Simbyxor Skrevet 14. august 2017 #21 Del Skrevet 14. august 2017 7 timer siden, JackIost skrev: Forsøker å oppnå? Best mulig film-opplevelse, naturligvis De som ikke har sett filmene vet ikke hva forskjellen er, før etterpå Hva som er en god filmopplevelse er individuelt. Jeg skal forresten hilse fra kjæresten min, som er ihuga star wars fan og si at det er sånne folk, som krangler om/diskuterer hvilken rekkefølge man må se filmene i, at det er flaut å si at man liker star wars😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Froning Skrevet 14. august 2017 #22 Del Skrevet 14. august 2017 8 timer siden, JackIost skrev: Nå har du jo sett den siste først, og tildels fått spoilet handlingen. Ellers gir det ingen mening å se den i annen rekkefølge enn fra da de kom ut. Begynn med Star Wars fra 1977, senere kalt "Episode IV - A New Hope". Følg så på med The Empire Strikes Back og Return of the Jedi. De andre filmene trenger du ikke se, de er ikke noe bra Men om du likevel vil se dem, vent til etter du har sett den originale trilogien Tull Chewbacca<Jar jar binks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 14. august 2017 #23 Del Skrevet 14. august 2017 3 minutter siden, Kjetil E skrev: Er totalt uenig siden det faktisk er en sammenhengende historie så bør man helt klart se den fra starten. 5 er vel blitt en ekstra hype i Norge fordi senene på Isplaneten Hout ble spilt inn på Finse. Uten å røpe for mye blir man f.eks. spoilet for en av tidenes største twister i filmhistorien om man ser 1-3 før 4 og 5, men siden TS har sett 7, så er det ikke sikkert akkurat det spiller så stor rolle, uansett er det en allmenn oppfatning at episode 4 og 5 bør sees før 1-3. Uenigheter er det, men de fleste Star Wars fans mener dette The Empire Strikes Back er regnet som den beste filmen. Det er vanskelig å komme med noen "fasit", men hva millioner av filmfans har stemt på på IMDb er vel det nærmeste man kommer Episode 5: 8,7, tidenes 13. beste film. Episode 4: 8,6, tidenes 20. beste film. Episode 6: 8,3, tidenes 75. beste film. Episode 7: 8,0, tidenes 220. beste film. Rogue One: 7,9. Episode 3: 7,6 Episode 2: 6,6, over halvparten av alle filmer som er laget er bedre. Episode 1: 6,5, over halvparten av alle filmer som er laget er bedre. Mediankarakteren på IMDb er 6,7, det forklarer det jeg skriver om episode 1 og 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 14. august 2017 #24 Del Skrevet 14. august 2017 (endret) 5 minutter siden, Froning skrev: Tull Chewbacca<Jar jar binks. Hehe For øvrig kunne Lucas gjort Jar Jar til en fantastisk karakter, hadde han bare våget å ta steget helt ut, som vist her: Endret 14. august 2017 av JackIost 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 14. august 2017 #25 Del Skrevet 14. august 2017 6 minutter siden, Simbyxor skrev: Hva som er en god filmopplevelse er individuelt. Jeg skal forresten hilse fra kjæresten min, som er ihuga star wars fan og si at det er sånne folk, som krangler om/diskuterer hvilken rekkefølge man må se filmene i, at det er flaut å si at man liker star wars😂😂😂 TS spurte hvilken rekkefølge man bør se filmene i, og da er det flaut at noen svarer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #26 Del Skrevet 14. august 2017 54 minutter siden, Simbyxor skrev: Hva som er en god filmopplevelse er individuelt. Jeg skal forresten hilse fra kjæresten min, som er ihuga star wars fan og si at det er sånne folk, som krangler om/diskuterer hvilken rekkefølge man må se filmene i, at det er flaut å si at man liker star wars😂😂😂 Han? Anonymkode: d9e4f...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 14. august 2017 #27 Del Skrevet 14. august 2017 1 time siden, JackIost skrev: Uten å røpe for mye blir man f.eks. spoilet for en av tidenes største twister i filmhistorien om man ser 1-3 før 4 og 5, men siden TS har sett 7, så er det ikke sikkert akkurat det spiller så stor rolle, uansett er det en allmenn oppfatning at episode 4 og 5 bør sees før 1-3. Uenigheter er det, men de fleste Star Wars fans mener dette The Empire Strikes Back er regnet som den beste filmen. Det er vanskelig å komme med noen "fasit", men hva millioner av filmfans har stemt på på IMDb er vel det nærmeste man kommer Episode 5: 8,7, tidenes 13. beste film. Episode 4: 8,6, tidenes 20. beste film. Episode 6: 8,3, tidenes 75. beste film. Episode 7: 8,0, tidenes 220. beste film. Rogue One: 7,9. Episode 3: 7,6 Episode 2: 6,6, over halvparten av alle filmer som er laget er bedre. Episode 1: 6,5, over halvparten av alle filmer som er laget er bedre. Mediankarakteren på IMDb er 6,7, det forklarer det jeg skriver om episode 1 og 2 Det er så, men når man spør folk om hvem de synes er den beste og den dårligste filmen så blir det tross alt vedkommendes personlige mening. Og min personlige menig er at 2 og 5 er de dårligste, at andre mener noe helt annet gjør ingen ting. Men min personlige oppfatning er at 2 og 5 er de dårligste. I mine øyne blir det helt feil å hoppe inn mitt i en serie. Likte forøvrig Rouge one veldig godt og håper det kommer flere spinn off. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. august 2017 #28 Del Skrevet 14. august 2017 Jeg vil også anbefale å se dem i "Star Wars kronologisk" rekkefølge og ikke slik de ble utgitt for å få tidslinjen i historien rett. Det mest alvorlige minuset med å se dem kronologisk er det rent filmatiske. Filmeffektene i den opprinnelige trilogien var fantastiske for sin tid, og holder seg forbausende godt enda, men effektene i prequels og sequel er likevel noe mer voldsomme ettersom teknologien tross alt har utviklet seg. Er litt spent på flere spin off jeg også. Rogue One var vesentlig bedre i mine øyne enn "The Force Awakens". Krysser fingre for at en spin off blir sentrert rundt Obi-Wan Kenobis tilværelse i tiden mellom ROTS og ANH. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #29 Del Skrevet 14. august 2017 Oppfølgerne fra 70 tallet er kjedelige så se de først og bli postitivt overrasket over forfølgerne Anonymkode: d9e4f...1b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SardintrollReturns Skrevet 16. august 2017 #30 Del Skrevet 16. august 2017 Etter min mening er det beste å se 4, 5 og 6 først, dersom man er helt ny i SW-universet, spesielt for ikke å spoile en viss twist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #31 Del Skrevet 16. august 2017 Forvirret....Anonymkode: b3543...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 21. august 2017 #32 Del Skrevet 21. august 2017 Man starter på 4, og så episode 5, ikke noe å diskutere engang Så ville jeg sett 6 og deretter 1-3, men noen hevder at det er en bra plan å se 1-3 først og spare 6 til etter dem. Nr. 7, den du så, er den siste man skal se. Den må du se om igjen etter du har sett alle de andre, alt i den filmen kommer til å gi helt ny mening. Å, nå gleder jeg meg til desember! Må nok ha SW-marathon selv først, men da blir det bare episode 4-7, står glatt over 1-3. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå