AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Hvis man får det første gang man har sex, er det stor sannsynlighet for at man fortsetter å få det etter sex da? Eller er det kun tilfeldig? Anonymkode: bffcf...f82
Nerine_ Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Ha det som en vane å tisse rett etter sex, noen er mer utsatt for uvi enn andre. 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Gruer meg til å ha sex da jeg er redd for å få det igjen, må ofte ikke tisse etter sex. Anonymkode: bffcf...f82
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Ja, noen får det fort (f.eks. etter sex) og andre får det aldri. Å tisse innen 15 min etter sex som nevnt over kan hjelpe veldig mye! Anonymkode: 24174...727
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gruer meg til å ha sex da jeg er redd for å få det igjen, må ofte ikke tisse etter sex. Anonymkode: bffcf...f82 Da må du drikke mye sånn at du må tisse. Sett deg på do, så kommer det ofte noe. Anonymkode: 24174...727
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, noen får det fort (f.eks. etter sex) og andre får det aldri. Å tisse innen 15 min etter sex som nevnt over kan hjelpe veldig mye! Anonymkode: 24174...727 Kan man ikke ha sex da? Da ville man jo hatt kronisk uvi? Anonymkode: bffcf...f82
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 Noen er mer utsatt enn andre, tror det kommer litt an på hvor nærme skjeden urinåpningen sitter, og om man har mye hud eller ikke som beskytter urinåpningen, og hvor ofte man har sex! Jeg har vært seksuell i 15 år, og får det ALLTID om jeg ikke har hatt sex på lenge. De første årene etter jeg mistet jomfrudommen hadde jeg sex bare et par fire fem ganger i året og da fikk jeg urinveisinfeksjon hver gang. Når jeg ble eldre og fikk en fast partner og han var borte i noen uker, så fikk jeg det når vi hadde sex igjen etter en sexpause. Sånn var det også med nåværende kjæreste, i starten fikk jeg urinveisinfeksjon hver gang om det hadde gått noen uker i mellom, men nå får jeg det ikke lenger for nå er bakteriene våres så vant til hverandre. Man får UVI fordi kroppen prøver å støte vekk bakterier som den ikke kjenner til i sin egen bakterieflora, og ved samleie blandes jo hans bakterieflora med min , og vica versa, og om disse bakteriene da blir trykket opp mot urinrøret som lett kan skje ved sex så får man en infeksjon. På meg virker det som at jo mer man har sex jo mer blir man vant til hverandres bakterieflora og jo mindre får man UVI. Gjør det uansett som en hovedregel å tisse rett etter du har hatt sex! Må du ikke tisse, så sitt allikevel på toalettet å press ut om så bare én dråpe, for det kan skylle bakterien vekk før den kommer lenger opp i urinrøret og gi infeksjon. Husk også på å drikke mye for å skylle mest mulig i dagene etter. (Nei det er ikke flaut å gå på do etter sex, det er hygienisk og noe alle gjør, så kan man legge seg å kose etterpå igjen vask gjerne underlivet løst med litt splashe vann samtidig , men ikke gni med klut eller hånda for det kan også bidra til å presse bakteriene lenger opp mot urinrøret) Anonymkode: e835a...02b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #9 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gruer meg til å ha sex da jeg er redd for å få det igjen, må ofte ikke tisse etter sex. Anonymkode: bffcf...f82 Jeg fikk det ofte da jeg hadde sex før, etter jeg gikk og tisset hver gang etterpå (bør være innen 15 min), har jeg ikke fått det. Anonymkode: b5538...489 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #10 Skrevet 13. august 2017 Alltid gå på do etter sex. Det hjelper å bare få ut noen dråper, det er om å gjøre å få skylt urinrøret litt Anonymkode: 9f510...fa4 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #11 Skrevet 13. august 2017 Gå på do, spis c-vitaminer hver dag. Gir sur urin som beskytter mot UVI. Hilsen en som sikkert har hatt 80 runder med UVI. (Ikke frys, gå med sokker, ikke gå med vått badetøy, ikke sitt på en kald stein, ikke gå å hold deg når du kjenner at du må tisse, Tøm blæren ordentlig) Anonymkode: fa1d9...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #12 Skrevet 13. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man ikke ha sex da? Da ville man jo hatt kronisk uvi? Anonymkode: bffcf...f82 Når man har det ofte tar man forhåndsregler. Hvis du tisser etter sex, er det ofte nok hvis det bare er etter sex du får det. Men er du som meg, og får det en gang i mnd uavhengig av sex, tar man forhåndsregler. Anonymkode: 24174...727
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #13 Skrevet 13. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har det ofte tar man forhåndsregler. Hvis du tisser etter sex, er det ofte nok hvis det bare er etter sex du får det. Men er du som meg, og får det en gang i mnd uavhengig av sex, tar man forhåndsregler. Anonymkode: 24174...727 Hvordan forhåndsregler kan man Ta? Anonymkode: bffcf...f82
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #14 Skrevet 13. august 2017 Jeg gjør dette: * Tar tre kapsler med konsentrert tranebær fra apoteket hver dag * Drikker sinnsykt mye appelsinjuice og vann * Er aldri kall på beina, føttene eller rumpa (det betyr uggs om vinteren - selv om de er sykt stygge. Det er det varmeste som fins) * Sitter aldri på kaldt underlag (steiner, utendørs benker/stoler osv - har alltid sitteunderlag eller lar det være) * Tisser etter sex HVER eneste gang innen 15 min * Bruker bomullshipstere/boksere (g-streng er værsting for UVI og sopp) * Unngår setevarme i bil (veksling fra varmt til kaldt miljø og omvent er supert for UVI-bakterier) Og sikkert mye mer jeg gjør automatisk men ikke kommer på. Du kommer uansett aldri utenom å TISSE ETTER SEX. Det er det aller viktigste tiltaket, og ingen av de andre fungerer hvis du ikke gjør det. Anonymkode: 24174...727 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #15 Skrevet 13. august 2017 Det er postet mange bra tiltak her, selv haf jeg hatt uvi sikkert 200 ganger de siste 10 årene, men det å tisse etter sex er alfa omega. Om så.bare en dråpe. Og de her er livreddende for meg, jeg tar 1 for dagen uansett, og flere hvis jeg kjenner ubehag og har ikke hatt uvi på veldig lenge. http://www.helseogkost.no/nettbutikk/ABC-varemerkene-vaare/solaray/Solaray-CranActin-Mannose-60-kapsler Anonymkode: 90f91...b96
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #16 Skrevet 14. august 2017 Slet med dette før jeg også. Fikk uvi omtrent 95% av gangene vi hadde sex. Etter at jeg begynte med punktene over så har jeg kun hatt det to ganger på 3 mnd (ny rekord). • Dusje rett etter sex og gå på do for å tisse • Drikke mye vann ila dagen • Skifte badetøy og våte klær med en gang. Bader du så bytt bikini med en gang du kommer opp av vannet • Vasker ikke underlivet med intimsåpe rett etter sex • tranebær kapsler hver dag • har også en boks med penomax i tilfelle uhellet skulle være ute. Anonymkode: 579c1...a55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå