Gå til innhold

Er han for gammel for meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min tanke...Er du såpass stygg at du mener at du må gå på noen som er såpass mye eldre enn deg?

Med en yngre mann hadde du vært nødt til å utkonkurrere kvinner på din egen alder, noe du kanskje ikke er i stand til?

Anonymkode: 1fad8...2cd

Dette er noe av det første som slår meg også, selvom det er litt "slemt", så tror jeg det ligger noe i det.

Faktum er jo at vi ser veldig forskjellige ut. Noen på min alder ser jo 10 år eldre ut mens andre ser mye yngre ut, enkelte får barn når de er 20 og er klar for familielivet med det samme, mens andre vil bruke 15 år på¨å studere, reise osv. 

Når jeg hører om noen som er såpass ung+såpass gammel, tenker jeg - Bor de på bygda? Kanskje hun har fått veldig lite komplimenter og blir utkonkurrert av jevngamle jenter og tar hva som helst/sikkerhet i aldersgruppen langt over henne? 

Jeg tror at mennesker som liker slik aldersforskjell har sine grunner. Definitivt. 

Anonymkode: c53b0...525

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min tanke...Er du såpass stygg at du mener at du må gå på noen som er såpass mye eldre enn deg?

Med en yngre mann hadde du vært nødt til å utkonkurrere kvinner på din egen alder, noe du kanskje ikke er i stand til?

Anonymkode: 1fad8...2cd

Egentlig ganske riktig observert eller tenkt. Det er ofte mindre pene, overvektige, utenlandske, fattige eller på en eller annen måte avvikende jenter som går for eldre menn. Og mennene er jo i seg selv ofte avvikende sosialt og intellektuelt.

Anonymkode: 15e08...140

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ganske riktig observert eller tenkt. Det er ofte mindre pene, overvektige, utenlandske, fattige eller på en eller annen måte avvikende jenter som går for eldre menn. Og mennene er jo i seg selv ofte avvikende sosialt og intellektuelt.

Der tar dere feil igjen. 

Han så ut som han var rundt 25\26

Smart og oppegående og jeg er ikke stygg. 

Anonymkode: 064c4...8cd

• Liker 2
Skrevet

Ja helt klart. Han syntes bare det er spennende med ungmus. Dere kan jo aldri få noe familie sammen eller lignende. Foreldrene dine kommer til å hate han og foreldrene hans kommer til å bli lei seg for at sønnen utnytter unge jenter. 

Anonymkode: 75dae...52f

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det første som slår meg også, selvom det er litt "slemt", så tror jeg det ligger noe i det.

Faktum er jo at vi ser veldig forskjellige ut. Noen på min alder ser jo 10 år eldre ut mens andre ser mye yngre ut, enkelte får barn når de er 20 og er klar for familielivet med det samme, mens andre vil bruke 15 år på¨å studere, reise osv. 

Når jeg hører om noen som er såpass ung+såpass gammel, tenker jeg - Bor de på bygda? Kanskje hun har fått veldig lite komplimenter og blir utkonkurrert av jevngamle jenter og tar hva som helst/sikkerhet i aldersgruppen langt over henne? 

Jeg tror at mennesker som liker slik aldersforskjell har sine grunner. Definitivt. 

Anonymkode: c53b0...525

Jeg skjønner tankegangen, men som sagt har jeg alltid datet gutter på min alder. 

Det kom som et sjokk at han var 35.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ny her! Men er 21 år og 35 for mye? 

Hvis du må spørre, så vet du med deg selv at han der blir for gammel for deg.

Skrevet
4 minutter siden, O.G. skrev:

Hvis du må spørre, så vet du med deg selv at han der blir for gammel for deg.

Du har nok rett der, men trengte råd fra dere med litt livserfaring. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok rett der, men trengte råd fra dere med litt livserfaring. 

Som 21 åring hadde jeg takket nei til den fyren, pr i dag når jeg selv har flere år på baken, så er en 14 år eldre kjæreste ikke noe problem.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flaut å bare være 25 og ha en kjæreste som nærmer seg 40. Jeg hadde dødd av skam over å introdusere han for venner og familie. Det er ikke sikkert han kan få barn i den alderen engang. Håper hans alder ikke påvirker prosessen negativt, for det kan det fort gjøre.

Herregud, så jævla dumt. Grow some brain please!

Anonymkode: 83b5d...296

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flaut å bare være 25 og ha en kjæreste som nærmer seg 40. Jeg hadde dødd av skam over å introdusere han for venner og familie. Det er ikke sikkert han kan få barn i den alderen engang. Håper hans alder ikke påvirker prosessen negativt, for det kan det fort gjøre.

Hvorfor er det flaut? 38 år for en mann å få barn er ingen problem da menn kan få barn mye eldre enn dette (så lenge personen ikke har noen annen form av problem, og ja man produserer mindre med tiden). Så ser man på en "frisk" mann, så ja, de kan få barn lagt opp i årene. Men du får gjerne utdype deg litt mer her.

• Liker 1
Skrevet

Et slikt forhold vil mest sannsynlig by på flere utfordringer enn med en jevngammel. Men det betyr ikke at det ikke vil bli et bra og sunt forhold likevel. Det er bare dere to som kan føle på dette.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja helt klart. Han syntes bare det er spennende med ungmus. Dere kan jo aldri få noe familie sammen eller lignende. Foreldrene dine kommer til å hate han og foreldrene hans kommer til å bli lei seg for at sønnen utnytter unge jenter. 

Anonymkode: 75dae...52f

Wow. Ikke alle menn er slik.

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som er flaut med dette er hvordan enkelte kan være så dømmende ovenfor noen de ikke vet noe om engang. Selv om aldersforskjellen er stor, betyr ikke det at noen av dem er en dårlig person. Og det betyr heller ikke at forholdet ikke fungerer. Det viktigste er jo at man har det fint sammen. Det at andre mennesker kan være så dømmende burde ikke få ødelegge noen sin kjærlighet for hverandre.

Endret av Blod
  • Liker 5
Skrevet

"Ungmus"... enkelte folk her inne er så jævlig kvalme. Er en "ungmus" selv, og hadde noen sagt dette til meg hadde jeg kastet drinken min i trynet på'n. 

Anonymkode: 85970...bb8

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, Linaa skrev:

Hvorfor er det flaut? 38 år for en mann å få barn er ingen problem da menn kan få barn mye eldre enn dette (så lenge personen ikke har noen annen form av problem, og ja man produserer mindre med tiden). Så ser man på en "frisk" mann, så ja, de kan få barn lagt opp i årene. Men du får gjerne utdype deg litt mer her.

Mange menn blir infertile i 30-årene og dessuten har de fleste 38-åringer ganske dårlig sædkvalitet. Dessuten er det ikke noe å satse på å få barn med en såpass gammel mann da han kan overføre sykdommer til barnet pga mange mutasjoner i sædcellene som er forbundet med høy alder. Det er flaut å få barn med en så gammel mann når man selv er ung og fint kan finne en yngre, friskere fyr.

Skrevet

Er 14 år mellom meg og min samboer. Til å begynne med gikk det veldig fint. Nå er det ikke så bra lengre. Jeg etablerte meg for tidlig og drømmer om de tyveårene jeg kunne hatt. Nå sitter jeg her med barn, hus og bil. Har enda ikke fylt 30. 

Lek med jevnaldrende. Blir fort etablering når man går inn i forhold med noen som er såpsss mye eldre. 

Anonymkode: ff7ec...8a7

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ny her! Men er 21 år og 35 for mye? 

Jeg syns ikke det var drøye forskjeller. Alder er kun et tall. Om dere trives hvorfor skal andre randomme folk på kg påvirke meningnene dine?

Anonymkode: cddf2...7d5

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Ungmus"... enkelte folk her inne er så jævlig kvalme. Er en "ungmus" selv, og hadde noen sagt dette til meg hadde jeg kastet drinken min i trynet på'n. 

Anonymkode: 85970...bb8

Ungmus er da et fint ord. Ikke fint å søle slik med dyre drinker. 

Anonymkode: d9f79...a0a

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange menn blir infertile i 30-årene og dessuten har de fleste 38-åringer ganske dårlig sædkvalitet. Dessuten er det ikke noe å satse på å få barn med en såpass gammel mann da han kan overføre sykdommer til barnet pga mange mutasjoner i sædcellene som er forbundet med høy alder. Det er flaut å få barn med en så gammel mann når man selv er ung og fint kan finne en yngre, friskere fyr.

"har de fleste 38-åringer ganske dårlig sædkvalitet" ehm.. dette vil jeg gjerne se kilder på. Merkelig at du syns 38 er gammelt, hvor gammel (ung) er du?

Anonymkode: 6f9bb...e69

Skrevet

Tja. Det kommer vel an på hva du er ute etter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...