Gå til innhold

Prikking og krampe under sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et rart og litt flaut spørsmål. 

Når jeg har sex, så begynner det å prikke kjempemasse i armene og beina, og jeg får  krampe i hendene og klarer ikke å rette ut hendene. De stivner helt. Det er kjempevondt. Til vanlig når jeg gjør vanlig husarbeid eller bøyer meg ned, så blir jeg fort svimmel. Er ganske stiv og støl i nakken og har nok en del knuter der. Jeg må få gått å tatt noe massasje snart igjen. Men spørsmålet mitt er egentlig bare hva denne prikkingen og krampen kommer av når jeg har sex? Det er veldig veldig ubehagelig. 

- hilsen jente 21 år

Anonymkode: 939c3...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodtrykk eller nerver i klem. Du burde undersøkt det for lenge siden

Anonymkode: 3a698...0c1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Undersøkt det for lenge siden? Hvorfor? 

-TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ha en mengde andre årsaker. Dette må undersøkes av en lege, og det er vanskelig å si noe som helst uten å stille flere spørsmål og få noen labsvar.

Dette har ingen ting på kg å gjøre, der hobbydoktorer får boltre seg med ville gjetninger om livsfarlige sykdommer.

Dersom det er plagsomt, skal du til lege, ts. Ikke til kg.

Anonymkode: 19454...ce7

Skrevet

Først før du går til lege, går du til kiropraktor. 

Hvis ikke det hjelper går du til din lege og tar dette opp med legen, som mest sannsynlig vil henvise deg til en undersøkelse som heter nevrografi. Dette er en undersøkelse hvor man sender en svak strøm gjennom den aktuelle nerven, for å finne ut hvor det er problemer med nerveimpuls-gjennomstrømningen. På den måten finner man ut eksakt hvor problemet er lokalisert, og hva slags problem det er, og på den måten kan man ta stilling til hva slags behandling som evt er tilgjengelig eller nødvendig. En alternativ forklaring er at symptomene kommer fra en nerve som der hvor den går ut fra ryggmargen, f.eks. ved at der er trange forhold for nerven eller en skive som trykker på den e.l., og dette vil man også utrede, evt med CT eller MR av nedre del av ryggen. Det er ikke vanlig at dette oppstår under sex :) 

(Ellers er noen av symptomene de man finner hos sykdommen MS. 

De mest vanlige plagene er:

- prikking
- nummenhet
- tap av balanseevne
- svakhet i en arm eller et bein
- tåkete eller dobbelt syn

Hvis sykdommen utvikler seg, kan plagene bli sterkere og andre symptomer tilkomme.

Spasmer: Kramper og stivhet rammer oftest musklene i ben og armer, og kan hindre pasienten i å bevege musklene fritt.

Svimmelhet. 

Prikking og nummenhet: Andre ganger kan en føle at det svir, klør eller stikker. Symptomene er plagsomme, men kan behandles.)

Anonymkode: b4fb7...724

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først før du går til lege, går du til kiropraktor. 

Hvis ikke det hjelper går du til din lege og tar dette opp med legen, som mest sannsynlig vil henvise deg til en undersøkelse som heter nevrografi. Dette er en undersøkelse hvor man sender en svak strøm gjennom den aktuelle nerven, for å finne ut hvor det er problemer med nerveimpuls-gjennomstrømningen. På den måten finner man ut eksakt hvor problemet er lokalisert, og hva slags problem det er, og på den måten kan man ta stilling til hva slags behandling som evt er tilgjengelig eller nødvendig. En alternativ forklaring er at symptomene kommer fra en nerve som der hvor den går ut fra ryggmargen, f.eks. ved at der er trange forhold for nerven eller en skive som trykker på den e.l., og dette vil man også utrede, evt med CT eller MR av nedre del av ryggen. Det er ikke vanlig at dette oppstår under sex :) 

(Ellers er noen av symptomene de man finner hos sykdommen MS. 

De mest vanlige plagene er:

- prikking
- nummenhet
- tap av balanseevne
- svakhet i en arm eller et bein
- tåkete eller dobbelt syn

Hvis sykdommen utvikler seg, kan plagene bli sterkere og andre symptomer tilkomme.

Spasmer: Kramper og stivhet rammer oftest musklene i ben og armer, og kan hindre pasienten i å bevege musklene fritt.

Svimmelhet. 

Prikking og nummenhet: Andre ganger kan en føle at det svir, klør eller stikker. Symptomene er plagsomme, men kan behandles.)

Dette er et helt ubrukelig råd,mfordi det tar utgangspunkt i en årsak som ikke er bekreftet, og som er like sannsynlig som mange andre årsaker.

Helseforumet kan ødelegge manges helse om man tar råd her alvorlig, og det burde ikke ha eksistert i den form som finnes her. Slike fora bør ha tett moderering av folk med høy helsefaglig kompetanse.

