Gå til innhold

Hvorfor kjøper folk toasterjern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse små jævlene som ikke har plass til normalt brød (skjønner paniniovner til en viss grad) og som er umulige å vaske.

Slik som disse:

https://www.netonnet.se/files/mobil/SHM1.2.jpg

Hva er poenget med dem? De tar plass, er skitne, er ikke spesielt egnet til det de gjør. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er plass til to toaster/ fire brødskiver i toasthjernet. Er brødet stort så lager jeg en toast om gangen. Så kan heller toasthjernet stå på mens jeg spiser toast nr 2.  Toasthjernet blir også kun skittent om man ikke rengjør det, men det gjelder jo matlagingsredskaper generelt. 

• Liker 16
Skrevet

Ostesmørbrød nam nam

Anonymkode: c37a4...4fb

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ostesmørbrød nam nam

Jeg er glad i ostesmørbrød, men det er da mye enklere måter å lage det på.

• Liker 3
Skrevet

Europris :)

Anonymkode: 0ab80...745

Skrevet

Jeg leste feil :fnise: Fordi det er super godt med toast! :alice:

Anonymkode: 0ab80...745

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg er glad i ostesmørbrød, men det er da mye enklere måter å lage det på.

Synes toasterjern er helt ok, selv om jeg foretrekker å steke dem i stekepannen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg samler på det fordi det er gøy. Det gir meg glede å hver morgen gå inn på kjøkkenet og se de stå der på rekke og rad. Hvert enkelt toaterjern håper på at det er akkurat det som blir det heldige utvalgte i dag. At det blir akkurat det som får lov til å steke frokosten min.

Anonymkode: d3898...ab0

• Liker 19
Skrevet

Bortkastet ræl. Her brukes vaffeljernet eller stekepanna.

Anonymkode: e0f47...668

• Liker 1
Skrevet

Synes toasterjern er helt ok, selv om jeg foretrekker å steke dem i stekepannen.

Jeg sliter med å forstå hvordan et toasterjern er bedre enn stekepannen. På stekepannen får man mer kontroll med hvordan det er laget, og brødet blir ikke most. Det blir mer luftig og bedre.

Det er lettere å vaske stekepannen. Og den har man jo uansett. Hvorfor ha mer rot?

• Liker 1
Skrevet

Bortkastet ræl. Her brukes vaffeljernet eller stekepanna.

Anonymkode: e0f47...668

Vaffeljernet? Oo

Skrevet

Bruker slikt til å lage toast, selvfølgelig. Ikke noe problem å få plass til 4 brødskiver. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg sliter med å forstå hvordan et toasterjern er bedre enn stekepannen. På stekepannen får man mer kontroll med hvordan det er laget, og brødet blir ikke most. Det blir mer luftig og bedre.

Det er lettere å vaske stekepannen. Og den har man jo uansett. Hvorfor ha mer rot?

Enig, men toasterjern er greit når jeg for eksempel skal lage til flere enn to stykker.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Fikk et slikt i gave en gang, ble aldri brukt. Skal jeg ha doble så tar jeg de i stekepanna eller vaffeljernet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men toasterjern er greit når jeg for eksempel skal lage til flere enn to stykker.

Får jo plass til tre i stekepanenn samtidig?

Skrevet

Fordi et toastjern som på bildet "limer" sammen kantene om man har ost i, og man får fine trekanter. Det holder bedre på fyllet enn om man steker i stekepanne, særlig om man liker fyll som ikke bare er hvitost og skinke.

Lager slikt av og til, men har ikke kjøpt toastjern selv. Til tross for at det er veldig greit å ha, vil det alt i alt bli lite brukt gjennom året.

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har et sånt: http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/koksmaskiner/tillagningsapparater/elgrillar/bordsgrill-802313/ og bruker det mye. Til toast, panini, quesedilla, enchilada, eller rett og slett til å varme opp ting. Elsker det ❤️

Anonymkode: ded8c...969

Disse skjønner jeg, de er mye større og er relativt praktisk. Men de er fortsatt ikke noe bedre enn en stekepanne.

Skrevet
8 minutter siden, amativeReflection skrev:

Disse skjønner jeg, de er mye større og er relativt praktisk. Men de er fortsatt ikke noe bedre enn en stekepanne.

Vel, det synes jeg, og derfor har jeg en også. På mindre enn 2 minutter har jeg feks en ferdig quesedilla uten å gjøre noe som helst 😊

Anonymkode: ded8c...969

Skrevet
24 minutter siden, amativeReflection skrev:

Får jo plass til tre i stekepanenn samtidig?

Lager ofte til en haug unger i tillegg til egen familie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...