Gå til innhold

Hvor/-dan finne "The One" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble du kjent med din partner? :)

Jeg er for tiden arbeidssøker og har planer om å delta på leksehjelp via rødekors for å hjelpe andre elever samt knytte nettverk med andre frivillige.. er det sannsynlighet for å treffe noen via røde kors? 

Jeg er norsk marokkaner og som de fleste vet er det ganske få, voksne marokkanere i oslo omegn. Jeg føler jeg har best kjemi med marokkanere og pga felles kultur og tradisjoner er målet mitt å bli kjent med en marokkaner. Men aner ikke hvordan jeg kan treffe han :P .. 

Any good advice? :)

Anonymkode: 09a01...8ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra hjem til Marokko.

Anonymkode: 99d49...ef1

• Liker 1
Skrevet

The one, trenger ikke å være den standarden du har satt seg. Hvis det må være en marokkaner kan det jo bli litt vanskelig hvis det er så få av de her. Jeg har truffet han jeg trodde var the one på folkehøgskole og jobben. De kommer gjerne når du ikke leter etter dem.

Anonymkode: 5e189...d79

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

The one, trenger ikke å være den standarden du har satt seg. Hvis det må være en marokkaner kan det jo bli litt vanskelig hvis det er så få av de her. Jeg har truffet han jeg trodde var the one på folkehøgskole og jobben. De kommer gjerne når du ikke leter etter dem.

Anonymkode: 5e189...d79

Enig...... det er også min erfaring ifra tidligere... 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra hjem til Marokko.

Anonymkode: 99d49...ef1

Hahah det gjør jeg absolutt ikke. 

• Liker 4
Skrevet

Å jobbe i Røde kors er veldig sosialt  , de har sosiale samlinger osv og mange blir gode venner. Du må ikke mistolke vennskap for flørt, men det er jo såklart en mulighet at noen du blir venn med kanskje ville ønske mer :)
Det er nok større sjanse for å møte The one i et miljø hvor du også har interesser, sånn som røde kors, for da har dere jo felles interesser og verdier (liker å hjelpe andre) og det er viktig å ikke være altfor ulike i et par , liten mulighet for at du ville kommet like godt overens med en fotballspiller om du ikke kunne eller hadde noe interesse for fotball :)

Ta det som det kommer! :)

Anonymkode: 58997...d9d

• Liker 2
Skrevet

Det finnes dessverre ingen oppskrift. Men merkelig nok, som andre sier her, skjer det ofte når man minst forventer det. Jeg vet hvor frustrerende det er å høre, og det er absolutt ingen hjelp i det når man står oppe i det og ønsker å møte noen. Men kanskje rett og slett slutte å lete etter det og håpe på det hele tiden. Bare ta det med ro, ha det fint med deg selv i livet, og kanskje dukker det opp noen?

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Sheherasade skrev:

Det finnes dessverre ingen oppskrift. Men merkelig nok, som andre sier her, skjer det ofte når man minst forventer det. Jeg vet hvor frustrerende det er å høre, og det er absolutt ingen hjelp i det når man står oppe i det og ønsker å møte noen. Men kanskje rett og slett slutte å lete etter det og håpe på det hele tiden. Bare ta det med ro, ha det fint med deg selv i livet, og kanskje dukker det opp noen?

Det rådet der hører jeg hele tiden og det er så frustrerende 😆 Men jeg har god tro på at det funker ! 

Skrevet
23 minutter siden, BethD skrev:

Det rådet der hører jeg hele tiden og det er så frustrerende 😆 Men jeg har god tro på at det funker ! 

Jepp. Problemet er bare hvordan man skal komme dit når man har VELDIG lyst på en kjæreste. Det er ikke lett. 

Skrevet
2 minutter siden, Sheherasade skrev:

Jepp. Problemet er bare hvordan man skal komme dit når man har VELDIG lyst på en kjæreste. Det er ikke lett. 

Nei det er det ikke 😩 

Skrevet
1 minutt siden, BethD skrev:

Nei det er det ikke 😩 

:klem:

Skrevet
1 time siden, BethD skrev:

Får også høre det ofte. Jeg har virkelig gitt opp og mannen med stor M har likevel uteblitt. Det var en periode jeg datet en del fra Tinder og sukker, men det er verre enn å    være helt alene synes jeg. Var bruk-og kast mentalitet i den verden der. Så etter det har kjærlighetslivet vært dødt😜

Anonymkode: 831eb...0f4

• Liker 1
Skrevet

Jeg har valgt å kun gå på én date via Tinder med en som var marokkaner. LOL! Det kryr av pakistanere og kurdere, så det å finne EN eneste marokkaner var wow :P Han er ikke min type, og samtidig ufarlig nok til å kunne møte han til en kopp kaffe. ditcha han pent samme dag. Han er akkurat like høy som meg (nay-nay) og er en mann med få ord. Men nok om det. 