Kiropraktor erstatter ikke en legevurdering i denne sammenhengen. Dersom legen ikke finner noe ved undersøkelse, kan man prøve kiropraktor og lignende - men det er meningsløst og potensielt farlig å begynne å behandle en antatt årsak som ikke er disgnostisk bekreftet.

Her skal lege oppsøkes først. Alt annet er tøys, bortkastede penger, og kanskje også helseskadelig.

Nå må kg vurdere hvordan de skal forvalte folks helse her inne. Dette går ikke. Helseforumet må ha faglig moderering om det skal finnes.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Undersøkt det for lenge siden? Hvorfor? 

-TS

Fordi når man har slike plager så undersøker man hva som kan være grunnen. Istedet for å spørre et forum, hvor ingen er leger. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et helt ubrukelig råd,mfordi det tar utgangspunkt i en årsak som ikke er bekreftet, og som er like sannsynlig som mange andre årsaker.

Helseforumet kan ødelegge manges helse om man tar råd her alvorlig, og det burde ikke ha eksistert i den form som finnes her. Slike fora bør ha tett moderering av folk med høy helsefaglig kompetanse.

Kiropraktor erstatter ikke en legevurdering i denne sammenhengen. Dersom legen ikke finner noe ved undersøkelse, kan man prøve kiropraktor og lignende - men det er meningsløst og potensielt farlig å begynne å behandle en antatt årsak som ikke er disgnostisk bekreftet.

Her skal lege oppsøkes først. Alt annet er tøys, bortkastede penger, og kanskje også helseskadelig.

Nå må kg vurdere hvordan de skal forvalte folks helse her inne. Dette går ikke. Helseforumet må ha faglig moderering om det skal finnes.

Nei men jeg tror kanskje det kan hjelpe å ta litt massasje. Som sagt så har jeg tatt massasje før, og da har jeg ihvertfall sluttet å ha vondt i hodet og nakken. Nå når jeg prøver å ta/ trykke på nakken og sånt, så kjenner jeg at jeg har vondt og har spente muskler. Så uansett om det er dette eller ikke, så trenger jeg å få løsnet opp noen (mange) knuter 

-TS

Skrevet

Hyperventilerer du? Jeg fikk kramper i armene og prikkinger i ansiktet, og skjønte etterhvert hvorfor. 

Anonymkode: c95ee...6e3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei men jeg tror kanskje det kan hjelpe å ta litt massasje. Som sagt så har jeg tatt massasje før, og da har jeg ihvertfall sluttet å ha vondt i hodet og nakken. Nå når jeg prøver å ta/ trykke på nakken og sånt, så kjenner jeg at jeg har vondt og har spente muskler. Så uansett om det er dette eller ikke, så trenger jeg å få løsnet opp noen (mange) knuter 

-TS

Du velger selv, men det er i bunn og grunn idiotisk å ikke undersøke hva som er årsaken til det du opplever. Det finnes årsaker som er langt mer sannsynlige enn at du trenger kiropraktikk.

Det dårlige, og potensielt farlige rådet du fikk, har tydeligvis hatt sin virkning.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du velger selv, men det er i bunn og grunn idiotisk å ikke undersøke hva som er årsaken til det du opplever. Det finnes årsaker som er langt mer sannsynlige enn at du trenger kiropraktikk.

Det dårlige, og potensielt farlige rådet du fikk, har tydeligvis hatt sin virkning.

Nå nevnte vel TS at hun tok massasje og kiropraktorer gir ikke massasje - det gjør fysioterapeuter. Jeg ga det rådet fordi JEG har opplevd lignende og JEG gikk først til lege som ikke kunne hjelpe meg med noen ting. (Smertestillende fungerer ikke når man er sengeliggende i flere måneder grunnet prikking og har allerede brukt det.) Så gikk jeg til kiropraktor og ble hjulpet slik at jeg ikke fikk problemer.

Jeg beklager for at jeg tenkte det kanskje kunne være til hjelp, så stiller meg bak de som mener at LEGE er det man drar til FØRST. 😌

Skrevet

Lege og en henvisning til f.eks nevrolog for utredning er nok det beste for deg. CT og MR kan også være alternativer. Blodprøver vil nok legen også ta.

Kiropraktor er ikke dokumentert å ha effekt og er å anse som alternativ medisin.

Anonymkode: 9f858...7a3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lege og en henvisning til f.eks nevrolog for utredning er nok det beste for deg. CT og MR kan også være alternativer. Blodprøver vil nok legen også ta.

Kiropraktor er ikke dokumentert å ha effekt og er å anse som alternativ medisin.

Anonymkode: 9f858...7a3

Lege og henvisning til relevante undersøkelser og eventuelt relevant spesialist er det beste. Slutt å synse frem diagnostiske områder. Dette er ikke nødvendigvis nevrologisk (sannsynligvis ikke), og det er slett ikke sikkert at det er nødvendig med bildediagnostikk.

La legen til ts gjøre jobben sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...