Gå til innhold

Egoistisk å få barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes der er veldig egoistisk å føde frem barn for egen glede, eller å unnskylde det med at det ligger i menneskers biologi å ville formere arten.

Vi vet ikke om barnet ønsker å bli født, det å tvinge noen til å leve er like ille som å ta fra noen retten til å leve.

Hva mener dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener at du trenger psykolog om du mener folk bare skal få barn om de har fått tillatelse fra et ufødt/påtenkt barn da menneskeheten dør ut i løpet av en generasjon om du blir diktator for verden. 

Anonymkode: 98ca3...64c

• Liker 15
Skrevet

Jeg er helt enig.

Anonymkode: b6306...791

• Liker 7
Skrevet

Uhm, da kan jo bare alle la være å få barn og la jorda dø ut hvis du mener at ingen velger å bli født. Dumme menneske.

• Liker 7
Skrevet

Så ingen barn burde bli født da? Okey.:nordvesta:

Anonymkode: 95356...aa4

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Bottega skrev:

Uhm, da kan jo bare alle la være å få barn og la jorda dø ut hvis du mener at ingen velger å bli født. Dumme menneske.

Dum kan du være sjæl

Anonymkode: c41a8...eb6

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Bottega skrev:

Ja, hva er poenget med å la menneskeheten leve?

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener at du trenger psykolog om du mener folk bare skal få barn om de har fått tillatelse fra et ufødt/påtenkt barn da menneskeheten dør ut i løpet av en generasjon om du blir diktator for verden. 

Anonymkode: 98ca3...64c

Mener jo at ingen burde få barn, da slipper man å utsette barnet for livet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dum kan du være sjæl

hahaha

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig.

Anonymkode: b6306...791

Bra

Anonymkode: cad4f...902

Skrevet

Er det i det hele tatt noe vi mennesker gjør som IKKE er egoistisk??

Anonymkode: 25521...7a8

• Liker 8
Skrevet

Jeg har barn, og er helt enig i at beslutningen om å velge å sette barn til verden er egoistisk. Hvilken rett har egentlig jeg til å skape et annet menneske for å få et liv jeg ønsker meg?

Men på en måte betaler vi jo for det så til de grader, for foreldrerollen er jo så langt fra egoisme som man kommer. 😄

Anonymkode: cd397...eef

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn, og er helt enig i at beslutningen om å velge å sette barn til verden er egoistisk. Hvilken rett har egentlig jeg til å skape et annet menneske for å få et liv jeg ønsker meg?

Men på en måte betaler vi jo for det så til de grader, for foreldrerollen er jo så langt fra egoisme som man kommer. 😄

Er ikke enig i at dei hjelper noe. Dersom jeg velger å drepe en person veier det ikke opp at jeg gjorde det på en skånsom måte.

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Karen olsen skrev:

Jeg synes der er veldig egoistisk å føde frem barn for egen glede, eller å unnskylde det med at det ligger i menneskers biologi å ville formere arten.

Vi vet ikke om barnet ønsker å bli født, det å tvinge noen til å leve er like ille som å ta fra noen retten til å leve.

Hva mener dere?

Jeg hadde vært jævla forbanna hvis jeg ikke hadde blitt født!

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Karen olsen skrev:

Er ikke enig i at dei hjelper noe. Dersom jeg velger å drepe en person veier det ikke opp at jeg gjorde det på en skånsom måte.

Hæ?

Anonymkode: a7e87...7bb

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Bottega skrev:

hahaha

:scorpis:

Skrevet
29 minutter siden, Bottega skrev:

Tror neppe jorden hadde brydd seg et sekund om vi forsvant. Heller omvendt.

Lurer på hvem som er den dumme her...

Anonymkode: e603f...288

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, Karen olsen skrev:

Off topic, men i straffutmåling tas det i betraktning hvor smertefull døden var. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Off topic, men i straffutmåling tas det i betraktning hvor smertefull døden var. 

Ja. men veier ikke opp slik at det plutselig var okei å drepe av den grunn.

• Liker 1
Skrevet

Det er egoistisk å få barn fordi verden allerede er alt for overbefolket, og vi ødelegger planeten vår ved å få så mange barn. Hvis befolkningsveksten fortsetter å stige, så kommer det ikke til å være igjen noen planet til barna som kommer.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...