AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Jeg har nettopp flyttet sammen med kjæresten min som har en datter. I går fant jeg ut at hun røyker. Hun er bare 18 år gammel. Faren hennes sier det er lite han kan gjøre med det, men er det ikke riktig å nekte henne så lenge hun bor hjemme? Jenta er veldig søt og grei og driver med fotball, så for en antirøyker som meg er dette helt uholdbart. Anonymkode: c9222...d08
Jerry Lee Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Ikke ditt problem, og ingenting du kan gjøre med det. Hun er myndig og bestemmer sjæl. Dumt å røyke, selvfølgelig. Men HUN bestemmer om hun vil ødelegge helsa si. Ligg unna. 30
Stjerneku Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Dere kan ikke nekte henne å røyke når hun er blitt myndig. Det dere kan nekte henne er å røyke inne hos dere, og å finansiere svineriet. At det lukter blæ og er usunt er noe hun må innse selv. 13
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Så lenge hun ikke røyker inne kan han ikke nekte henne, det er en myndig person. Og du burde i alle fall passe dine egne saker, du har nettopp flyttet inn og tror du er dronningen i huset? Anonymkode: bd0ab...be4 21
Jerry Lee Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Jeg vokste opp i en tid da røyking ble ansett som kult. Vi visste hvor farlig det kunne være, men det brød oss ikke. I dag, 40 år etter, angrer jeg på at jeg begynte. Og, jada..jeg kan nok slutte om jeg vil. Men jeg vil ikke. At unge mennesker i dag begynner å røyke fatter jeg ikke. Men det er deres valg som ingen andre har noe med. 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Sett jævelungen på plass. Røyking er noe svineri. Anonymkode: c044c...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 Nei, jeg synes ikke det er riktig å nekte henne, hun er jo myndig. Hun kommer jo ikke til å slutte uansett....så det ville jo bare bli konflikter ut av det. Men så fint at du bryr deg om stedatteren din Anonymkode: b858e...37a 5
Gjest NotNaomi Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 Eh. Du har akkurat flyttet inn og finner allerede noe uholdbart? Altså. Ja,du må gjerne si j a du mener. Men nei,en kan ikke akkurat nekte en 18-åring noe som er lovlig. Tror du bare må godta det gitt.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #9 Skrevet 13. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge hun ikke røyker inne kan han ikke nekte henne, det er en myndig person. Og du burde i alle fall passe dine egne saker, du har nettopp flyttet inn og tror du er dronningen i huset? Anonymkode: bd0ab...be4 For et idiotisk svar! Anonymkode: 87162...ef5 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #10 Skrevet 13. august 2017 Ta grep nå før narkotikaen tar henne!!! Å røyke i 2017 er et stort faresignal. Anonymkode: c044c...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #11 Skrevet 13. august 2017 Jeg har en yngre søster som røykte, noe som mine foreldre satte himmel og jord i bevegelse for å stanse, noe som bare eskalerte i en god del krangler og konflikter hjemme. Hun sluttet å røyke da hun var 22, og hun selv fant ut at dette absolutt ikke var lurt, men den "kampanjen" som mine foreldre satte i gang hjalp absolutt ikke. Anonymkode: 8bc3f...52c 10
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #12 Skrevet 13. august 2017 7 minutter siden, Jerry Lee skrev: Jeg vokste opp i en tid da røyking ble ansett som kult. Vi visste hvor farlig det kunne være, men det brød oss ikke. I dag, 40 år etter, angrer jeg på at jeg begynte. Og, jada..jeg kan nok slutte om jeg vil. Men jeg vil ikke. At unge mennesker i dag begynner å røyke fatter jeg ikke. Men det er deres valg som ingen andre har noe med. Jeg begynte å røyke da jeg var 14, pga angst. Det roet meg ned å røyke. Jeg er 18 i dag. Anonymkode: 61cda...adf
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #13 Skrevet 13. august 2017 Men ja. Jeg er 18 og røyker og har gjort dette i flere år - foreldrene mjne vet det fortsatt ikke. Jeg røyker bare om kvelden. Anonymkode: 61cda...adf
Jerry Lee Skrevet 13. august 2017 #14 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg begynte å røyke da jeg var 14, pga angst. Det roet meg ned å røyke. Jeg er 18 i dag. Anonymkode: 61cda...adf Jeg kan jo ikke fordømme deg når jeg begynte som 12 åring og fortsatt røyker. Men..ja...de siste tjue år har tobakk også vært mitt beroligende middel når medisiner ikke hjalp... 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #15 Skrevet 13. august 2017 For det første er hun myndig og bestemmer selv, for det andre er hun ikke engang din datter. Jeg forstår at du ikke liker det, men som faren hennes sier er det desverre lite å gjøre med det. Jeg begynte å røyke når jeg var 17, fikk mye kjeft men det endte jo bare med at jeg ble tvunget til å røyke i skjul og ved å henge mere i skogholtet med de andre ungdommene ble jeg også tilbudt andre ting å røyke (hasj) fremfor å kunne stå på terassen hjemme. I dag som 30 åring skulle jeg ønske at jeg aldri startet å røyke siden det er først nå jeg innser helsefaren. Man VET om det, men man bryr seg ikke som yngre. Det smarteste du kan gjøre i mine øyne er å legge artikler om konsekvenser av røyking på skrivebordet/nattbordet hennes og snakke med hun om at hun kommer til å få tidlig rynker, se ut som 40 når hun er 30, få sliten hud når hun er 25, gule tenner, dårlige negler osv. Dette med kreft er liksom ikke så farlig for en i den alderen, men om du spiller på utseendet så er det noe de faktisk vil vektlegge og frykte! Anonymkode: 4b1ee...633 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #16 Skrevet 13. august 2017 3 minutter siden, Jerry Lee skrev: Jeg kan jo ikke fordømme deg når jeg begynte som 12 åring og fortsatt røyker. Men..ja...de siste tjue år har tobakk også vært mitt beroligende middel når medisiner ikke hjalp... Samme her. Poenget mitt er bare, ikke døm alle som er unge og røyker. Jeg har hatt sterk sosial angst hele livet og det å røyke roer meg veldig. Hasj hjelper også men jeg velger heller tobakk for det blir jeg ikke sløv av. Jeg vet om helsefaren og det bekymrer meg. Men jeg er også der at jeg ikke kommer til å slutte med det første fordi det bedrer livskvaliteten min. Anonymkode: 61cda...adf 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #17 Skrevet 13. august 2017 Har forøvrig en mor som har røyket i mange år og som ser yngre ut enn hun er, håper jeg har arvet de genene Anonymkode: 61cda...adf
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. august 2017 #18 Skrevet 13. august 2017 Så lenge hun er myndig, så har du ingenting du skulle sagt.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #19 Skrevet 13. august 2017 Å slutte å røyke er kjempetøft, og noe hun må gjøre når hun selv er klar for det. Hjernekjemi, lunger, blodsukker, inngrodde vaner, niktonavhengighet, stressmestring... Med mindre du er klar til å være rehab for henne kan du ikke gjøre noe med dette. Anonymkode: e9794...e0f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #20 Skrevet 13. august 2017 Typen røyker også selv om jeg ikke vil. må nesTen bare akspetere det Anonymkode: f8695...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå