AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Jeg er så lei! Kan heller si der jeg IKKE har vondt, og det er i underleppa på venstre side. Neida... Har helt syke smerter i korsryggen, særlig når jeg legger meg ned, da kramper det litt. Kjenner det lite når jeg sitter, og merker det mer når jeg står lenge eller skal nøye meg. Jeg løfter mye pga 9 kg baby og gjør alt av husarbeid. Kjenner meg som en gammel dame. Sist jeg trente var rett før jeg fant ut at jeg var gravid, så litt over et år sida. Trener fortsatt ikke, men går trilleturer hver dag, bruker gode sko, og beveger meg masse hjemme også. Kroppen gjør bare vondere og vondere jeg er seriøst støl i håret. Jeg er stiv og øm i nakken og skuldrene, brystryggen, korsryggen, låra, leggene og armene. Dagens høydepunkt er dusjen jeg setter på så varmt vann at jeg brenner meg, fordi varmen er så deilig mot alt det vonde. Jeg føler meg veldig kald på korsryggen liksom, vurderer ulltruser og varmeflaske festa på.. Tenker trening hjelper, men for å være ærlig, har jeg ikke mulighet å komme meg dit, eller få mannen til å samarbeide med meg. Har noen noe tips utenom trening? (For det skal jeg få til uansett) Sorry for langt og merkelig innlegg, er litt overtrøtt. Anonymkode: 53da0...5b0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Og hva er denne intense smerten som blomstrer opp i brystkassen hver gang jeg legger meg på venstre side? Får seriøst pustevansker. Anonymkode: 53da0...5b0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Lege! Og hva feiler det mannen din? Han kan ikke la deg ta alt ansvaret! Anonymkode: 23e8e...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 Jeg tenker at du nok lider av stress, manglende rehabilitering etter fødsel og inaktivitet, Ts. Å gå eller holde på hjemme er ikke å få brukt kroppen fullt ut. Altså: du skal selvsagt gå til lege. Og du be om at ting som virker kroniske eller uhåndterlige i form av plager blir utredet og sånt noe. Og du skal be om at det taes prøver av vitamin- og mineralnivåene dine. Fordi en fødsel pluss amming går hardt utover reservene. Men verk og vondter her og der er et klassisk problem som blir bedre av rett livsstil. Mange treningssenter har barnepass. Så da trenger ikke engang mannen samarbeide. Og gjør han ikke det og du ikke finner et sted med pass: du trenger ikke be om lov når du har sagt at dette er viktig for helsa og at du skal ha 2 kvelder med trening for å oppnå grei livskvalitet. Si "nå stikker jeg på trening - ser deg om et par timer" og så går du. Nevn at han må huske å ta klesvasken og rydde kjøkkenet før du lukker døra. Stress ned - la mannen ta sin del og ikke ta unna for han om han sluntrer. Senk skuldrene, aksepter halvgodt eller noenlunde heller enn å bli anspent og anstrengt. Psykisk hvile og trening er mitt tips. (Mtp smerter på venstre side av brystkassen: der ligger magen. Har du annet som kan tyde på mage- eller tarmproblemer enn denne smerten?) Anonymkode: 991b6...db0 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Det går an å trene hjemme. Jeg kjøpte meg en billig yogamatte på ebay, og noen vekter og strikker på finn.no og legger meg foran tven 10-20 minuttersøkter foran tven 3 kvelder i uka Anonymkode: ea698...780
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 Jeg vondt alle plassene du beskriver og mere til, og jeg har ME. Håper ikke du har det, men verdt å få det sjekket. Anonymkode: 83021...ab0 1
Lavendela Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei! Kan heller si der jeg IKKE har vondt, og det er i underleppa på venstre side. Neida... Har helt syke smerter i korsryggen, særlig når jeg legger meg ned, da kramper det litt. Kjenner det lite når jeg sitter, og merker det mer når jeg står lenge eller skal nøye meg. Jeg løfter mye pga 9 kg baby og gjør alt av husarbeid. Kjenner meg som en gammel dame. Sist jeg trente var rett før jeg fant ut at jeg var gravid, så litt over et år sida. Trener fortsatt ikke, men går trilleturer hver dag, bruker gode sko, og beveger meg masse hjemme også. Kroppen gjør bare vondere og vondere jeg er seriøst støl i håret. Jeg er stiv og øm i nakken og skuldrene, brystryggen, korsryggen, låra, leggene og armene. Dagens høydepunkt er dusjen jeg setter på så varmt vann at jeg brenner meg, fordi varmen er så deilig mot alt det vonde. Jeg føler meg veldig kald på korsryggen liksom, vurderer ulltruser og varmeflaske festa på.. Tenker trening hjelper, men for å være ærlig, har jeg ikke mulighet å komme meg dit, eller få mannen til å samarbeide med meg. Har noen noe tips utenom trening? (For det skal jeg få til uansett) Sorry for langt og merkelig innlegg, er litt overtrøtt. Anonymkode: 53da0...5b0 Dette har jeg også hatt etter begge mine svangerskap. Kommer snikende ca 3-4 mnd etter fødsel, og og varer ca like lenge ( sikkert individuelt ) 😑 det kalles ammegikt, og er hormonelt. Det går over når kroppen får stabilisert seg, men er ett helvete når det står på 😩
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei! Kan heller si der jeg IKKE har vondt, og det er i underleppa på venstre side. Neida... Har helt syke smerter i korsryggen, særlig når jeg legger meg ned, da kramper det litt. Kjenner det lite når jeg sitter, og merker det mer når jeg står lenge eller skal nøye meg. Jeg løfter mye pga 9 kg baby og gjør alt av husarbeid. Kjenner meg som en gammel dame. Sist jeg trente var rett før jeg fant ut at jeg var gravid, så litt over et år sida. Trener fortsatt ikke, men går trilleturer hver dag, bruker gode sko, og beveger meg masse hjemme også. Kroppen gjør bare vondere og vondere jeg er seriøst støl i håret. Jeg er stiv og øm i nakken og skuldrene, brystryggen, korsryggen, låra, leggene og armene. Dagens høydepunkt er dusjen jeg setter på så varmt vann at jeg brenner meg, fordi varmen er så deilig mot alt det vonde. Jeg føler meg veldig kald på korsryggen liksom, vurderer ulltruser og varmeflaske festa på.. Tenker trening hjelper, men for å være ærlig, har jeg ikke mulighet å komme meg dit, eller få mannen til å samarbeide med meg. Har noen noe tips utenom trening? (For det skal jeg få til uansett) Sorry for langt og merkelig innlegg, er litt overtrøtt. Anonymkode: 53da0...5b0 Spør på Doktoronline.no. Men du kan også prøve Lommelegen.no. Alt i alt tror jeg jeg ville ha kontaktet fastlege, om det er verre så ville jeg tatt Legevakten. Anonymkode: 2c367...fad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå