Gå til innhold

Overfladisk kattebittt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lite alvorlig kan et kattebitt være før man for sikkerhets skyld bør innom en lege? 

Fikk et bitt i armen, det ble hull i det øverste hudlaget men ikke slik at det blødde. Mer et slags rift. Gjorde vondt med en gang. Nå ser der liksom ut som at "hullene" har lukket seg og det er to røde merker på huden der tennene var. Ser litt ut som sånn prikktest. Området rundt er ikke hovent eller rødt, bare de to merkene. Men har vært litt varm i området rundt. Føler litt ubehag i armen generelt innimellom men vet ikke om det er innbilning.

føler det er motstridende info om kattebitt på nettet, har hørt og lest at selv de minste kattebitt kan være alvorlig men samtidig føles ikke dette ut som noe jeg ville gått til legen med hvis det ikke var for at det var nettopp kattebitt

Anonymkode: 37c02...6c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke tenke meg at det er farlig når du ikke har noen symptomer. Kattebitt er jo veldig vanlig, har hatt det selv mange ganger. Har da aldri gått til legen med det, da skulle det ha vært ille. 

Det høres jo ut som om det gror fint, og da er alt bra.

Anonymkode: 8a8de...27a

Skrevet

Har du stivkrampe?

Har bare gått til lege med kattebitt en gang og da var det fordi jeg ble bitt av en villkatt. Ellers går jeg aldri til legen med mine månedlige bitesår :P 

Anonymkode: 2f8b7...2d2

Skrevet

Har du stivkrampe vil jeg tror det går greit! Jeg ble bitt skikkelig, gikk gjennom hud, men begynte å blø. Var hos dyrlegen, tulla det bort siden jeg har stivkrampe, men nei da, ble bandasjert med spritklut og bandasje og strengt beskjed om å dra rett på legevakta pga jeg kunne få gule stafylokokker. Fikk beskjed om å ta kontakt hvis det ble ømt, rødt e.l. I verste fall kan du vel ta en tlf til legevakta?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lite alvorlig kan et kattebitt være før man for sikkerhets skyld bør innom en lege? 

Fikk et bitt i armen, det ble hull i det øverste hudlaget men ikke slik at det blødde. Mer et slags rift. Gjorde vondt med en gang. Nå ser der liksom ut som at "hullene" har lukket seg og det er to røde merker på huden der tennene var. Ser litt ut som sånn prikktest. Området rundt er ikke hovent eller rødt, bare de to merkene. Men har vært litt varm i området rundt. Føler litt ubehag i armen generelt innimellom men vet ikke om det er innbilning.

føler det er motstridende info om kattebitt på nettet, har hørt og lest at selv de minste kattebitt kan være alvorlig men samtidig føles ikke dette ut som noe jeg ville gått til legen med hvis det ikke var for at det var nettopp kattebitt

Er det hull i huden, så skal det settes stivkrampevaksine, dersom vaksine ikke er gott siste 10 årene. 

Anonymkode: ed1db...6b6

Skrevet

I beste fall går stivkrampe vaksinen min ut dette året. I disse dager 😜 

Men føles litt pinglete å ringe når det ikke er et sår en gang men merker. 

Har bare hørt at så lenge kattetenner har laga rift i hud så kan det være potensielt farlig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...