Utdanning Skrevet 10. april 2018 #81 Skrevet 10. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skjønner jeg, siden du ikke forstod hva jeg mente. Anonymkode: b2a06...edf Jeg forsto meget godt; men dette er et forum, ikke bare en dialog mellom meg og deg. -Her må alt være i klartekst, ellers blir det fort misforståelser. To assume, is to make an ass out of u and me, hvis du forstår.
I Grosny Skrevet 10. april 2018 #82 Skrevet 10. april 2018 På 14.8.2017 den 14.28, AnonymBruker skrev: Er ikke det litt urettferdig for de som ikke får studieplass, når du skal ta det som en hobby selv om du aldri kan jobbe? Anonymkode: 0bf87...23b En god utdanning kan bidra til at uføre blir kvalifisert for arbeid der de kan fungere til tross for sin sykdom /skade. Jeg kjente en mann som var fysisk ufør etter polio. Han omskolerte seg til lærer, og levde resten av livet før pensjonsalderen på lærerlønn i stedet for uføretrygd. 1
Utdanning Skrevet 10. april 2018 #83 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, I Grosny skrev: En god utdanning kan bidra til at uføre blir kvalifisert for arbeid der de kan fungere til tross for sin sykdom /skade. Jeg kjente en mann som var fysisk ufør etter polio. Han omskolerte seg til lærer, og levde resten av livet før pensjonsalderen på lærerlønn i stedet for uføretrygd. Nettopp. -Jeg har selv uføretrygd, og har slitt i mange år med å prøve å balansere jobb og utdannelse, med begrensningene sv sykdom. Etter at jeg fikk tygd, og tryggheten det gir, er det mye enklere for meg å fullføre utdannelse, og da også å kunne jobbe. I den grad jeg kan, etterpå. Min sykdom er aktiv periodevis, og så har jeg lengre perioder hvor jeg er friskere; man kan ikke forvente at det finnes arbeidsgivere og skoler hvor man kan komme og gå som man vil, eller har behov. Derfor har jeg hundre prosent trygd.
Snop Skrevet 10. april 2018 #84 Skrevet 10. april 2018 På 14.8.2017 den 14.28, AnonymBruker skrev: Er ikke det litt urettferdig for de som ikke får studieplass, når du skal ta det som en hobby selv om du aldri kan jobbe? Anonymkode: 0bf87...23b Med tanke på hvor mange friske som også tar studier de ikke bruker, enten fordi det bare var på gøy, for å gjøre noe mens de fant ut hva de egentlig ville gjøre, for selvrealisering eller fordi de rett og slett ombestemte seg etter endt bachelorgrad, må vi nesten innføre studiepoliti hvis vi skal snakke rettferdig 2
Utdanning Skrevet 11. april 2018 #85 Skrevet 11. april 2018 Hvordan kan det være urettferdig at noen realiserer sine drømmer og ønsker? 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #86 Skrevet 12. april 2018 Er det ikke litt urettferdig at enkelte blir født delvis lam eller blir alvorlig kreftsyk som 20-åring? Livet er ikke rettferdig. At noen uføre studerer er noe av det minst urettferdige. Anonymkode: c694d...463 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå