Gå til innhold

Herresykkel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en sykkel til mannen min, og trenger litt hjelp.

Tenker å kjøpe en brukt på Finn, men er helt blank på str og slikt. 

Han er 180 cm høy og veier 100 kg. Hvilkennste ble jeg gå for?

Anonymkode: ff37a...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt kommer an på produsenten du ender opp med. Jeg er 181 høy, og kjøpte en L white-sykkel forrige uke, og ser at med scottsykler er det ca det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare høyden som avgjør. To personer på 180 cm kan ha forskjellig lengde på bein og overkropp, men en person på 180 cm bør generelt ha en sykkel med rammestørrelse 20 eller 21 tommer/54 eller 56 cm.

Videre bør du gå for en som ikke har det aller billigste utstyret. Når han veier så mye som 100 kg bør ihvertfall hjulene ikke være av de billigste, ellers tar det ikke lang tid før de blir ødelagt.

Kan du ikke si meg hva budsjettet ditt er, så skal jeg finne noen forslag til deg, både nye sykler og brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan måles sykkelstørrelse? Altså, hva er det som er 20 eller 21 tommer (eller noe helt annet).

Jeg har noen sykler jeg kanskje skal selge på finn eller lignende, så lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/16/2017 den 15.36, T-Rex skrev:

Hvordan måles sykkelstørrelse? Altså, hva er det som er 20 eller 21 tommer (eller noe helt annet).

Jeg har noen sykler jeg kanskje skal selge på finn eller lignende, så lurer.

Det skal stå på det røret som setepinnen står i. Hvor langt det røret er fra der hvor setepinnen går inn til et eller annet sted før pedalene, er ikke helt sikker på hva som er definert som punktet der dette røret starter og som lengden måles fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...