AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Jeg er på reise og tar tog, så skal være omtrent 23 timer i tog. Har derfor ikke mulighet til å kontaktr fastlege/legevakt. Jeg gikk på do istad og sammens med avføringen rant det masse blod. Etterpå dryppa det blod ned i doskålen. Ble litt sånn småskremt, men jeg har ikke noe smerte, så derfor tror jeg ikke det haster sånn veldig. Kan legge til at jeg har i snart ett år slitt med analfissur, og at svie/kløe har blitt verre de to siste månedene. Jeg har prøvd å forandre kosthold for å mykne avføringen, og også brukt salve for å hele såret, men ingenting har funket. Har ikke vært hos lege med dette da det ikke har plaga meg i stor grad, men når fersk og rødt blod renner og drypper ned i doskåla slik at det ser ut som jeg har kutta meg i rumpa, så blir man jo litt usikker. Hva skal jeg gjøre? Blødningen har stoppet og jeg har ikke smerte. Anonymkode: 23f09...a11
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Du kjøper Scheriproct salve + stikkpiller og følger anvisningen på pakken. Når blodet er lyst/ ferskt kommer det sannsynligvis fra endetarmen, og det er nok en hemoroide eller to som har forårsaket blødningen. Kløe/ irritasjon er ofte hemoroider. Du bestiller time hos fastlegen og får deg undersøkt for å utelukke andre tilstander. Anonymkode: 93ce9...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 TS har jo brukt salve for å hele såret. Kløe/irritasjon kan ofte og være analfissurer som heles. Ett år med slike?! Her ville jeg ikke kjøpt Scheriproct en gang, men bestilt time til LEGE NÅ! Anonymkode: e53c8...b83
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 Jeg slet lenge med dette selv. Først som du sier, svie etc når jeg var på do, i perioder var det bedre men så fort avføringen ble litt hard / stor så var det tilbake, og jeg synes det ble værre for hver gang det kom tilbake. Etter ca 9-10 min ble det så ille at jeg gruet meg for å gå på do og det blødde en del hver eneste gang, og jeg var temmelig fortvilet. Det som gjorde at jeg fikk "fiksa" det var at jeg begynte å spise Magnesium, 1 tablett (200 mg) morgen og 1 kveld (dagsdose er 400 mg anbefalt, så jeg bare fordelte det), så drakk jeg mye og spiste svisker, 3-4 stk sammen med hvert måltid. Da ble jeg langt løsere i magen. Det gjorde det bedre. MEN så brukte jeg kokosolje, leste flere hadde hatt hell med det. Det tok jeg på morgen og kveld, og etter bommelomm (litt guffent, men tok en "dært" på fingeren og stappa den inni der og gned litt rundt) Kokosolje er mykgjørende og noe desinfiserende. Da ble det bedre på bare noen få dager. Så fortsatte jeg med kokosoljen hver kveld en ukes tid også etter at jeg ikke kjente noe lengre. Nå er det noen uker siden og jeg vil si jeg er helt bra. Noen ganger har jeg vært litt hardere i magen og det har kjentes litt som en svak anelse av at det kom tilbake, men så har det blitt med det! Helt annen verden! Håper du blir bedre og at det holder seg bra for deg også! Jeg har også brukt kokosolje på mye annet av sår, såre lepper, tørr hud etc, det er genialt! Jeg bruker den som er kaldpresset og økologisk, uten at jeg tror det har mye å si. Fåes kjøpt på helsekost og et lite glass på 250g som jeg kjøpte sist holder i evigheter! Anonymkode: d9ee8...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 Jeg fikk rifter bak etter jeg fødte barn. Og opplever stadig blod i doskåla etter hard avføring. Som gjesten over skriver, jobb med magen slik at den ikke blir hard. For meg er det faste rutiner som hjelper, og å drikke mye vann, og kaffe på bestemte tider av døgnet Hver har sin "greie", sikkert Anonymkode: aded1...bea
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 Vil bare legge til at frisk blod ikke er det farlige i forhold til avføring bare så du ikke blir veldig urolig... men det høres absolutt ut som du burde gå en tur til legen da Anonymkode: e75cf...765
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 Jeg sliter med hemoroider, men jeg kjenner de ikke alltid. Noen er nok innvendig. Innimellom så drypper det blod etter jeg har vært på do. Det gir seg når jeg reiser meg opp. Hos meg kommer det av mye diaré, ikke hard avføring. Anonymkode: f1006...88b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå