Gå til innhold

HJELP!

Fremhevede innlegg

Skrevet

tårene bare renner, og nok engang har jeg knekt totalt i sammen :cry3:

skjelver som fy fordi jeg nettopp har prøvd å ta et helt brett med sovetabletter. trenger så sårt hjelp, men tørr ikke fortelle det til noen! for hva vil de tro, å tenke om meg? å hva vil skje dersom jeg ringer legevakta å forteller de om hva som har skjedd, og at jeg ønsker å ta mitt eget liv? vil de i de hele tatt ta meg på alvor?  

værsåsnill, HJELP :cry3:

Anonymkode: fce9b...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

skjelver som fy fordi jeg nettopp har prøvd å ta et helt brett med sovetabletter. trenger så sårt hjelp, men tørr ikke fortelle det til noen! for hva vil de tro, å tenke om meg? å hva vil skje dersom jeg ringer legevakta å forteller de om hva som har skjedd, og at jeg ønsker å ta mitt eget liv? vil de i de hele tatt ta meg på alvor?  

Kjære deg :klem: Ring Legevakta. De vil ta deg på alvor og hjelpe deg.

Anonymkode: 37ea7...bd3

• Liker 4
Skrevet

Du ringer legevakten selv, så andre slipper å sende politiet på døra til deg. 

Anonymkode: 89a03...e9b

• Liker 2
Skrevet

Ring legevakten med en gang. De vil ta deg på alvor :) De vil ikke dømme deg eller tenke noe om deg. De vil bare hjelpe deg :) 

Anonymkode: 11640...708

Skrevet

Ja legevakten tar deg på alvor og vil oppfordre deg til å komme dit. Det er ikke farlig, de er veldig flinke der.
Noen ganger så hjelper det/holder det å bare snakke med sykepleieren i telefonen også, litt forståelse og noen å snakke med kan gjøre mye! Jeg har ringt dit flere ganger... :) Klem <3 Hold ut! Det BLIR bedre!

Ikke ta sovepiller, man må ha mange mange hundre for en overdose, og selv da så vil organene svikte lenge før man dør, som regel flere døgn senere, som betyr mange døgn med intens smerte og panikk. Den mengden du har tatt er bare skadelig for organene dine, og fra en suicidal til en annen så vil du vel ikke leve med både ødelagt kropp OG ødelagt hode?

Hva er det som gjør at du er så trist og frustrert? :(
*sender varme tanker*

Anonymkode: 5248d...266

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du overdoser nok ikke av et brett med sovetabletter, men synes du absolutt skal kontakte legevakten, så de kan avgjøre om du må pumpes eller ikke. Legevakten har også psykologer, det er åpenbart at du ikke har fått den hjelpen du trekker. Lykke til.

Skrevet

Du må ringe legevakten nå, ts -  Du kan ikke vite hvem som svarer her inne og om det som svares er korrekt. Du må ha hjelp nå og du må snakke med noen som kan hjelpe deg. Vær så snill å ring legevakten med en gang?

Skrevet

Kjære TS

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Kragebein, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...