Gå til innhold

Rekkevidde Nissan Leaf


markon

Anbefalte innlegg

Heisan. 
Jeg vurderer å kjøpe en nissan leaf 2015-modell. 

Den har gått 30 000. og har nå hatt batterisjekk, med flott resultat. Batteriet yter fortsatt 100 prosent. 
Jeg er allikevel usikker, og syns det er vanskelig å bli klok på hva den reelle rekkevidden er på disse bilene. 

Jeg har 65 km hver vei til jobb. Ikke garantert ladeplass på jobb hver dag. Er det optimistisk at jeg vil komme tur/retur uten å lade på jobb? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker litt vel optimistisk, ja, iallefall på vinteren, med mye motorvei eller "utfordrende forhold" med mye bakker, etc. Spørs også på din kjørestil. På sommer med god temperatur tror jeg det ville gått enklere, men tror likevel jeg ikke ville tatt sjansen hvis du ikke har ladeplass på jobb.

Anonymkode: 00ca6...009

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du denne får du nok en negativ overraskelse innen vinteren slår til. Kjøp dieselbil, bil skal være bil, ikke en lekebil 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren kommer du ikke 10 mil en gang i den bilen.

Anonymkode: e44b5...887

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2017 den 8.02, markon skrev:

Heisan. 
Jeg vurderer å kjøpe en nissan leaf 2015-modell. 

Den har gått 30 000. og har nå hatt batterisjekk, med flott resultat. Batteriet yter fortsatt 100 prosent. 
Jeg er allikevel usikker, og syns det er vanskelig å bli klok på hva den reelle rekkevidden er på disse bilene. 

Jeg har 65 km hver vei til jobb. Ikke garantert ladeplass på jobb hver dag. Er det optimistisk at jeg vil komme tur/retur uten å lade på jobb? 

 

 

http://elbilforum.no/forum/index.php/board,6.0.html

Anonymkode: 67f80...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...