Gå til innhold

Ledsagerbevis

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har ledsagerbevis? Er det strenge kriterier for å få det? Hvordan går man frem for å søke? Jeg har asperger og veldig sosial angst og klarer ikke dra noe sted alene, må alltid ha med samboer. Tror dere jeg får det innvilget? 

Anonymkode: c7547...39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dersom du har en angstdiagnose tror jeg det ikke skal være problematisk å få innvilget.

Skrevet

Du søker hos kommunen din. Ulike navn og ulike steder alt etter hvordan kommunen din organiserer seg. Søk på kommunen din sitt navn og ledsagerbevis, i google. 

Anonymkode: 00564...064

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen her som har ledsagerbevis? Er det strenge kriterier for å få det? Hvordan går man frem for å søke? Jeg har asperger og veldig sosial angst og klarer ikke dra noe sted alene, må alltid ha med samboer. Tror dere jeg får det innvilget? 

Hvor er det du trenger å ha med samboeren din som du ikke klarer å dra alene?

Anonymkode: 0fd32...738

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du trenger å ha med samboeren din som du ikke klarer å dra alene?

Anonymkode: 0fd32...738

Overalt? Om vi i verste fall må kjøre kollektivt. Eller kino eller andre steder. Jeg er ikke ute av huset alene, ikke på butikken engang. 

• Liker 1
Skrevet

Du må ha legeerklæring av fastlegen og så søker du kommunen du bor i. Du må også sende med et passbilde i søknaden. (Fastlegen kan nok sikkert printe ut søknadsskjemaet for deg)

Med de problemene du har så skulle det ikke være noe problem å få ledsager bevis.

Vær obs på at på tog så kommer ikke ledsager gratis, men får honnør billett. Hvorfor har jeg ikke fått noe godt svar på. 

Lykke til :)

Skrevet
1 time siden, emilie123 skrev:

Du må ha legeerklæring av fastlegen og så søker du kommunen du bor i. Du må også sende med et passbilde i søknaden. (Fastlegen kan nok sikkert printe ut søknadsskjemaet for deg)

Med de problemene du har så skulle det ikke være noe problem å få ledsager bevis.

Vær obs på at på tog så kommer ikke ledsager gratis, men får honnør billett. Hvorfor har jeg ikke fått noe godt svar på. 

Takk for svar :) har sett på kommunen sin side, og kan tydeligst søke over nett der. Men står at man skal sende med legeerklæring, men at det ikke er nødvendig hvis man har et helsetilbud i kommunen. Skal begynne hos en sykepleier snart, men vet ikke hvor mye info kommunen har om meg? 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) har sett på kommunen sin side, og kan tydeligst søke over nett der. Men står at man skal sende med legeerklæring, men at det ikke er nødvendig hvis man har et helsetilbud i kommunen. Skal begynne hos en sykepleier snart, men vet ikke hvor mye info kommunen har om meg? 

Da er det nok kanskje annerledes hvis en allerede har et helsetilbud i kommunen. Kommunen trenger jo bare å få bekreftet at opplysningene stemmer.

Skrevet
5 timer siden, emilie123 skrev:

Jeg fikk honnør og det fikk dattra mi som har ledsager bevis. Så det ble som å betale for en bare 

Anonymkode: 09b4b...449

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ha psykiatrisk sykepleier kontakt? Da bør du ta ledsagerbevis opp med henne. Ellers ber du fastlegen om en legeerklæring på dine utfordringer og hvorfor du vil ha god nytte av ledsagerbevis. 

Skrevet

Ledsager bevis er for de som er fysisk syke og trenger hjelp til f eks rullestol eller parkering osv.
Men du kan få støttekontakt :)

Anonymkode: 05ab2...fab

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ledsager bevis er for de som er fysisk syke og trenger hjelp til f eks rullestol eller parkering osv.
Men du kan få støttekontakt :)

Anonymkode: 05ab2...fab

Tull, ledsagerbevis er like mye for psykiske som for fysiske diagnoser eller hjelpebehov. 

Støttekontakter vokser ikke på trær, kommunene strammer så pass inn på støtekontakter at det er omtrent ingen som får det lengre. 

Folk med parkeringsbehov får "Parkeringslette" fra kommunen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...