AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Jeg ser av nyere forskning at det anbefales å gå raskt ned i vekt, gjerne 2 kilo i uken. Dette har jeg sagt i årevis, men alltid blitt sablet ned av forståsegpåerne. Nå da jeg endelig får støtte fra faglig hold, er jeg meget fornøyd. Håper dere som har stått på deres feiloppfatninger også gidder å høre etter nå. Anonymkode: de4a8...851
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Har du noen referanser til denne nyere forskningen? Anonymkode: ac3c8...c31 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du noen referanser til denne nyere forskningen? Anonymkode: ac3c8...c31 https://www.dagbladet.no/nyheter/myten-om-hurtigslanking-knuses-i-ny-forskning---a-ga-ned-i-vekt-veldig-fort-er-ikke-farlig/68579291 Anonymkode: de4a8...851 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/myten-om-hurtigslanking-knuses-i-ny-forskning---a-ga-ned-i-vekt-veldig-fort-er-ikke-farlig/68579291 Anonymkode: de4a8...851 Dette er ikke forsking. Dette er en avis som har skrevet en artikkel om noe og har hentet informasjonen fra en annen avis. Ikke pålitelig i det hele tatt med andre ord Anonymkode: e0e2e...66c 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke forsking. Dette er en avis som har skrevet en artikkel om noe og har hentet informasjonen fra en annen avis. Ikke pålitelig i det hele tatt med andre ord Anonymkode: e0e2e...66c Ok. Da får du lese artikkelen en gang til. "Man har tidligere tenkt at det ikke ville være lurt å gå raskt ned i vekt, fordi det vil være ensbetydende med vektøkning på lang sikt og større nedgang i forbrenningen. Men alle myter har nå blitt knust med vår forskning og en stor studie gjennomført i Australia, sier førsteamanuensis Catia Martins, ved Senter for fedmeforskning ved NTNU, til Dagbladet". Tror bestemt dette kan kalles forskning. Men du er vel en av de jeg siktet til i HI Anonymkode: de4a8...851 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Da får du lese artikkelen en gang til. "Man har tidligere tenkt at det ikke ville være lurt å gå raskt ned i vekt, fordi det vil være ensbetydende med vektøkning på lang sikt og større nedgang i forbrenningen. Men alle myter har nå blitt knust med vår forskning og en stor studie gjennomført i Australia, sier førsteamanuensis Catia Martins, ved Senter for fedmeforskning ved NTNU, til Dagbladet". Tror bestemt dette kan kalles forskning. Men du er vel en av de jeg siktet til i HI Anonymkode: de4a8...851 Vennligst ligg unna hersketeknikkene (siste linje) om du forventer at dette skal tas seriøst Du må nesten komme med den forskingen det refereres til Aviser og magasiner har en tendens til å vri rundt på forsking og tolke det slik at det skaper en mest mulig fengende overskrift og artikkel. Om det skal være en pålitelig forsking må det komme fra en pålitelig, annerkjent publikasjon Noe dagbladet ikke er når det kommer til forsking. Og en persons utsang eller heller ikke nok til at noe er pålitelig. Anonymkode: e0e2e...66c 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vennligst ligg unna hersketeknikkene (siste linje) om du forventer at dette skal tas seriøst Du må nesten komme med den forskingen det refereres til Aviser og magasiner har en tendens til å vri rundt på forsking og tolke det slik at det skaper en mest mulig fengende overskrift og artikkel. Om det skal være en pålitelig forsking må det komme fra en pålitelig, annerkjent publikasjon Noe dagbladet ikke er når det kommer til forsking. Og en persons utsang eller heller ikke nok til at noe er pålitelig. Anonymkode: e0e2e...66c Det har ikke så mye å bety for meg om du tar forskningen seriøst basert på hvordan jeg ordlegger meg. Forskningen taler for seg selv, jeg har fått bekreftet det jeg alltid har sagt, mens andre har diltet rundt og ment noe pga feilinfo og myter. Det er lov å tenke selv, slik jeg har gjort ang dette. Nå er resultatene her, du kan sjekke opp studien og forskningen selv på nettet om du gidder. Eller du kan velge å fortsette å være feilinformert og tro på myter videre, selv om du vet det er feil:-) En god dag videre ønskes:-) Anonymkode: de4a8...851 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 Det der var jo veldig sort/hvitt. Ja det er sikkert kjekt for sterkt overvektige å begynne med en real kick-start, men alt i alt så går vektreduksjon ut på omlegging av kosthold for alltid. Anonymkode: 197cb...