Gå til innhold

Mannen min...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er HELT SIKKERT for at DU og fortjener skryt for at mannen din er så flink. Du gir ham energi og motivasjon til å gjøre så mye for familien. Det er veldig mange som søker en slik mann uten at de vet at det er TO mennesker som skal til for å få det så bra.  

Hvor ofte er vi sure, gretne og forlanget ting? Hvor flinke er vi til å vise glede, takknemlighet for de små tingene i hverdagen uten å tenke at det er en selvfølge?  

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så heldig du er :) 

Anonymkode: d7068...492

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

..lager matpakke til barna hver kveld. (ikke hver dag, men ca 50/50 med meg)

- Sender SMS om at han elsker meg, helt upppfordret. 

- kjører barna til BHG og SFO hver morgen (ikke hver dag, men ca 50/50 med meg)

- kan ikke så mye om å lage mat, men gir det et iherdig forsøk hver uke 

- Møter opp til alle legetimer, barnehagemøter, alt i skolesammenheng og fritidsaktiviteter. Vi fordeler dette, men jeg tar en større andel enn han.

- Har oversikt over barnas uke og måneds- aktiviteter.

- kjører og blir med på alle barnebursdagene, og pakker klønete inn de små gavene, med rosa silkepapir og bånd, med de alt for store arbeidshendene sine. Vi fordeler dette også, men jeg pakker inn 95% av gavene og kjører/følger oftere enn han.

- Kjøper blomster til meg uoppfordret, gjerne når han vet jeg har en dårlig dag.. som regel to buketter, som overhodet ikke matcher, men han synes selv de var fine sammen. Jeg setter dem i to ulike vaser på to ulike rom.

- Forteller meg at jeg er fin, sexy og vakker, uansett hvor sliten eller uattraktiv jeg føler meg. Kun en sjelden gang ifbm sex. Har vel aldri kalt meg vakker, men sier at jeg er fin og sexy.

- Vasker bilen min hver måned (fordi jeg gjør det aldri selv..) 

- Kjøper klær til meg en eller to ganger i året. De passer alltid. 

- Spør meg hver dag, hvordan dagen min har vært, og lytter til meg tålmodig, når jeg forteller.

- Hjelper foreldrene mine med praktiske ting, og snakker med dem på telefon og SMS ukentlig. 

- vasker klær, støvsuger, vasker og rydder, på lik linje med meg. Vasker kun sine egne klær, vasker og rydder mindre enn meg, men støvsuger mer.

- tapper badet for meg, tenner lys og spiller musikk. Og tørker meg med håndkleet når jeg er ferdig.

Han er ellers bestemt og selvstendig, har egne meninger og sitt eget liv. Men jeg vet at jeg og barna kommer foran alt. Han er tøff mot verden og myk mot oss.

Jeg skrev dette fordi det er så mange tråder her inne som handler om negative forhold og tiltaksløse menn. Så jeg ville gi litt motvekt til det. 

Det i blått er hva min mann gjør av de tingene du nevner, så jeg er veldig misunnelig på deg :P 

I tillegg kan det nevnes at mannen min gjør en del andre ting som ikke er på lista di:

- mye mer av utvendig vedlikehold (maling, plenklipping, klipping av hekk, snømåking osv)

- bil-reparasjoner

- fikser ting som er ødelagt

- renser sluket

- byggeaktiviteter i huset (type innrede barnerom osv)

Min mann er flink og god på mange måter han også, men vi er dessverre på vei fra hverandre. Mye pga at vi har ulike verdier på mye i livet, kommuniserer dårlig og for min del mangler det følelsesmessige mellom oss. Skulle bl.a ønsket at han spurte hvordan jeg har det og hvordan dagen har vært, slik din gjør. Om jeg spør mannen om dette, svarer han for seg, men spør aldri det samme tilbake :( 

Anonymkode: d7068...492

Skrevet

Hvor ofte har dere sex

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en flott mann :) Men - han tørker deg etter du har dusjet? Det høres kleint ut spør du meg :fnise:

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han gjør alt det; hva gjør du?.:fnise:

Anonymkode: ba9de...b4c

Akkurat den samme tanken satte jeg igjen med. Hadde hatt megadårlig samvittighet om jeg gjorde så lite som TS!

Anonymkode: c224c...9ca

Skrevet

Sikkert det samme? Hvorfor må menn alltid svare med "hva stiller du opp med? " når kvinner har krav eller ønsker, eller det viser seg at mannen er normalt omtenksom og god kjæreste emne som ts beskriver sin mann.
FYI dette er ikke ekstraordinære ting, det er helt normale ting, og om du syntes det er "alt det" så må du steppe opp ditt eget game gitt.

Anonymkode: 07943...5b2

• Liker 2
Skrevet

Nøyaktig min tanke ;)

Anonymkode: 7cbe6...ff7

Skrevet
17 timer siden, Glitnir skrev:

Hun mener vel rett og slett at de er felles og ikke særkulls. Hva er rart med det? Dessuten en relevant opplysning når man snakker om arbeidsfordeling i hjemmet. 

Her er vi like ansvarlig for hjem og oppgaver uavhengig av om det gjelder mine barn, hans barn, våre barn, fosterbarn eller barn som er her på avlastning - hvorfor skulle dette med særkulls/felles spille inn i forhold til arbeidsfordelingen i "Familien AS"??

