Gå til innhold

Tonegenseren - trenger strikkehjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt på tonegenseren, er ferdig med vrangbord og skal begynne på pinne 9 med mønster. Jeg kommer til å øke med kast, men får hull selv om jeg strikker kastet vridd slik det står i oppskriften. Noen som kan si meg hvordan jeg skal unngå hull?

Anonymkode: 40cff...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal aldri øke med kast uten at du skal lage hull. Grunnen er at du ikke klarer å få bort hullet. 

Øk ved å plukke opp tråden fra forrige omgang, den mellom to masker. Strikk den vridd rett når du ellers strikker rette masker. Å øke på vrangmaskepinne er vanskeligere, men da strikker du tråden mellom de to maskene vridd vrangt. 

Garnstudio har mange fine infoer om hvordan du gjør ting. 

Anonymkode: e3741...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Du skal aldri øke med kast uten at du skal lage hull. Grunnen er at du ikke klarer å få bort hullet. 

Øk ved å plukke opp tråden fra forrige omgang, den mellom to masker. Strikk den vridd rett når du ellers strikker rette masker. Å øke på vrangmaskepinne er vanskeligere, men da strikker du tråden mellom de to maskene vridd vrangt. 

Garnstudio har mange fine infoer om hvordan du gjør ting. 

Anonymkode: e3741...28c

Takk for tips😊 Jeg vet hvordan jeg øker på vanlig måte og jeg gjorde det istedet for å stresse med kast. Kast er en metode for å øke masker, men synes det er rart at den oppskriften sier at man gjøre det når det er enklere måter å øke på. Jeg fant ut (etter jeg startet denne tråden) at når man øker med kast må man vri masken på neste omgang for å gjøre hullet minst mulig.

Anonymkode: 40cff...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...