AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Jeg er gravid (1-2 (maks 3) uker) og ønsker abort. Vil få dette gjort så fort som mulig for å gjøre det så lite emosjonelt belastende på meg selv som mulig. Er det sjans at jeg får time allerede i morgen om jeg ringer sykehuset ved åpningstid? Anonymkode: 49c47...8f8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Nei, du vil få time om ca en uke. Anonymkode: 2c9d3...359
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 ring sykehuset, og si du skal ha abort. Da får du sikkert noen ukers ventetid (de som er lengst på vei blir prioritert). Da møter du på sykehuset, får ultralyd og samtale med jordmor. Deretter tar du en pille som stanser vidreutvikling, og får med deg resten hjem og fullfører i løpet av 48 timer. Få deg fri fra jobb i perioden, det er smertefullt og som regel mye kvalme og oppkast. Anonymkode: a903c...675
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Ikke i morgen, men hvis du er sleip og sier at du ikke vet hvor langt du er kommet vil du bli prioritert fort. Anonymkode: 1b236...5fb
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Her kommer en oppdatering fra ts.. jeg ringte først mitt lokale sykehus i dag tidlig og fikk beskjed om at ventetiden var ca en uke. Ringte så litt forskjellige sykehus innenfor et par timers kjøring radius og fikk til slutt time i dag. Så det er mulig å få time på dagen dersom noen skulle lure. Du kan bruke hvilket sykehus du vil og det er ikke nødvendig med henvisning. Anonymkode: 49c47...8f8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her kommer en oppdatering fra ts.. jeg ringte først mitt lokale sykehus i dag tidlig og fikk beskjed om at ventetiden var ca en uke. Ringte så litt forskjellige sykehus innenfor et par timers kjøring radius og fikk til slutt time i dag. Så det er mulig å få time på dagen dersom noen skulle lure. Du kan bruke hvilket sykehus du vil og det er ikke nødvendig med henvisning. Anonymkode: 49c47...8f8 Du kan bruke hvilket sykehus du vil ja, men for store deler av landets befolkning er det ikke flust med sykehus i nærheten. Det er som regel bare ett, to hvis du er heldig. Anonymkode: ee89e...1e1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan bruke hvilket sykehus du vil ja, men for store deler av landets befolkning er det ikke flust med sykehus i nærheten. Det er som regel bare ett, to hvis du er heldig. Anonymkode: ee89e...1e1 Det er klart, men det kan vel være mulig å kjøre et stykke eller ta tog osv dersom en ønsker det. Tenkte bare det var greit at jeg fortalte det ettersom jeg har forstått at ikke alle er klar over dette. Anonymkode: 49c47...8f8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 På 13.8.2017 den 21.34, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid (1-2 (maks 3) uker) og ønsker abort. Vil få dette gjort så fort som mulig for å gjøre det så lite emosjonelt belastende på meg selv som mulig. Er det sjans at jeg får time allerede i morgen om jeg ringer sykehuset ved åpningstid? Anonymkode: 49c47...8f8 Regner med du mener 3-4 uker gravid. Graviditet regnes fra to uker før eggløsning. Ved to uker gravid så har man sex og blir befruktet. Ved fire uker så venter man mensen og kan få positiv test. Anonymkode: 0d4fb...ca5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Her kommer en oppdatering fra ts.. jeg ringte først mitt lokale sykehus i dag tidlig og fikk beskjed om at ventetiden var ca en uke. Ringte så litt forskjellige sykehus innenfor et par timers kjøring radius og fikk til slutt time i dag. Så det er mulig å få time på dagen dersom noen skulle lure. Du kan bruke hvilket sykehus du vil og det er ikke nødvendig med henvisning. Anonymkode: 49c47...8f8 Selvfølgelig, men ingen vil gi deg abort så tidlig. Du må vente til fosteret kan sees på ultralyd, slik at de får bekreftet at det er noe der. Dvs fra midten av femte uke, de fleste venter til uke seks. Anonymkode: 0d4fb...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Regner med du mener 3-4 uker gravid. Graviditet regnes fra to uker før eggløsning. Ved to uker gravid så har man sex og blir befruktet. Ved fire uker så venter man mensen og kan få positiv test. Anonymkode: 0d4fb...ca5 Du tar feil her dessverre. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, men ingen vil gi deg abort så tidlig. Du må vente til fosteret kan sees på ultralyd, slik at de får bekreftet at det er noe der. Dvs fra midten av femte uke, de fleste venter til uke seks. Anonymkode: 0d4fb...ca5 Det er spesielle omstendigheter som gjør at jeg fikk abortere tidligere. Man må ikke se fosteret nei, dette er også feil. Anonymkode: 49c47...8f8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tar feil her dessverre. Anonymkode: 49c47...8f8 Nope. Uke 0-2 er man ikke gravid. Så er det eggløsning. Ved 4 fullegåtte uker kalles man 4 uker gravid, men embryoet er bare 2 uker gammelt. Graviditeten regnes som 40 uker og noe. Men i praksis er man bare gravid i 38 uker og noe, for en graviditet regnes fra første dag i siste mens (dvs ca to uker før eggløsning). Anonymkode: 0d4fb...ca5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå