AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #21 Skrevet 14. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor permanent her, og elsker byen. Har aldri følt meg mer hjemme, noe annet sted. Kom å opplev New york. You'll gonna love it here! ❤️🙂 Anonymkode: 6c4c9...aec Dersom du bor der burde vel engelsken din sitte bedre på plass? Anonymkode: f08c3...64c 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #22 Skrevet 14. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man kjenner byen litt (dvs. vært der før) og har noen bekjente der, så bør det ikke være noe problem. Men jeg ville ikke dratt dit alene for første gang. Selv om det er en relativt trygg by, så kan man fortsatt gå på noen smeller alene. Anonymkode: 3b998...936 Hva slags smeller? Anonymkode: f08c3...64c
Gjest Linaria Skrevet 14. august 2017 #23 Skrevet 14. august 2017 Dra! Jeg har kun vært der med kjæresten, men skulle gjerne dratt alene. Smeller kan man gå på både sammen og alene. @les deg opp på ting du bør passe deg for og sånn, men ikke vær redd. Man lærer masse av å reise alene.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #24 Skrevet 14. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du bor der burde vel engelsken din sitte bedre på plass? Anonymkode: f08c3...64c For en hyggelig og relevant kommentar....... Anonymkode: 36e87...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #25 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva slags smeller? Anonymkode: f08c3...64c Visse områder kan være noe utrygge fortsatt. Som regel går det bra, men det er jo rett og slett en ekstra sikkerhet å være minst to første gangen man reiser. Anonymkode: 3b998...936
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #26 Skrevet 14. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Visse områder kan være noe utrygge fortsatt. Som regel går det bra, men det er jo rett og slett en ekstra sikkerhet å være minst to første gangen man reiser. Anonymkode: 3b998...936 Slik er det overalt i verden. Så lenge man bruker hjernen sin så går det bra. Man kan riktignok være uheldig, men da pleier det ikke å hjelpe å ha bestevenninna di der sammen med deg. Anonymkode: f08c3...64c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #27 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom du bor der burde vel engelsken din sitte bedre på plass? Anonymkode: f08c3...64c Si det til de andre tusener av immigranter som bor i byen. Jeg bodde i Queens en periode og bestilte mat på spisesteder hvor engelsken deres var veldig begrenset. Helt vanlig Anonymkode: c3885...5bd
Hu i byen Skrevet 14. august 2017 #28 Skrevet 14. august 2017 2 timer siden, Caroline91 skrev: Det som stopper meg fra å dra er egentlig at jeg får dårlig samvittighet ovenfor mamma, mormor og morfar, hahaha. Fordi de kommer til å bekymre seg sånn. Vet at jeg ikke trenger det, er jo tross alt 26 år. Men, er sånn bare Derfor er det fint at jeg kan vise mamma at flere har dratt alene til New York (og at alt gikk fint), og at de til og med har vært yngre enn meg :-) Jeg var 21 år da jeg reiste alene til New York. De fleste turister roter seg ikke borti de utrygge strøkene alikevel, og jeg har følt meg mye mer utrygg noen steder i Oslo enn jeg noengang har gjort i New York Så hvis man passer litt på seg selv, så er ikke sjansen for å oppleve noe kjipt større i New York enn den er andre steder :-) New York er ypperlig for aleneferie, da kan man styre dagene sine helt selv, uten å ta hensyn till hva andre vil Det er ikke unormalt å spise alene eller gå alene, så ingen som løfter en finger eller ser rart på en, og man slipper å føle seg unormal for at man er alene. Og hvis man er litt god på small talk så kommer man alltids i kontakt med folk. Send meg gjerne PM hvis du lurer på noe.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #29 Skrevet 14. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor permanent her, og elsker byen. Har aldri følt meg mer hjemme, noe annet sted. Kom å opplev New york. You'll gonna love it here! ❤️🙂 Anonymkode: 6c4c9...aec Blir rett og slett sjalu på dere som bor der. Håper dere er klar over hvor heldige dere er Anonymkode: 68510...3b0 1
Hu i byen Skrevet 14. august 2017 #30 Skrevet 14. august 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir rett og slett sjalu på dere som bor der. Håper dere er klar over hvor heldige dere er Anonymkode: 68510...3b0 Hverdagen finnes også i New York, for veldig mange er den hverdagen ganske kjipt der man konstant sliter med å holde hodet over vannet, da boligprisene ikke er tilpasset de med lavtlønte jobber med masse arbeidstimer. Så det er nok en del Newyorkere som synes de som bor i Norge er heldige
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #31 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slik er det overalt i verden. Så lenge man bruker hjernen sin så går det bra. Man kan riktignok være uheldig, men da pleier det ikke å hjelpe å ha bestevenninna di der sammen med deg. Anonymkode: f08c3...64c Ikke helt riktig. Ja, man kan unngå mye ved å bruke hodet, men det er likevel en ekstra sikkerhet å være minst to. Det er rett og slett bare en føre var regel, det er ikke verre enn det. Som en person som reiser alene til en ny større by, så er man mer utsatt, det kan man ikke argumentere seg vekk fra. Anonymkode: 3b998...936
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #32 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke helt riktig. Ja, man kan unngå mye ved å bruke hodet, men det er likevel en ekstra sikkerhet å være minst to. Det er rett og slett bare en føre var regel, det er ikke verre enn det. Som en person som reiser alene til en ny større by, så er man mer utsatt, det kan man ikke argumentere seg vekk fra. Anonymkode: 3b998...936 Dersom en bevæpnet gjeng bestemmer seg for å rane noen, så hjelper det lite at venninna di/kompisen/mora/bestemora/fattern din er sammen med deg. Ei heller hvis begge blir dopa ned. Så lenge man ikke drar på utsatte steder, særlig etter at det er mørkt, så klarer man seg fint alene. Går man alene/sammen med venninna i beruset tilstand i en mørk bakgate eller gjennom en park så er muligheten større for å bli utsatt for noe enn hvis man går edru (alene eller sammen med noen) i en befolket gate. Sier seg selv, og det gjelder å bruke sin common sense (husker ikke det norske ordet). Anonymkode: f08c3...64c 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #33 Skrevet 15. august 2017 13 timer siden, Hu i byen skrev: Hverdagen finnes også i New York, for veldig mange er den hverdagen ganske kjipt der man konstant sliter med å holde hodet over vannet, da boligprisene ikke er tilpasset de med lavtlønte jobber med masse arbeidstimer. Så det er nok en del Newyorkere som synes de som bor i Norge er heldige Men eier du leilighet i TriBeCa så er du bra stilt.. Får ikke kjøpt en leilighet der under 1 mill dollar. N Y er en fantastisk by, men de skal passe seg litt før byen mister sjelen sin. Deler av Manhattan er allerede tatt over av rike utlendinger og turister. Flere og flere gamle bygninger med mye historie blir revet for å gi plass til nye dyre condos og kjøpesenter. Byen har fortsatt gamle fantastiske bygninger og institusjoner fra den store depresjonen og før det. Fra en tid hvor noe liknende ikke fantes andre steder i verden. Håper dette ikke blir fullstendig ødelagt i fremtiden. Anonymkode: c3885...5bd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #34 Skrevet 15. august 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom en bevæpnet gjeng bestemmer seg for å rane noen, så hjelper det lite at venninna di/kompisen/mora/bestemora/fattern din er sammen med deg. Ei heller hvis begge blir dopa ned. Så lenge man ikke drar på utsatte steder, særlig etter at det er mørkt, så klarer man seg fint alene. Går man alene/sammen med venninna i beruset tilstand i en mørk bakgate eller gjennom en park så er muligheten større for å bli utsatt for noe enn hvis man går edru (alene eller sammen med noen) i en befolket gate. Sier seg selv, og det gjelder å bruke sin common sense (husker ikke det norske ordet). Anonymkode: f08c3...64c Nei, å være to eller flere reduserer sannsynligheten ennå litt, det er udiskutabelt. Dersom en stor gjeng først bestemmer seg, så har det kanskje ikke noe å si hvis det er mange, men dette er ikke den vanligste kriminaliteten å bli utsatt for. Som regel er det en enkelt eller to gjerningspersoner, og da stiller man mye sterkere å være minst to. Anonymkode: 3b998...936
Hu i byen Skrevet 15. august 2017 #35 Skrevet 15. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men eier du leilighet i TriBeCa så er du bra stilt.. Får ikke kjøpt en leilighet der under 1 mill dollar. N Y er en fantastisk by, men de skal passe seg litt før byen mister sjelen sin. Deler av Manhattan er allerede tatt over av rike utlendinger og turister. Flere og flere gamle bygninger med mye historie blir revet for å gi plass til nye dyre condos og kjøpesenter. Byen har fortsatt gamle fantastiske bygninger og institusjoner fra den store depresjonen og før det. Fra en tid hvor noe liknende ikke fantes andre steder i verden. Håper dette ikke blir fullstendig ødelagt i fremtiden. Anonymkode: c3885...5bd Det er ikke jeg som bor i Tribeca Jeg er fryktelig opptatt av å bevare byen, og er i mot privat utleie og oppfordrer aldri til bruk av Airbnb for eksempel, det er forøvrig ikke lov å leie leilighet i New York under 30 dager, siden det fortrenger de lokale, som ikke har råd til å betale 40-50000 kr i måneden. Jeg synes gjerrige nordmenn på ferie her er idioter som nekter å tipse fordi de er i mot ordningen, og tar bort livsgrunnlaget for allerede lavtlønnede personer. Er man på besøk et sted må man respektere de ordningene som er, selv om man synes ordningen er teit. Håper de får til å bevare de sjarmerende områdene som er igjen, er jo litt av sjarmen, at det finnes så mange forskjellige deler av Manhattan, som er så ulike.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #37 Skrevet 11. september 2017 På 14.08.2017 den 5.42, Caroline91 skrev: Det som stopper meg fra å dra er egentlig at jeg får dårlig samvittighet ovenfor mamma, mormor og morfar, hahaha. Fordi de kommer til å bekymre seg sånn. Vet at jeg ikke trenger det, er jo tross alt 26 år. Men, er sånn bare Derfor er det fint at jeg kan vise mamma at flere har dratt alene til New York (og at alt gikk fint), og at de til og med har vært yngre enn meg :-) Haha..du er jo fortsatt babyen deres. Jeg er snart 40 år og bor i Toronto, men mamma er fortsatt bekymret for meg:) Anonymkode: afbd0...8ae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå