Gå til innhold

Hotell og severdigheter i Edinburgh

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en tante som gjerne vil til Edinburgh, men hun har ikke internett og lignende, og derfor har hun spurt meg om jeg kan sjekke opp litt. Derfor lurer jeg på om noen har anbefalinger på rimelige hoteller i nærheten eller i sentrum, og om dere har noen anbefalinger til severdigheter? 

Takk!!

Anonymkode: 9ecc9...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanta di må slite veldig uten nettilgang. det er en nødvendighet i dagens samfunn. Noen bør hjelpe henne. 

Sjekk ut Apex Hotel ved Grassmarket. Masse fint å se i byen, slottet er FANTASTISK!!!

Anonymkode: 52d3e...c9b

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tanta di må slite veldig uten nettilgang. det er en nødvendighet i dagens samfunn. Noen bør hjelpe henne. 

Sjekk ut Apex Hotel ved Grassmarket. Masse fint å se i byen, slottet er FANTASTISK!!!

Det er en nødvendighet ja, men hun er helt håpløs når det gjelder teknologi, så det er nok en tapt sak. Dessuten var ikke det akkurat det jeg ville ha hjelp til heller. 

Takk for tips! 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en nødvendighet ja, men hun er helt håpløs når det gjelder teknologi, så det er nok en tapt sak. Dessuten var ikke det akkurat det jeg ville ha hjelp til heller. 

Takk for tips! 

Det høres mer ut som en manglende vilje, som du bidrar til å opprettholde ved å gjøre jobben for henne hver gang internettbehovet hennes presser på. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hun er helt håpløs når det gjelder teknologi, så det er nok en tapt sak.

Det kan du ikke si i 2017. Min bestemor på 85 fikser dette. 

Gjest Linaria
Skrevet

Arthur's Seat, Edinburgh ceilidh club, Edinburgh Castle, Elephant House (JK Rowling skrev Harry Potter her), The Royal Mile, Holyrood Parliament.

Captain's Bar eller Sandy Bells om hun vil høre musikk-session.

Jeg bodde der, så vet ikke så mye om hotell.

Skrevet

De har god pizza der.

Gjest Linaria
Skrevet
4 timer siden, amativeReflection skrev:

De har god pizza der.

Pizza tror jeg er det eneste jeg virkelig ikke liker ved Edinburgh. Hvor fant du så god pizza? :P 

Skrevet
3 minutter siden, Linaria skrev:

Pizza tror jeg er det eneste jeg virkelig ikke liker ved Edinburgh. Hvor fant du så god pizza? :P 

Der bussen til stirling går, ved et slott og noen hoteller, så er det et bygg laget av sånne gamle steiner. Der fant jeg det.

Skulle gjerne vært mer spesifikk men det var mange år siden.

Gjest Linaria
Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Der bussen til stirling går, ved et slott og noen hoteller, så er det et bygg laget av sånne gamle steiner. Der fant jeg det.

Skulle gjerne vært mer spesifikk men det var mange år siden.

Ja, det er kan være hvor som helst i Edinburgh egentlig. Jeg har bare spist dårlig pizza der :dry:

Skrevet

En rolig rusletur i Princess Street Gardens synes jeg dere skal spandere på dere. Paarken er en offentlig park som er åpne for alt og alle. I den enden av parken som ligger nærmest Edinburgh Castle ligger det en gammel kirkegård. Gå gjennom denne og bare snus inn atmosfæren.

En tur innom ærverdige Jenners hører nesten med når dere er i denne delen av byen :)

En liten, kort busstur ned til The Royal Yacht Britannia kan anbefales sett med turistøyne.

Anbefaler varmt å bruke en dag i Palace of Holyroodhouse. Det ligger i enden av The Royal Mile (i den andre enden ligger Edinburgh Castle)

Ta en pint Caledonian på en pub i en bakgate. Snakk med lokalbefolkningen og kos dere masse.

God tur! :)

Anonymkode: 871aa...7fd

Skrevet

Og så var det hotell:

Har selv bodd en hel påske på Old Waverley. Dengang var det ikke hypermoderne, men veldig koselig :)

Har også bodd på Hilton Grosvenor i byen. Det var en mye dyrere affære, men det var i business sammenheng. 

Anonymkode: 871aa...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...