Ellers har jeg av erfaring, når det virkelig ikke går én dag uten at jeg tenker på det å ha en mann, at noen dukker opp. Men det er gjerne da jeg har en jobb å gå til, noe å gjøre hver dag osv.. nå er jeg for det meste hjemme og søker jobb så det er ikke bare bare å håpe på en mann når man selv kanskje ikke er like aktiv og er ute og gjør ting.. 

En annen ting jeg har på hjertet. Er hvor få marokkanske menn det er i alderen 27 og oppover. Tror jeg. Og at mye går via nettverk, gjerne mødrenes nettverk. For de kjenner hverandre eller i det minste vet hvem mødrene er, og når man holder kontakt med dem, får de også vite av hverandre at de har  sønner/døtre som de kan anbefale. Bare anbefale. Og resten er da opp til meg og han, den nye generasjonen. Men det er altså så mye enklere hvis min mor i det minste hadde hatt noen venner. Men det har hun ikke. Hun kjenner noen marokkanske damer, men de har alle små drittunger :P opp til 18 års alder. Og de barna som nå eksisterer, er heldige når de blir eldre. :P ... 

Personlig har jeg et nettverk av mest spanjoler og nordmenn. Håper virkelig jeg blir singel resten av livet ..

Skrevet

EDIT: Når det faktisk går en dag hvor jeg ikke tenker på det å ha en mann, at noen dukker opp. 

Skrevet

Edit: Håper virkelig jeg IKKE blir singel for resten av livet .. 😂

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Bare at jeg er albaner da. Ikke at det er mangel på albanere, men ordentlige albanere som er ute etter noe seriøst er det litt verre med. Albanske jenter er flinke og kryr av dem, guttene derimot.. 

Anonymkode: 40507...661

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg veldig godt. Bare at jeg er albaner da. Ikke at det er mangel på albanere, men ordentlige albanere som er ute etter noe seriøst er det litt verre med. Albanske jenter er flinke og kryr av dem, guttene derimot.. 

Anonymkode: 40507...661

Endelig noen som forståår meg hehe 😘 Sant.. her går det enten i gutter som allerede er tatt dvs giftet seg fra de er 18 siden de ikke klarer å holde kontroll på det som er under beltet... eller så er resten fooor unger eller de som er mammasønner og aldri vil vokse opp fordi de elsker fotball samt de som er baare hjemme og spiller tv spill, lever på nav og ikke har studert noe. 

Skrevet

MEN , hvorfor må dere absolutt ha en marokansk eller albansk mann? Dere er ofte raskt ute med å rope rasister til hvite om de ikke liker maten deres, men å akseptere og elske noe annet enn de fra eget land er jo faktisk det som er rasisme...
Det finnes mange flotte menn med alle mulige nasjonaliteter og jeg tror dere går glipp av drømmemannen ved å være så låst til deres egen etnisitet. Dere bruker ofte kulturforskjeller som argument, men man greier da fint å samarbeide og tilpasse hverandre når man går inn for det, noe man garantert gjør i kjærlighet :)

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg har best kjemi med marokkanere og pga felles kultur og tradisjoner er målet mitt å bli kjent med en marokkaner.

Any good advice? :)

Hadde en etnisk nordmann skrevet noe slikt, hadde alarmen gått for rasisme med en gang... just saying.

Good advice: Kutt ut den tåpelige tankegangen om at mannen din må være fra Marokko. Da 500-dobler du antallet potensielle menn, og du finner kanskje ut at det finnes greie folk fra andre steder.

Om du absolutt må ha en marokkaner, må du lete i Marokko.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

MEN , hvorfor må dere absolutt ha en marokansk eller albansk mann? Dere er ofte raskt ute med å rope rasister til hvite om de ikke liker maten deres, men å akseptere og elske noe annet enn de fra eget land er jo faktisk det som er rasisme...
Det finnes mange flotte menn med alle mulige nasjonaliteter og jeg tror dere går glipp av drømmemannen ved å være så låst til deres egen etnisitet. Dere bruker ofte kulturforskjeller som argument, men man greier da fint å samarbeide og tilpasse hverandre når man går inn for det, noe man garantert gjør i kjærlighet :)

Jeg skjønner veldig godt hva du mener og respekterer folk med slike meninger. 

Men i all verden hvem av "oss" roper ut rasister? Fordi noen ikke liker maten vår? Jeg er ikke en av dem hvertfall. Det er vare tegn på at man ikke har det bra med seg selv at man skal gå rundt og kalle folk rasister. 

Jeg elsker kultur generelt og har slett ikke imot folk fra andre land. Nabolandene til marokko er for den saks skyld også helt ok, men som sagt er det få av dem vi vet om .. 

om du hinter mer til nordmenn, er de også helt flotte mennesker, jeg liker som sagt alle og kommer generelt godt overens med alle. Men blandt slekta blir det noe vanskeligere å gifte seg med en som har en helt annen religion... det å møtes på halvveien for kulturens skyld kan være lettere sagt enn gjort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...