SPOCA Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 (endret) Jeg har til nå gått ned over 70 kg (vel, strengt tatt nesten 80 kg), og særlig de siste månedene har jeg begynt å få en del overskuddhud, særlig på mage og overarmer. Jeg er enn så lenge ikke så hardt "rammet" (antagelig fordi det har gått relativt gradvis, selv om mesteparten av vektnedgangen har vært de siste 15-16 mnd), men vil tro at det vil bli mer synlig etterhvert som jeg går ytterligere ned (jeg vil gjerne ned 15-20 kg til). Da jeg ikke ennå er ferdig med vektnedgangen, vil det ikke være aktuelt med en eventuelt operasjon for å fjerne overskuddshud før om minst ett til to år. Jeg vil dog være godt forberedt og starte prosessen hos meg selv allerede nå. Dere som har fått dette utført: Hvordan fikk dere dette utført: via det offentlige, eller det private? Hvilken effekt har det hatt for dere i etterkant? Ble dere fornøyde? Endret 12. august 2017 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Jeg tok det privat og fjernet 19 cm med hud ved full bukplastikk i tillegg til sammensying av øvre og nedre magemuskler (disse kan skille seg etter overvekt). Min operasjon kostet 70.000 kr. For å få hudfjerning dekket av det offentlige, må det oppfylles visse kriterier som at det må være 5-7 cm heng på magen eller føre til gnagsår eller sopp pga. konstant fuktighet. Hva overarmer angår, vet jeg ikke. Du har vært utrolig flink som har gått ned nærmere 80 kg, enten det er med eller uten vektoperasjon! Anonymkode: cac94...3cb 1
SPOCA Skrevet 12. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2017 Tusen takk for svar! Ja, regnet med at det ville koste noe slikt. Jeg regner med at det ikke vil bli dekket via det offentlige, men kan jo alltids høre med fastlegen ihvertfall og veien videre. Jeg har ikke problemer med gnagsår eller sopp, ihvertfall ikke nå, henget mitt er ikke så veldig stort, selv om det begynner å bli irriterende (det er mest irriterende og jeg synes det ikke ser videre pent ut, men det er tross alt ikke så ille). Får se hvordan det blir når jeg har kommet meg ned dit jeg skal. Og takk. Har gått ned uten vektoperasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå