Gå til innhold

Sjøsyk!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Pippa, ikke innlogget

Jeg skal ta båten til Newcastle, vet det er bad timing å reise med båt nå, men jeg har et desperat behov av dere KG lesere å vite hvilke sjøsyke tabletter dere kan anbefale.

Vet jeg kan spør på apoteket, men de jeg fikk sist der virket ikke(er ikke sikkert på om det var Postafen eller noe..)

Eller er det kanskje bedre å ta sovetabletter for å sove seg igjennom båtreisen?

Kan noen komme med tips og råd, please.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde valgt å sove i dette været,... :)

(Hvis ikke sjøsyketablettene hjelper, så kjøp salt lakris i tax-freen, det skal visstnok hjelpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke en reisesjuketablett som kommer i blå eske, tror den heter noe på M... Jeg må ta den 1 1/2 t før avreise for at den skal virke, men den er veldig god. Ikke blir jeg kvalm og dessuten sover jeg mye som jo er greit ved lengre reiser (ikke så greit på korte flyturer, da). Den virker også litt beroligende på meg som er redd for å fly. Men den må jeg altså ta en god stund før avreise, og jeg synes det virker som om det tar ennå lenger tid før den virker hvis jeg tar den i forbindelse med et stort måltid. Men den varer lenge, iallfall på meg. På esken står det vel at den varer i rundt 4 timer. På meg i ca 12 timer.

Hvis du allikevel blir kvalm, anbefaler jeg på det sterkeste å spise epler!! Det er et virkestoff i dem som er kvalmehemmende. Vet det er mange som anbefaler Cola, men det blir jeg bare kvalmere av. Epler er best, jo grønnere jo bedre!

Hilsen Loolaa, som har vært myyyye bilkvalm/båtkvalm/flykvalm og kvalm av mat (heiskvalm også, men det er jo litt drastisk å ta reisesjuketablett for å ta heisen :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...