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han tørker deg med håndkle...?

Anonymkode: fd39e...997

Det er så deilig, og kan fort bli starten på sex ;) min smører meg gjerne inn med bodylotion eller bodyoils i tillegg.. Var det merkelig? Dere burde prøve..

Skrevet
8 timer siden, Nicathv skrev:

Høres ut som en flott mann :) Men - han tørker deg etter du har dusjet? Det høres kleint ut spør du meg :fnise:

Nei, han tørker meg ikke, men ofte tapper han badet, tenner lys og spiller musikk. Når jeg bader sitter han vedsidenav meg og vi snakker om dagen vår. Når jeg er ferdig reiser han seg, stiller seg foran meg og holder opp håndkleet; jeg går ut av badet og han surrer/fester håndkleet rundt meg. Han får masse kyss og kos i denne prosessen. Du må gjerne synes det høres kleint ut, det er en kjærlig "gest", som vi begge setter pris på. :) 

Anonymkode: a21d9...98b

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den samme tanken satte jeg igjen med. Hadde hatt megadårlig samvittighet om jeg gjorde så lite som TS!

Anonymkode: c224c...9ca

Så trist at du føler det sånn, vi gjør som sagt 50-50, det er poenget med tråden her; å vise at par klarer å samarbeide og ha det godt. At det ikke er en konkurranse, men et langvarig felles prosjekt. Om du får dårlig samvittighet fordi mannen gjør like mye som deg, så .. jaja.. deg om det :) 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Hvor ofte har dere sex

Ukentlig :nigo: 

Vet at du er en av brukerne som er veldig fokusert på kvinners vekt. Kan si at jeg har bært frem to friske nydelige barn med min mann, og gått opp og ned i vekt, han har alltid blitt tent på meg og har alltid gjort at jeg har følt meg sexy. Det har motivert meg til å trene og holde holde kroppen ved like, fordi selv med noen kilo for mye synes han jeg er sexy. Kunne ikke hatt en mann som deg som er så stygg i din omtale om kvinnekroppen, og som hadde vært ufin med meg i mine "nedgangstider" (periodene jeg ikke klarte trene eller være flink med vekt..) veldig glad for å bli elsket uansett, da blir dørstokkmila mye kortere, enn når man utvikler komplekser pga kroppen sin. Bare til ettertanke om du en dag gifter deg... 

alle innleggene over var forresten skrevet av meg, TS :) 

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, Liven_ skrev:

Jeg er HELT SIKKERT for at DU og fortjener skryt for at mannen din er så flink. Du gir ham energi og motivasjon til å gjøre så mye for familien. Det er veldig mange som søker en slik mann uten at de vet at det er TO mennesker som skal til for å få det så bra.  

Hvor ofte er vi sure, gretne og forlanget ting? Hvor flinke er vi til å vise glede, takknemlighet for de små tingene i hverdagen uten å tenke at det er en selvfølge?  

Takk! Mye av hva jeg ønsket å få frem var dette. Jeg er en god kone fordi jeg har en god mann, han er en god mann fordi han har en god kone..

du høster hva du sår..

Såklart er det ikke "så enkelt" for mange, man kan gi og gi, - og få ingenting tilbake... - men har man en nogenlunde fornuftig partner, som innerst inne er godhjerta og elsker deg, så kommer man langt i et forhold med god kommunikasjon og samarbeidsvilje, selv om man kanskje har endel å "jobbe med" i utgangspunktet :) 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert det samme? Hvorfor må menn alltid svare med "hva stiller du opp med? " når kvinner har krav eller ønsker, eller det viser seg at mannen er normalt omtenksom og god kjæreste emne som ts beskriver sin mann.
FYI dette er ikke ekstraordinære ting, det er helt normale ting, og om du syntes det er "alt det" så må du steppe opp ditt eget game gitt.

Anonymkode: 07943...5b2

Akkurat!!! 

Mannen min skiller seg ikke ut fra andre menn vi omgås. Riktignok er det visse ulikheter, men alt i alt er de fleste menn jeg kjenner veldig lik min egen mann, og har samme arbeidsfordeling som oss. Men; det skrives det lite om på KG. Nettopp derfor jeg laget denne tråden, som motvekt til de andre trådene hvor man sliter med samarbeid og jevn fordeling av oppgaver.. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ukentlig :nigo: 

Vet at du er en av brukerne som er veldig fokusert på kvinners vekt. Kan si at jeg har bært frem to friske nydelige barn med min mann, og gått opp og ned i vekt, han har alltid blitt tent på meg og har alltid gjort at jeg har følt meg sexy. Det har motivert meg til å trene og holde holde kroppen ved like, fordi selv med noen kilo for mye synes han jeg er sexy. Kunne ikke hatt en mann som deg som er så stygg i din omtale om kvinnekroppen, og som hadde vært ufin med meg i mine "nedgangstider" (periodene jeg ikke klarte trene eller være flink med vekt..) veldig glad for å bli elsket uansett, da blir dørstokkmila mye kortere, enn når man utvikler komplekser pga kroppen sin. Bare til ettertanke om du en dag gifter deg... 

alle innleggene over var forresten skrevet av meg, TS :) 

Så bra!

Så lenge du er fornøyd er jeg fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...