Gå til innhold

Bitt av noe I Vietnam?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er I Vietnam for øyeblikket, og har vært på biltur litt oppi fjellene i dag. Da jeg reiste meg opp fra en stol kjente jeg at jeg plutselig fikk veldig vondt bak på det ene låret, men det gikk over etter noen minutter. Kjente meg litt uvel en times tid etterpå, men tenkte det kunne ha noe med maten å gjøre. Så, ca 6 timer senere så begynner det å svi bak på låret, og jeg oppdager noe som ligner et bitt. Ikke så veldig hovent, litt rosa, men svir. Svir litt ellers bak på låret også. Burde jeg bekymre meg for dette bitter, eller ville dere ikke tenkt så altfor mye over det?

Anonymkode: fdcd4...f4e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å dra til legen. De vet helt sikkert hva det er. Kan ha vært skorpion, edderkopp eller en flue av noe slag.

Anonymkode: 1fcc1...4f7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lurt å dra til legen. De vet helt sikkert hva det er. Kan ha vært skorpion, edderkopp eller en flue av noe slag.

Tenker det samme, men lurer på om jeg bare overreagerer. Dessuten er det snart midnatt her, og lurer på om det isåfall er greit å vente til i morgen...

Skrevet

Umulig å svare på desverre. Er du på hotell? Hadde spurt noen i resepsjonen om hva de synes? Lokale som kan se på bittet, kan nok gi deg bedre råd.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Nattskygge skrev:

Umulig å svare på desverre. Er du på hotell? Hadde spurt noen i resepsjonen om hva de synes? Lokale som kan se på bittet, kan nok gi deg bedre råd.

Takk for svar! Bor hjemme hos noen, og de sover tror jeg.. begynner å engste meg og tolker det som symptomer på at noe er galt.. :roll:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Bor hjemme hos noen, og de sover tror jeg.. begynner å engste meg og tolker det som symptomer på at noe er galt.. :roll:

Tror jeg hadde vekket dem og spurt. De vet helt sikkert hva du burde gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Nattskygge skrev:

Tror jeg hadde vekket dem og spurt. De vet helt sikkert hva du burde gjøre. 

Uff, jeg vet ikke om de egentlig er hjemme.. det ser forresten ut som to bitt med ca 3 cm mellomrom. Føler meg ikke veldig syk?

Skrevet

Om du ikke oppsøker lege, bør du få noen til å passe på deg, for eventuelt å få deg fraktet til sykehus om du plutselig skulle bli dårligere.

Skrevet

Dra til lege/legevakt, eller ta en telefon til dem i det minste. Du bør ikke vente til du blir dårligere. Det er bedre å kontakte legen en gang for mye enn en gang for lite

Skrevet

Googla litt nå, og noen slangegifter gir ikke alvorlige symptomer før det har gått lang tid. Så kontakt lege.

Skrevet

Hvordan går det med deg? Vært hos legen?

• Liker 1
Skrevet

Spurte hun jeg bor hos i dag tidlig, og hun sa jeg kunne se det an, om jeg ble verre burde jeg dra til legen. Nå er det jo godt over et døgn siden, og føler meg ikke verre enn jeg vanligvis gjør av varmen og uvante bakterier hehe, så satser på at det ikke var noe? Takk for svar dere, begynner å tenke så mye..

Skrevet

Oppsøk lege. Vi nordmenn har ikke peiling på fauna og flora der nede, så finn en lege!

Anonymkode: c376e...094

Skrevet

Jeg trodde KG hadde sperret for alle IPer som var utenfor Norge? :klo:

Anonymkode: 3a696...b2d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde KG hadde sperret for alle IPer som var utenfor Norge? :klo:

Anonymkode: 3a696...b2d

Hvor har du det fra? Står det noen plass? Det er da stadig brukere innom her som sier at de bor i utlandet, eller at de er i utlandet. Leste feks en tråd her for litt siden om en mor som hadde et barn med øreverk, i utlandet og de skulle fly hjem. Det er ikke mer enn et par uker siden tror jeg. 

Skrevet
På 13.8.2017 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Jeg er I Vietnam for øyeblikket, og har vært på biltur litt oppi fjellene i dag. Da jeg reiste meg opp fra en stol kjente jeg at jeg plutselig fikk veldig vondt bak på det ene låret, men det gikk over etter noen minutter. Kjente meg litt uvel en times tid etterpå, men tenkte det kunne ha noe med maten å gjøre. Så, ca 6 timer senere så begynner det å svi bak på låret, og jeg oppdager noe som ligner et bitt. Ikke så veldig hovent, litt rosa, men svir. Svir litt ellers bak på låret også. Burde jeg bekymre meg for dette bitter, eller ville dere ikke tenkt så altfor mye over det?

Jeg tror det ville ha vært veldig mye verre enn de symptomene og smertene du beskriver, hvis det var noe alvorlig. Tror du kan sove godt:)

Nå så jeg det var flere dager siden.. Så regner med alt er ok:)

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kragebein, mod

Skrevet
På 13.8.2017 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Herlige Vietnam, har besøkt landet 3 ganger.  Du bør følge med bittet, blir det hevelser og rød ring rundt bittet bør du gå til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...