AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Jeg mener oppriktig den beste løsningen hadde vært å sendt noen store bomber som tar livet av landets maktelite. Ja, sivile hadde kanskje også dødd, men for resten av landets befolkning og verden generelt hadde det vært det beste. Anonymkode: 12e46...246
Gjest Peanut Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Store bomber? Du synes ikke det har vært nok krig og død i verden hittil?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Du får ikke sendt bomber som utrydder makteliten i Nord-Korea uten at de rekker å gjøre Seoul, som ligger svært få mil fra grensen til Nord-Korea, til et stort krater. Det er selvfølgelig ikke et alternativ. Ikke er det slik at alle nordkoreanere heller lydig hadde blitt en del av et gjenforent Korea. Noen skjønner selvfølgelig hvordan staten lyver for dem, men hos svært mange er også lojaliteten til regimet sterk, så om regimet faller ved at Vesten en dag plutselig bomber både eliten og en haug med helt uskyldige sivile kan du ta deg faen på at man ikke bare møtes som frigjørere. Anonymkode: 0705f...26b 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke sendt bomber som utrydder makteliten i Nord-Korea uten at de rekker å gjøre Seoul, som ligger svært få mil fra grensen til Nord-Korea, til et stort krater. Det er selvfølgelig ikke et alternativ. Anonymkode: 0705f...26b Hva er alternativet som er bedre? Og hvordan ville du stanset hitler f.eks ? Vente til hitler har atombomber (slik en fryktet han var i ferd med å utvikle) slik at en ikke kan slå han og la hitler erobre verden ? Er det det som var løsningen på 2.verdenskrig f.eks ? La nazistene vinne og godsnakke med dem så de behandler oss bra etter å ha erobret oss ? La Hitler peke atombomber mot oss og holde oss som gisler ? Virker som noen folk er veldig naive og tror pasifisme og godsnakk løser alt, det løseer mye men alt kan desverre ikke løses fredelig Anonymkode: 61828...a57
Larsern Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener oppriktig den beste løsningen hadde vært å sendt noen store bomber som tar livet av landets maktelite. Ja, sivile hadde kanskje også dødd, men for resten av landets befolkning og verden generelt hadde det vært det beste. Anonymkode: 12e46...246 Sivile ville garantert dødd. Det er veldig sannsynlig at NK vil forsøke å utslette mest mulig SK ved et angrep med hundretusener av sivile dødsfall. Det er heller ingen grunn til å tro at NK vil stable seg på fote med det første bare lederene blir utslettet, da mange av de som har nytt godt av regimet har alt å tape på omveltninger og disse har samtidig hærens lojalitet. En langt bedre måte er å legge press på NK gjennom å tvinge Kina til å innføre sanksjoner som vil ramme denne eliten (Kina er den største handelspartneren til NK), f.eks ved å nekte import av varer som kun kommer denne eliten til gode. Med hell så vil det da medføre at eliten selv krever endringer av regimet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 Amerikanerne har vel allerede forsøkt dette, blant annet i Libya og i Irak... Bare se hvordan dette har utviklet seg... Anonymkode: 4f323...59d 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Amerikanerne har vel allerede forsøkt dette, blant annet i Libya og i Irak... Bare se hvordan dette har utviklet seg... Anonymkode: 4f323...59d Ja, spesielt i tyskland, etter at USA ble involvert og bombet for å oppnå regimeskifte så har de begynt å gasse millioner av jøder og det er helt forferdelig der nå, det beviser at militære løsninger er veldig ille, vi bør gjeninnføre hitler og nazismen, regimeskifte funker aldri, og alle kulturer er like gode (det er veldig viktig poeng i norge idag, alle kulturer er like gode husk det folkens, selv kulturer som går ut på å gasse millioner av jøder er LIKE GODE som andre kulturer, for per definisjon er du RASIST om du mener noe annet, takk eksperter som gir oss slik viktig innsikt i kulturer og antirasisme) Men jeg gir opp, dere har nok rett, la alle få atomvåpen og kose seg med og stikk hodet i sanden og håp på det beste så ordner nok alt seg til slutt, for krig er ille og sivile dør i krig, så krig kan vi snille aldri gjøre igjenn, kun slemme folk bør få lov til å krige, snille skal være pasifister og slaktofre for de slemme, så går alt så bra hipp hurra Lykke til Anonymkode: 61828...a57
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er alternativet som er bedre? Og hvordan ville du stanset hitler f.eks ? Vente til hitler har atombomber (slik en fryktet han var i ferd med å utvikle) slik at en ikke kan slå han og la hitler erobre verden ? Er det det som var løsningen på 2.verdenskrig f.eks ? La nazistene vinne og godsnakke med dem så de behandler oss bra etter å ha erobret oss ? La Hitler peke atombomber mot oss og holde oss som gisler ? Virker som noen folk er veldig naive og tror pasifisme og godsnakk løser alt, det løseer mye men alt kan desverre ikke løses fredelig Anonymkode: 61828...a57 Haha, rett på Hitler og at jeg er pasifist. Å være pasifist er noe av det siste jeg hadde trodd jeg skulle bli anklaget for etter å ha tjenestegjort i ISAF-styrkene, gitt. Beklager, det er grenser for hvor lavt og usaklig nivå jeg gidder å debattere på. Nord-Korea har allerede atomvåpen, slik vi alle vet, så det er ikke snakk om å hindre dem i det. Hadde man fått med Kina (og i sin tid forsåvidt Sovjet) på å stoppe dem før de fikk atomvåpen hadde det vært en annen sak, men nå har de nå engang fått dem. Om de treffer Seoul, Guam eller L.A. er egentlig uten betydning utover hva slags retorikk de kan bruke mot USA, for atomvåpen som kan nå mål som vil utløse et atomangrep tilbake har de uansett. Heldigvis er det nordkoreanske regimet mer kynisk enn det er skvatt hakkende galt, så de vet og forstår at den dagen de sender avsted en atomrakett mot sivile eller militære mål først er det slutten på dem selv og deres luksustilværelse også. Man kan si hva man vil om at de er gærne, men de vil klamre seg til makten, og den beholder de ved å trrue med å kunne påføre fienden uakseptable tapstall fremfor å faktisk begi seg ut i en krig de vil tape uansett. Det er noe annet med religiøse fanatikere som tror de blir belønnet i det hinsidige - Kim er mer opptatt av å leve selv enn av å drepe fienden. Jeg tror så absolutt de vil fyre av tilbake om man tar i bruk kjernefysiske våpen mot dem, men om man tror Nord-Korea faktisk vil "erobre verden" i Hitler-stil anbefaler jeg at man leser seg opp, så sammenligninger med hvordan man skulle håndtert Hitler blir helt på jordet. Dessverre har han fått atomvåpen, og det er en grunn til at man gruet seg til det. Men å sørge for å gjøre store deler av Koreahalvøya ubeboelig er selvfølgelig ikke et alternativ noe fornuftig menneske vurderer. Anonymkode: 0705f...26b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 2 timer siden, Peanut skrev: Store bomber? Du synes ikke det har vært nok krig og død i verden hittil? Bedre føre var Anonymkode: bb471...813
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, rett på Hitler og at jeg er pasifist. Å være pasifist er noe av det siste jeg hadde trodd jeg skulle bli anklaget for etter å ha tjenestegjort i ISAF-styrkene, gitt. Beklager, det er grenser for hvor lavt og usaklig nivå jeg gidder å debattere på. Nord-Korea har allerede atomvåpen, slik vi alle vet, så det er ikke snakk om å hindre dem i det. Hadde man fått med Kina (og i sin tid forsåvidt Sovjet) på å stoppe dem før de fikk atomvåpen hadde det vært en annen sak, men nå har de nå engang fått dem. Om de treffer Seoul, Guam eller L.A. er egentlig uten betydning utover hva slags retorikk de kan bruke mot USA, for atomvåpen som kan nå mål som vil utløse et atomangrep tilbake har de uansett. Heldigvis er det nordkoreanske regimet mer kynisk enn det er skvatt hakkende galt, så de vet og forstår at den dagen de sender avsted en atomrakett mot sivile eller militære mål først er det slutten på dem selv og deres luksustilværelse også. Man kan si hva man vil om at de er gærne, men de vil klamre seg til makten, og den beholder de ved å trrue med å kunne påføre fienden uakseptable tapstall fremfor å faktisk begi seg ut i en krig de vil tape uansett. Det er noe annet med religiøse fanatikere som tror de blir belønnet i det hinsidige - Kim er mer opptatt av å leve selv enn av å drepe fienden. Jeg tror så absolutt de vil fyre av tilbake om man tar i bruk kjernefysiske våpen mot dem, men om man tror Nord-Korea faktisk vil "erobre verden" i Hitler-stil anbefaler jeg at man leser seg opp, så sammenligninger med hvordan man skulle håndtert Hitler blir helt på jordet. Dessverre har han fått atomvåpen, og det er en grunn til at man gruet seg til det. Men å sørge for å gjøre store deler av Koreahalvøya ubeboelig er selvfølgelig ikke et alternativ noe fornuftig menneske vurderer. Anonymkode: 0705f...26b Stilte noen generelle spørsmål og fikk ikke svar på noen av dem, men det er greit, haha, takk for debatten, og ja helt enig har en først atomvåpen bør en få lov til å lage bedre atomvåpen og raketter og utstyr nokt il å utslette hele kloden synes jeg, haha, god bedring Anonymkode: 61828...a57
Gjest Peanut Skrevet 11. august 2017 #11 Skrevet 11. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bedre føre var Anonymkode: bb471...813 Hvis man gjør det så blir det vel ingen etter snar
MajorasMaske Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 Det er egentlig bare to alternativer. Å fullstendig glassere nord korea med atomvåpen samtidig mens man mister Seoul, Tokyo, Guam og noen byer på Vestkysten i amerika. Dette hadde vært Kinas ønskedrøm. Da de hadde tjent så enormt på at Japan, SK og USA sin industri hadde blitt svekket. Det andre alternativet er å la de vokse seg til en stormakt og la de forene Korea på sine premisser.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #13 Skrevet 11. august 2017 4 minutter siden, MajorasMaske skrev: Det er egentlig bare to alternativer. Å fullstendig glassere nord korea med atomvåpen samtidig mens man mister Seoul, Tokyo, Guam og noen byer på Vestkysten i amerika. Dette hadde vært Kinas ønskedrøm. Da de hadde tjent så enormt på at Japan, SK og USA sin industri hadde blitt svekket. Det andre alternativet er å la de vokse seg til en stormakt og la de forene Korea på sine premisser. Nord Korea stormakt?? Hvor mange hundre år frem i tid ser du? Anonymkode: 69228...498
MajorasMaske Skrevet 11. august 2017 #14 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nord Korea stormakt?? Hvor mange hundre år frem i tid ser du? Anonymkode: 69228...498 Et par hundre stridshoder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå