Gå til innhold

Har jeg generell studiekompetanse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er litt forvirra nå.Jeg er utdannet hjelpepleier,altså med GK helse og sosial,VKI og VKII hjelpepleier.

Ei venninne av meg bygde på hjelpepl.utdanninga si med et år med allmennfag for å få generell st. men på hemmesidene til samordna opptak står det jo...

*fullført og bestått 3-årig videregående opplæring med grunnkurs, VKI og VKII eller

*fagbrev/svennebrev eller

*være fylt 23 år i løpet av opptaksåret og 5 års fulltids arbeidspraksis medregnet omsorgsarbeid og militær-/siviltjeneste, eller en kombinasjon av praksis og utdanning.

Eh :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt det studiestedet du vil søke. Noen steder må du ha matt, norsk osv og ha studiekompetanse i de fagene. Hos andre kan det være at du fyller ut noe ekstra i søknaden for å få det vurdert.

Er omsorgsarbeider, tat samme veien som deg. Det var der jeg fant ut da jeg søkte litt rundt. :)

Skrevet

Når du er utdannet hjelpepleier må du ha gåt6t et år på allmennfaglig påbygging for å få generell studiekompetanse.

Så så fremt du ikke har gått på det, har du ikke det nei.

Skrevet

Men du kan også søke hvis du har realkompetanse.

Dvs fylte 25?? og har arbeidet så å så lenge. Jeg kom inn på dette grunnlaget.

Men måtte skrive om meg selv og hvorfor jeg burde komme inn og ville klare å gjennomføre studiet. Ble vurdert i en egen opptakskomite.

Skrevet

Hm,det ante meg ja.Det var uansett ikke relevant,jeg bare lurte :)

Er strax 24 jeg Metteflette ;)

Skrevet
Er litt forvirra nå.Jeg er utdannet hjelpepleier,altså med GK helse og sosial,VKI og VKII hjelpepleier.

Ei venninne av meg bygde på hjelpepl.utdanninga si med et år med allmennfag for å få generell st. men på hemmesidene til samordna opptak står det jo...

*fullført og bestått 3-årig videregående opplæring med grunnkurs, VKI og VKII eller  

*fagbrev/svennebrev eller  

*være fylt 23 år i løpet av opptaksåret og 5 års fulltids arbeidspraksis medregnet omsorgsarbeid og militær-/siviltjeneste, eller en kombinasjon av praksis og utdanning.

Eh  :klø:

Hvis du fortsetter å lese står det også at inkludert i, eller i tillegg til, disse alternativene, må man ha bestemte fag. Og det er fag man ikke har på hjelpepleierutdanninga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...