvsagt ikke all musikk. Er ikke spesielt glad i moderne R'n'b, da jeg synes mye av det mangler sjel. Hør på 60- og 70-tallets soulstjerner og du skjønner hva jeg mener.

Men jeg mener altså at det finnes god metall, det finnes god pop, god rock, god hardcore, god emo osv. osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med hva hyggeligfyr sier her.. Det er nok endel trangsynhet innen metallmiljøet, men det tror jeg det er i de fleste slike miljøer. Og miljøene ser på hverandre som "freaks".

Jeg har heldigvis ikke opplevd annet enn at man kan være den man selv vil og høre på hva man selv liker uten å bli uglesett for det. sånn er det iallefall i den kretsen jeg vanker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som hyggeligfyr: "Jeg er metalelsker, men først og fremst musikkelsker". Det er selvsagt mest metal jeg hører på, men kan like gjerne høre på klassisk, jazz og blues. Pop er også i for seg greit, men der er jeg kresen (på musikk generelt også) og det er veldig begrenset hva jeg kan utsette ørene mine for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Etter hva jeg har lest nå, så deler jo flesteparten mening og det er jo bra :kul:

Er jo dumt at noen metallfolk (sikkert andre folk også, men siden jeg er inne på temaet metall så nevner jeg kun de...)

ser ned på andre metallfolk som har innrømt at de synes annen musikk enn metall også kan være bra. Det det kan ende med er at noen folk rett og slett ikke "tør" innrømme at de hører på annen musikk også, fordi dette ikke er godkjent i miljøet de vanker :-?

Det som er litt morsomt er at det er flere av de eldre og kjente metallartistene som hører på f.eks techno. Avdøde Valfar f.eks både hørte på og lagde techno musikk selv. Darkthrone's Fenriz hører' date=' etter hva jeg har fått vite, mye på trance og techno. Sistnevnte er forresten en av de som startet begrepet black metall. [/quote']

:o Ble faktisk ganske sjokkert over dette gitt. Jøss! :o

Men det er jo faktisk litt morsomt at harde black metal folk faktisk hører på/lager techno :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg beveger meg ikke akkruat i metallmiljøet, men jeg hører på en del metall, etc. Men generelt sett hører jeg på det meste, med unntak av trance, techno, hip hop, rap og typisk listepop som Britney Spears. Den beste musikken for meg er Frank Sinatra, men Rammstein er like bra de altså, jeg hører på det meste. Liker alt fra jazz til metall :) . Synes det er bedre å være åpen enn å være sneversynt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger metal, særlig på konserter.

men hører også på the cure, saybia, muse etc..

Formoder at du skal på Inferno? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Mange av dere sier at noe popmusikk kan være OK, men hvordan pop kan være greit da? Som f.eks hvilke artister? Som nevnt tidligere synes jeg Afzelius og Morten Abel samt REM er bra, og det er jo pop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dere sier at noe popmusikk kan være OK' date=' men hvordan pop kan være greit da? Som f.eks hvilke artister? Som nevnt tidligere synes jeg Afzelius og Morten Abel samt REM er bra, og det er jo pop.[/quote']

For mitt vedkommende er det ganske forskjellig, men jeg hører generelt sett ikke på popmusikk fordi det ligger på vg-lista, er ikke spesielt glad i musikk som Britney Spears og annen "plastikkpop", men dette er selvsagt subjektivt. Coldplay, Maroon5, Keane, Saybia, R.E.M, U2 er eksempler på hva liker jeg godt. Er nok litt spesiell siden min favoritt er Frank Sinatra :ler: .

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Saybia har jo mye bra :Nikke: Dessuten er den ene låta til Kristian Valen nydelig. Sterk historie bak den teksten..

Pop musikk som Britney er grusomt, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, musikk uten sjel er bedritent :wink:

Selv om dette er relativt og forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at det alltid spilles RnB på fester.

Aldri noe metal eller no skikkelig bra rock.

Alle hører jo bare på hits! Trist at de går glipp av så mye BRA kvalitetsmusikk... Venninner har aldri hørt om de bandene jeg ser på konserter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...