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der var jo veldig sort/hvitt. Ja det er sikkert kjekt for sterkt overvektige å begynne med en real kick-start, men alt i alt så går vektreduksjon ut på omlegging av kosthold for alltid. Anonymkode: 197cb...4bf Japp. Men nå vet vi at det er ok å gå ned heftig i uken. Andre har påstått at det er direkte farlig å gå ned mer enn en kilo i uken. Bare vas, selvfølgelig. Anonymkode: de4a8...851 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke så mye å bety for meg om du tar forskningen seriøst basert på hvordan jeg ordlegger meg. Forskningen taler for seg selv, jeg har fått bekreftet det jeg alltid har sagt, mens andre har diltet rundt og ment noe pga feilinfo og myter. Det er lov å tenke selv, slik jeg har gjort ang dette. Nå er resultatene her, du kan sjekke opp studien og forskningen selv på nettet om du gidder. Eller du kan velge å fortsette å være feilinformert og tro på myter videre, selv om du vet det er feil:-) En god dag videre ønskes:-) Anonymkode: de4a8...851 Neida, jeg kommer nok ikke til å jobbe for å bekrefte dine påstander Jeg har heller aldri skrevet om jeg tror på dette heller da Jeg har kun bedt om at du kan bekrefte påstanden din. Det er alltid lett å finne noe som backer opp det man selv tror om man godtar alt av skriverier man ser bekrefter eget syn Dette kan like gjerne være feilinformasjon også. Du får ha en god dag du også Anonymkode: e0e2e...66c 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #11 Skrevet 11. august 2017 Jeg hadde ikke greid å gå ned så mye hver uke. Høres absolutt ikke holdbart ut spør du meg. Men et tips er å skaffe seg en aktiv jobb om du ikke har det. Anonymkode: 1cb18...983
Gjest Regn Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 Du har lagt på deg gradvis og må på samme vis gå gradvs ned igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #13 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Neida, jeg kommer nok ikke til å jobbe for å bekrefte dine påstander Jeg har heller aldri skrevet om jeg tror på dette heller da Jeg har kun bedt om at du kan bekrefte påstanden din. Det er alltid lett å finne noe som backer opp det man selv tror om man godtar alt av skriverier man ser bekrefter eget syn Dette kan like gjerne være feilinformasjon også. Du får ha en god dag du også Anonymkode: e0e2e...66c Jeg har bekreftet min påstand ved å linke til artikkelen hvor dette omtales. I artikkelen er det flere navn og institusjoner du kan google. At du hinter til at det er feilinformasjon, blir bare latterlig. Jeg har fulgt dette med interesse over tid og er meget fornøyd med resultatene, som bekrefter det jeg har sagt i årevis:-) Anonymkode: de4a8...851 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #14 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, Regn skrev: Du har lagt på deg gradvis og må på samme vis gå gradvs ned igjen. Enig. Men det er altså nå ok å kjøre på med nedgangen. Anonymkode: de4a8...851
Vera Skrevet 11. august 2017 #15 Skrevet 11. august 2017 Dette må vel gjelde sterkt overvektige? Om jeg hadde gått ned 2 kg i uken, hadde en stor prosentandel av dette vært muskler og ikke fett, og jeg hadde vært trett og uopplagt, noe som hadde ført til null aktivitet, som igjen hadde gått utover musklene mine..det kan ikke være særlig sunt? 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #16 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke greid å gå ned så mye hver uke. Høres absolutt ikke holdbart ut spør du meg. Men et tips er å skaffe seg en aktiv jobb om du ikke har det. Anonymkode: 1cb18...983 Jeg har gjort det samme selv. Er enormt motiverende å se vekten rase, i motsetning til å ta en halv kg+ i uken. Anonymkode: de4a8...851 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #17 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bekreftet min påstand ved å linke til artikkelen hvor dette omtales. I artikkelen er det flere navn og institusjoner du kan google. At du hinter til at det er feilinformasjon, blir bare latterlig. Jeg har fulgt dette med interesse over tid og er meget fornøyd med resultatene, som bekrefter det jeg har sagt i årevis:-) Anonymkode: de4a8...851 Igjen: Jeg kommer ikke til å jobbe for å bekrefte dine påstander Jeg mener bare man bør være kildekritisk. Og dette er spesielt viktig i ting som har med helse å gjøre. Jeg hinter ikke til at dette er feilinformasjon. Jeg skrev at man kan finne feilinformasjon om man godtar det som bekrefter synet man allerede har. En personlig erfaring kan heller ikke bekrefte noe som helt på et generelt nivå Anonymkode: e0e2e...66c 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #18 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, Vera skrev: Dette må vel gjelde sterkt overvektige? Om jeg hadde gått ned 2 kg i uken, hadde en stor prosentandel av dette vært muskler og ikke fett, og jeg hadde vært trett og uopplagt, noe som hadde ført til null aktivitet, som igjen hadde gått utover musklene mine..det kan ikke være særlig sunt? Man oppnår høyere forbrenning ved å gå ned hurtig enn sakte. Dette har forskningen bevist. Anonymkode: de4a8...851 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #19 Skrevet 11. august 2017 2 kg i uken?? Jeg hadde sultet ihjel. Anonymkode: 18cb3...6ca
Pringle Skrevet 11. august 2017 #20 Skrevet 11. august 2017 Jeg tenker at hvis man bruker Dagbladet som kostholdsveileder, så kan man takke seg selv når (ikke hvis) man møter veggen. Hva er raskt, hva er sakte? 1 kilo er mye for en som veier 50 kilo, forsvinnende lite for en som veier 300 kilo. 1
Anbefalte innlegg